Pratrūko staiga: pigiau telefonus internete pirkusių skundai pasipylė it grybai po lietaus

Viena elektroninė mobiliųjų telefonų parduotuvė per savaitę internetinėje erdvėje susilaukė didelio pasipiktinimo – nukentėjusių skundai pabiro tarsi iš gausybės rago. Pasak pirkėjų, bandę įsigyti prekę Telemaxi.lt ir sumokėję pinigus, mobiliojo telefono jie taip ir nesulaukė. Nukentėjusieji viliasi, kad dar turės šansą atgauti savo prarastus pinigus bei nori įspėti kitus potencialius pirkėjus.

 Telefonus pigiau žadėjusi internetinė parduotuvė pirkėjus paliko be nieko.<br>Lrytas.lt koliažas.
 Telefonus pigiau žadėjusi internetinė parduotuvė pirkėjus paliko be nieko.<br>Lrytas.lt koliažas.
 Telefonus pigiau žadėjusi internetinė parduotuvė pirkėjus paliko be nieko.
 Telefonus pigiau žadėjusi internetinė parduotuvė pirkėjus paliko be nieko.
 Telefonus pigiau žadėjusi internetinė parduotuvė pirkėjus paliko be nieko.
 Telefonus pigiau žadėjusi internetinė parduotuvė pirkėjus paliko be nieko.
 „Paysera“ teigia, kad sustabdė bendradarbiavimą su telemaxi.lt.
 „Paysera“ teigia, kad sustabdė bendradarbiavimą su telemaxi.lt.
 Telefonus pigiau žadėjusi internetinė parduotuvė pirkėjus paliko be nieko.
 Telefonus pigiau žadėjusi internetinė parduotuvė pirkėjus paliko be nieko.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Aug 22, 2018, 1:15 PM, atnaujinta Aug 22, 2018, 2:04 PM

Su naujienų portalo lrytas.lt redakcija susisiekė skaitytojas Martynas (vardas pakeistas). Vyras norėjo įsigyti mobilųjį telefoną, o internetinė parduotuvė „Telemaxi“ siūlė mažesnę kainą ir greitą pristatymą, tad Martynas sekmadienį sumokėjo pinigus per elektroninę bankininkystę, kuri pervedė pinigus į elektroninio atsiskaitymo paslaugas teikiančią bendrovę „Paysera“.

Internete verda diskusijos

Tačiau įsigytos prekės Martynas taip ir nesulaukė. Vyras pradėjo domėtis internetine parduotuve ir viename tinklalapyje rado diskusijų erdvę, kurioje daug vartotojų nuo praėjusios savaitės skundėsi, kad sumokėjo už prekę, tačiau jos taip ir negavo. Martynui paskambinus, Telemaxi.lt atstovai telefonu neatsiliepė, o vyro sumokėti 119 eurų taip ir liko negrąžinti.

Martynas prisijungė prie nukentėjusių pirkėjų ir parašė apie savo atvejį. Kartu jie sukūrė grupę socialiniame tinkle „Facebook“, kurioje šiuo metu yra daugiau nei 90 žmonių. Vyras mano, kad tokių pirkėjų galėjo būti net apie 600.

Pasak Martyno, nukentėjusieji aktyviai siekia pranešti apie neteisėtą veiklą ir susigrąžinti prarastus pinigus. Dauguma grupės narių jau kreipėsi į policiją, parašydami pareiškimus internetu sistemoje e-Policija, kiti kreipėsi į žiniasklaidą, elektroninio atsiskaitymo paslaugas teikiančią bendrovę „Paysera“ bei Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.

Pasak vyro, policija patarė gyvai atnešti sąrašą žmonių, kurie pakliuvo į šios internetinės parduotuvės apgavystės pinkles, o „PaySera“ atstovai teigė, kad gavę nusiskundimų, apribojo bendradarbiavimą su mobiliųjų telefonų parduotuve. Dabar nuėjus į „Telemaxi“ internetinį puslapį, dešiniame šone esantis „Paysera“ ženklas skelbia, kad „Projektas neaktyvus arba užblokuotas“.

„Pasak vieno iš „Facebook“ prisijungusių žmonių jau ketvirtadienį buvo bendrauta su „Paysera“, ji neva jau buvo apribojusi jų („Telemaxi“ – aut. past.) sąskaitas ir galimybę išsigryninti pinigus, bet realiai, kaip išsiaiškino, tai buvo padaryta tik pirmadienį po pietų“, – pasakojo Martynas.

Vilioja mažomis kainomis

Naujienų portalas lrytas.lt redakcija susisiekė su kita nukentėjusia pirkėja. Agnė (vardas pakeistas) teigia, kad išvydus svetainę vis dėlto kilo įtarimų.

