Kelių siaubūnas veržiasi prie vairo: dėl visko kaltino draudikus

Iš tyčia sukeltų avarijų praturtėti mėginęs šiaulietis kaltės nenusikratė. Šiaulių apygardos teismas atmetė kelių siaubūnu praminto vyro skundą ir paliko galioti apkaltinamąjį nuosprendį.

V.Slabovas įtikinėjo, kad teisės jam būtinos, bet teismas prašymą atmetė.<br> lrytas.lt koliažas.
V.Slabovas įtikinėjo, kad teisės jam būtinos, bet teismas prašymą atmetė.<br> lrytas.lt koliažas.
V.Slabovas įtikinėjo, kad teisės jam būtinos, bet teismas prašymą atmetė.<br>G.Šiupario nuotr.
V.Slabovas įtikinėjo, kad teisės jam būtinos, bet teismas prašymą atmetė.<br>G.Šiupario nuotr.
V.Slabovas įtikinėjo, kad teisės jam būtinos, bet teismas prašymą atmetė.<br>G.Šiupario nuotr.
V.Slabovas įtikinėjo, kad teisės jam būtinos, bet teismas prašymą atmetė.<br>G.Šiupario nuotr.
V.Slabovas įtikinėjo, kad teisės jam būtinos, bet teismas prašymą atmetė.<br>G.Šiupario nuotr.
V.Slabovas įtikinėjo, kad teisės jam būtinos, bet teismas prašymą atmetė.<br>G.Šiupario nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Sep 21, 2021, 5:02 PM

Ir per ikiteisminį tyrimą, ir pirmosios instancijos teisme 30-metis Vildis Slabovas kratėsi kaltės ir kaltino esą godžius draudikus.

Apeliaciniame skunde šiaulietis pakeitė poziciją ir prašė sušvelninti skirtą bausmę.

V.Slabovui bene skaudžiausias buvo teisės vairuoti atėmimas 3 metams. Jis guodėsi gyvenantis su neįgalia motina, močiute, kurias nuolatos reikia vežioti pas medikus, o tai padaryti neva niekas kitas negali.

Šiaulietis siekė, kad prie vairo galėtų sėsti po 1 metų, tačiau teismas atmetė šį ir kitus nuteistojo prašymus.

Nutarta, kad 19 avarijų tyčia sukėlusiam vyriškiui 2 metų laisvės apribojimo bausmė nėra per griežta.

Atmestas argumentas, kad ribojimai kliudo įsidarbinti ir greičiau atlyginti beveik 22,5 tūkstančio eurų ieškinius.

Kaltę vertė draudikams

Pirmą sykį teistas V.Slabovas buvo kaltinamas sukėlęs net 25 avarijas, bet teismas pripažino, kad dėl 6 eismo įvykių nepakanka įrodymų.

Dėl kitų techninių avarijų įkalčių buvo pakankamai – kaltę patvirtino ir liudytojų parodymai, ir kiti surinkti įrodymai. Prokuratūrai ir teismui teko milžiniškas darbas, nes reikėjo ištirti net 25 eismo įvykių aplinkybes.

Kaltinamasis kratėsi savo kaltės ir atsakomybę vertė draudimo kompanijoms. Pasak jo, kalčiausias yra draudikų godumas – jie ieško priekabių, nes nenori atlyginti žalos.

Tiesa, tai menkai gelbėjo – nukentėjusiaisiais buvo pripažinti šeši fiziniai asmenys ir septynios draudimo įmonės. Jų būrys galėjo būti ir didesnis, bet ne visi kelių siaubūno aukomis tapę žmonės reiškė ieškinius.

Naudojo tas pačias schemas

V.Slabovas ilgai maustė draudikus, nors visą laiką naudojo tas pačias sukčiavimo schemas.

Šiaulietis į avarijas dažniausiai patekdavo automobilių stovėjimo aikštelėse prie „Bruklino“ prekybos centro Šiauliuose arba prie Panevėžio pakraštyje esančio prekybos centro „Babilonas“.

Kartojosi ne tik techninių eismo įvykių vieta, bet ir būdas. Bene dažniausiai avarijos įvykdavo, kai į V.Slabovo mašiną atsitrenkdavo dešinės rankos taisyklės nepaisiusio vairuotojo automobilis.

Kitas būdas – patykoti, kol netoliese važiuojanti mašina ims rikiuotis į gretimą eismo juostą.

Mėgo senas lūženas

Šiaulietis turėjo ir pamėgtą automobilį – dažniausiai į avarijas patekdavo senutėliu kelių šimtų eurų vertės „Opel Vectra“.

Tokių lūženų nuo 2017 metų vasario iki 2018-ųjų pabaigos sukčius buvo įsigijęs net dešimt.

Dauguma „Opel“ automobilių buvo panašios komplektacijos, pagaminimo metų, net spalvos. Tad tikėtina, kad šiaulietis sulamdytas mašinas dar galėjo naudoti ir kaip „donorus“.

Tiesa, avarijos pasipylė ne iš karto – iš pradžių jų būdavo po vieną per metus, bet nuo 2017-ųjų jos kartojosi kone kas mėnesį, kai kada – net ne po kartą.

Teisme stebino įžūlumu

V.Slabovas teisme nutarė gintis pats, be advokato.

Teisiamasis stebino įžūlumu, nes nesikuklino nukentėjusiųjų garsiai auklėti, kad jie neišmano Kelių eismo taisyklių. Amo netekusiems žmonėms šiaulietis paaiškindavo apie lygiavertėse sankryžose taikomą dešinės rankos taisyklę.

Apie eismo įvykius detaliai pasakojęs V.Slabovas ūmai netekdavo atminties, kai jo paklausdavo, ko tą dieną buvo atvažiavęs į Panevėžio ar Šiaulių prekybos centrą.

Jam sunkiai sekėsi prisiminti, kur remontavo apgadintą mašiną.

Šiaulietis sakė, kad automobilių servisais nepasitiki dėl prastos darbų kokybės, o mašinas taisydavo pats kuriame nors daugiabučio kieme ar bičiulio garaže.

Teisiamojo atmintis imdavo strigti ir paklausus, kur pirko reikiamų detalių.

Paaiškėdavo, kad jos pirktos internetu, o pardavėjų kontaktų nebepamena.

Įklampino pastabus draudikas

Jeigu būtų buvęs atsargesnis, ko gero, V.Slabovas dar ilgai būtų siautęs keliuose. Tačiau šiaulietį įklampino pernelyg dažnos avarijos, kuriose jis pripažįstamas nukentėjusiuoju.

Tiesa, ir anksčiau po susidūrimo su V.Slabovo mašina keli vairuotojai bandė perspėti pareigūnus, bet tuo niekas nenorėjo tikėti.

Paprasta, bet efektyvi sukčiavimo schema buvo atskleista, kai į šiauliečio pavardę dėmesį atkreipė vienas „Lietuvos draudimo“ ekspertas. Draudiką nustebino per porą metų įvykusių avarijų skaičius, todėl jis ėmė tyrinėti eismo įvykius.

Pirmosios instancijos teisme bylą išnagrinėjęs teisėjas Martynas Galvičius pažymėjo, kad V.Slabovas suprato, jog avarijos kaltininku bus laikomas ne jis, o kiti į eismo įvykį patekę vairuotojai.

Pasak teisėjo, šiaulietis turėjo galimybę išvengti susidūrimų, bet tyčia to nepadarė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.