Autobuso avarijos tyrimas: vairuotojo ir liudininkų pasakojimai - skirtingi

Močiutės ir anūkės žūties po autobuso ratais istorijoje vakar buvo daugiau klausimų nei atsakymų. Nors kraupi avarija užvakar įvyko vidury dienos ir daugelio žmonių akivaizdoje, tiesa dar nenustatyta, rašo „Lietuvos rytas“.

Daugiau nuotraukų (1)

Asta Kuznecovaitė

Jan 21, 2014, 6:20 AM, atnaujinta Feb 17, 2018, 7:29 AM

Moteris su mergaite ėjo per perėją degant raudonam šviesoforo signalui?

O gal joms buvo įsižiebusi žalia šviesa, tačiau į dešinę sukdamas maršrutinio autobuso vairuotojas skubėdamas nepraleido pėsčiųjų?

O galbūt kaltas ir vienos, ir kitos pusės neatsargumas?

Vakar atsakymų į šiuos klausimus ieškojo ne tik visuomenė, bet ir kraupią avariją Vilniuje tiriantys pareigūnai.

„Apklausiami liudytojai, kurių yra nemažai, specialistai aiškinasi, kaip galėjo nutikti tokia baisi nelaimė.

Tyrimas vyksta intensyviai“, – sakė Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Nusikalstamų veikų eismo saugumui tyrimo skyriaus viršininkas Alvaras Bacevičius.

Abi pėsčiosios žuvo iškart

Nelaimė judrioje Laisvės prospekto ir Buivydiškių gatvių sankirtoje įvyko sekmadienį apie 15 valandą.

Šviesoforų reguliuojamoje sankryžoje 46-ojo maršruto autobusas, sukdamas iš Buivydiškių gatvės į Laisvės prospektą, ties pėsčiųjų perėja partrenkė 69 metų moterį ir jos 8 metų anūkę.

Abi pėsčiosios žuvo iškart. Į įvykio vietą iškviestiems greitosios pagalbos medikams liko tik konstatuoti jų mirtį ir suteikti pagalbą šoko ištiktai žuvusios pensininkės dukteriai – mergaitės tetai.

Šokas – ir vairuotojui

Autobuso vairuotojas vakar dar nebuvo atsigavęs po patirto šoko. Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ vadovybė pirmadienį leido jam neiti į darbą.

Jeigu vyro būklė ir toliau negerės, darbdaviai žadėjo jam suteikti papildomų poilsio dienų.

59 metų vairuotojas – ne naujokas prie autobuso vairo. Bendrovėje jis dirba nuo 2005-ųjų, yra charakterizuojamas teigiamai.

Vyras policijos pareigūnams pasakojo negalįs suvokti, kaip mergaitė ir jos močiutė atsidūrė po autobuso ratais.

Jis teigė, kad į dešinę pasuko degant žaliam šviesoforo signalui ir nematė pėsčiųjų – nei einančių per kelią, nei stovinčių šalikelėje. Ši sankryža jau seniai tarp aplinkinių gyventojų garsėjo kaip itin pavojinga ir klaidinanti.

Paprašė žmonių pagalbos

Bet atsirado žmonių, pasakojančių priešingai.

Esą vairuotojas tuo metu žiūrėjo į kairę pusę, o tai greičiausiai darė, nes degė raudona šviesa, kuri dėl įrengtų žalių rodyklių netrukdė jam sukti į dešinę.

„Apie ženklus kalbėti per anksti, bet išsiaiškinsime viską“, – tikino A.Bacevičius.

Vakar nelaimės aplinkybes tiriantys pareigūnai paprašė ir visuomenės pagalbos. Prašoma atsiliepti žmones, buvusius įvykio vietoje ar netoli jos ir mačiusius, kaip galėjo įvykti avarija.

Prie vairo – pervargę

Po dvi gyvybes nusinešusios avarijos pradėta kalbėti ir apie visuomenei nematomą Vilniaus vairuotojų darbo pusę.

Viešojo transporto nepriklausomos darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Danuta Khlopova teigė, kad autobusų ir troleibusų vairuotojai dažniausiai dirba po 230 ir daugiau valandų per mėnesį.

Jų darbo grafikai yra tokie, kad žmonės neturi nei kada išsimiegoti, nei pavalgyti.

„Vairuotojų paros poilsis yra tik 9 valandos (su kelione į darbą ir iš jo), nėra jokių buitinių sąlygų, yra skirtas laikas nuvažiuoti iš taško A į tašką B, todėl vairuotojai veža žmones ne tik be poilsio, bet ir nepavalgę“, – teigė D.Khlopova.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.