„Kainos su nuolaidomis labai žemos, buvo parašyta, kad prekės originalios ir man kilo klausimas, kodėl taip yra“, – pasakojo Agnė. Ji paskambino nurodytu telefono numeriu ir kalbėjo su vyru, kuris patikino, kad prekės – tikrai originalios, teigė, kad telefonai parduodami Europos rinkos kainomis ir dėl to jų kaina yra mažesnė.

Agnė pinigus už mobilųjį telefoną sumokėjo ketvirtadienį, jai, kaip ir visiems kitiems pirkėjams, buvo pranešta, kad prekė bus pristatyta per 1-4 darbo dienas. Pirmadienį merginai kilo įtarimų, nes ji nesulaukė jokio pranešimo, kad mobilusis telefonas būtų perduotas kurjeriui.

Kilo įtarimų dėl nuolaidos laikotarpio

Agnė vėl apsilankė Telemaxi.lt internetiniame puslapyje, ir pastebėjo, kad išpardavimas, kuris turėjo trukti iki rugpjūčio 19 d. dar vis tęsiasi.

„Jie net nebuvo pakeitę išpardavimo ženklo“, – pasakojo mergina. Agnė vėl bandė paskambinti parduotuvės atstovams nurodytais telefoniniais kontaktais, tačiau šįkart nesulaukė jokio atsako.

Suvokusi, kad kažkas negerai, mergina pasinaudojo internetine paieška, o ten rado diskusijų erdvę su daug tokių pačių šios įmonės pirkėjų istorijų. Agnė, pirkdama telefoną, prarado 419 eurų, pirmadienį ji parašė pareiškimą policijai.

Kitą pirkėją Rūtą (vardas pakeistas) „Telemaxi“ suviliojo patraukliomis kainomis. Internetinės parduotuvės atstovai jai pasakojo, kad jie – neseniai įsikūrusi firma, dėl šios priežasties jie siūlo tokias dideles nuolaidas.

Nesulaukia atsako iš atstovų

Šeštadienį moteris sumokėjo pinigus už mobilųjį telefoną, o pirmadienį pastebėjo, kad negavo jokio siuntos numerio.

„Tada mėginau jiems („Telemaxi“ atstovams – aut. past.) skambinti, tačiau visi jų telefonai buvo išjungti. Tada pradėjau domėtis internete ir pamačiau, kad yra daugiau nukentėjusių žmonių“, – pasakojo Rūta. Moteris prarado 589 eurus, ji dėl įvykio kreipėsi į policiją.

Kitas Telemaxi.lt pirkėjas Linas (vardas pakeistas) norėjo padovanoti dukrai telefoną. Vyras prarado 149 eurus.

Linas internete ieškodamas mobiliojo telefono ieškojo mažiausių kainų. Radęs Telemaxi.lt, sekmadienį sumokėjo pinigus už prekę. Pirmadienį papasakojęs savo sūnui apie planuojamą staigmeną, šis nusprendė patikrinti minėtą internetinę parduotuvę.

Dovanai išleido beveik visą savo pensiją

Vyro sūnui iškart kilo įtarimų – pradėjus paiešką internete, jie taip pat rado daug nukentėjusių. Linas prisijungė ir prie Telemaxi.lt pirkėjų grupės socialiniame tinkle „Facebook“.

„Man tai didelė suma, beveik visa mano pensija“, – pasakojo vyras.

Linas bandė skambinti internetinės parduotuvės atstovams, rašė laiškus, tačiau nesulaukė atsakymo. Jis taip pat susisiekė su „PaySera“ atstovais, kurie jam pranešė, kad sustabdė savo veiklą su Telemaxi.lt, tačiau jie neturi teisės disponuoti įmonių lėšomis, tad pinigų grąžinti negalės. „PaySera“ rekomendavo vyrui kreiptis į policiją.

Linas teigė, kad socialinio tinklo „Facebook“ grupėje sudaromas nukentėjusiųjų sąrašas, ten jis paprašė prie nukentėjusių žmonių įtraukti ir jo duomenis, mat pirkėjai yra iš įvairių Lietuvos miestų.

Kitam internetinės parduotuvės pirkėjui Algirdui kilo įtarimų, kai nepavyko paskambinti Telemaxi.lt atstovams. Vyras pinigus sumokėjo praėjusią savaitė, jam buvo žadėta, kad jis mobilųjį telefoną gaus penktadienį ar pirmadienį.

Penktadienį Algirdas prekės taip ir negavo, o pirmadienį nepavyko susisiekti su internetinės parduotuvės atstovais. Po skambučių, vyras pradėjo domėtis ir ieškoti atsiliepimų apie Telemaxi.lt ir, kaip ir kiti nukentėjusieji, rado daug pasikartojančių istorijų.

Algirdas pirkdamas mobilųjį telefoną prarado 369 eurus, jis parašė pareiškimą policijai ir Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai.

„Telemaxi“ atsovai dingo

Nukentėjusieji teigė, kad nuo šios savaitės jiems nebepavyksta susisiekti su „Telemaxi“ atstovais jų internetiniame portale nurodytais telefoniais kontaktais.

Naujienų portalas lrytas.lt internetinei mobiliųjų telefonų parduotuvei irgi parašė laišką bei bandė skambinti nurodytais telefoniniais kontaktais, tačiau taip pat nesulaukė jokio atsako.

Tuo tarpu elektroninio atsiskaitymo paslaugas teikiančios bendrovės „Paysera“ marketingo atstovė Rūta Šeštokaitė naujienų portalui lrytas.lt teigė, kad visos įmonės lėšos, buvusios „Paysera“ sąskaitoje, buvo užšaldytos.

„Telemaxi.lt situacija mums yra žinoma. Kai tik praėjusią savaitę gavome nusiskundimų iš klientų dėl Telemaxi.lt veiklos pradėjome papildomą jos veiklos tyrimą ir priėmėme sprendimą sustabdyti Paysera teikiamas paslaugas šiai įmonei. Taigi, galimybės atsiskaityti per Paysera šioje svetainėje jau nebėra“, – laiške rašė R.Šeštokaitė.

Marketingo atstovė teigė, kad įmonės veikla jiems sukėlė įtarimų, o kai klientų skundai tai tik patvirtino, buvo apribotas naudojimąsis sąskaita. 

„Primename, kad Paysera yra mokėjimų paslaugų tarpininkas. Už įmonės Telemaxi.lt veiklą atsako pati įmonė, o visus nukentėjusius asmenis raginame kreiptis į policiją. Teisėsaugos institucijoms įrodžius, jog įmonė vykdo neteisėtą veiklą, nukentėję asmenys gali reikalauti įmonės atlyginti žalą. Su teisėsaugos institucijomis mes bendradarbiaujame ir teikiame visą jiems reikalingą informaciją,“ – rašė R.Šeštokaitė.

Naujienų portalas lrytas.lt susisiekė su Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vyriausiąja specialiste Simona Ludavičiūtė. S.Ludavičiūtė patvirtino, kad vien per sistemą e-Policija rugpjūčio mėnesį dėl Telemaxi.lt buvo užregistruoti 44 pareiškimai. 

Šių pareiškimų gali būti ir daugiau, mat daug pirkėjų ėjo rašyti pareiškimus tiesiai į įvairių miestų policijos komisariatus.

Nukentėjusieji taip pat teigė, kad dėl šios internetinės parduotuvės veiklos kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Kaip naujienų portalui lrytas.lt pranešė Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė, dėl „Telemaxi“ yra užregistruoti trys prašymai.

 „Jie kol kas tik užregistruoti ir bus tiriami“, – teigė G.Nenartavičiūtė.

Banko ekspertai pataria, kaip nepakliūti į pinkles

Kaip jau anksčiau rašė lrytas.lt, pasak „Swedbank“ saugumo ekspertų, dauguma fiktyvių elektroninių prekybos platformų dažniausiai imituoja metų išpardavimus. „Swedbank“ saugumo ekspertai pateikė požymius, į kuriuos pirkėjai turėtų atkreipti dėmesį prieš įsigydami prekes internetinėse parduotuvėse.

Vienas iš jų – nerealistiškas pasiūlymas. Jei kainos yra ypatingai mažos, siūlomos 80-90 proc. nuolaidos, pirkėjai turėtų sunerimti, kad jų laukia apgaulė.

Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį, jei internetinėje parduotuvėje duomenų prašoma atviru formatu, t. y. Svetainių adresai neprasideda https://, o interneto naršyklėje prie adreso laukelio nėra spynelės ženklo.

Kitas įspėjamasis ženklas – nurodytos kainos ir atsiskaitymo valiutos skirtumas. Pasak „Swedbank“ saugumo ekspertų, dažniausiai fiktyviose interneto parduotuvėse kaitos pateikiamos eurais arba JAV doleriais. Kuomet perduodami kortelės duomenys ir tvirtinamas užsakymas, sukčiai spėja pasinaudoti gautais duomenimis savo neteisėtam užsakymui, dėl šios priežasties operacijos aprašyme skiriasi prekybininko pavadinimas, nurodoma kita atsiskaitymo valiuta, gali skirtis net suma.

Sukčiai vietoje žadėtos prekės gali atsiųsti menkavertę. Atlikę neteisėtą operaciją, jie nurodo apgauto pirkėjo adresą. Šiuo adresu jie gali atsiųsti menkavertę prekę (pavyzdžiui kojines, akinius ir t.t.) tam, kad galėtų nurodyti egzistuojantį siuntos numerį ir pirkėjui nekiltų įtarimų.

Reikėtų atkreipti dėmesį, jei kortelės duomenys yra naudojami pakartotinai. Sukčiai, įgiję banko kortelių duomenis, gali pasitelkti juos įvairioms neteisėtoms operacijoms vykdyti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.