Vilkaviškio vadovų avarijos mįslė – neįmenama

Tiriant prieš trejus metus įvykusią avariją, į kurią pateko trys neblaivūs Vilkaviškio vadovai, pareigūnams nepavyksta padėti taško. Iki šiol neaišku, kas sėdėjo prie vairo.

Daugiau nuotraukų (1)

Loreta Juodzevičienė („Lietuvos rytas”)

May 20, 2013, 7:46 AM, atnaujinta Mar 6, 2018, 1:08 PM

Iškart po avarijos Vilkaviškyje niekas neabejojo, kad tarnybinį automobilį „Opel Vectra” vairavo savivaldybės administracijos direktorius 51 metų Sigitas Kasparaitis, nes jis dažniausiai važinėjo šia mašina.

S. Kasparaitis ir vicemeras 63 metų Jonas Meškauskas žuvo.

Sunkiai sužeistas tuometis meras 55 metų Algirdas Bagušinskas tikina, kad po avarijos prarado atmintį ir iki šiol neva neprisimena, kaip įvyko avarija, kas sėdėjo prie vairo.

Avarijos kaltininku paskelbto J. Meškausko sūnus ir duktė pasiryžo apginti tėvo garbę.

Jie teigia, jog jiems tai pavyko iš dalies.

Ekspertų išvada pribloškė

Dviejų žmonių gyvybę pasiglemžusios avarijos tyrimas stebino iš pat pradžių.

Dvejones, kas vairavo automobilį, būtų išsklaidęs vienintelis gyvas likęs A. Bagušinskas, bet jis tikino nieko neatsimenąs.

Specialistų atliktų serologinių, DNR, kūno sužalojimo ir automobilio techninių tyrimų duomenys pribloškė ne tik J. Meškausko artimuosius.

Buvo teigiama, kad 105 kilometrų per valandą greičiu skriejusio automobilio nesuvaldė vicemeras J. Meškauskas.

Vilkaviškis – nedidelis miestas. Daugelis gerai žinojo, kad S. Kasparaitis nemėgo būti keleivis – energingo būdo vyriškis pats sėsdavo prie vairo, o J. Meškauskas pastaruoju metu dėl sveikatos problemų apskritai nevairuodavo nei savo, nei tarnybinio automobilio.

Visi trys valdininkai tądien buvo vidutiniškai apgirtę. Kur vyko vaišės, nepaaiškėjo iki šiol.

S. Kasparaičio ir J. Meškausko kūnai buvo rasti iškritę iš mašinos.

Tyrimas dėl šios avarijos buvo nutrauktas, nes esą kaltininkas žuvo.

Liudininkai tyli iki šiol

Tačiau tokia tyrimo baigtis neįtikino suaugusių J. Meškausko vaikų.

„Mūsų tėvas niekada nėra baustas už tai, jog vairavo neblaivus. Manome, kad jis apkaltintas nepagrįstai. Net nesapnavome, kad teks veltis į tokią košę”, – prieš trejus metus „Lietuvos rytui” tvirtino vilkaviškietė pedagogė, žuvusio vicemero duktė Eglė Galinskienė.

Ši moteris ir jos brolis Žilvinas Meškauskas pasiryžo reikalauti naujų ekspertizių tėvo garbei apginti.

„Tėvas po klubo sąnario operacijos sunkiai vaikščiodavo, nevairuodavo net savo automobilio, dėl prastos sveikatos buvo nusprendęs dirbti tiktai kelis mėnesius iki pensijos.

Byloje parašyta, kad iš visų trijų avarijos dalyvių vairuotojo pažymėjimą tądien turėjo tik mano tėvas – esą jis ir vairavo. Tačiau jis visada tvarkingai nešiodavosi visus dokumentus – tai tikrai neįrodo, kad jis sėdo prie vairo”, – kalbėjo E. Galinskienė.

Kad J. Meškauskas pastaraisiais metais nevairuodavo, „Lietuvos rytui” tvirtino ir vicemero kaimynai: „Į darbą jis eidavo kartais pėsčiomis, kartais jo paimti atvažiuodavo savivaldybės automobilis ar pavėžėdavo sūnus.”

Prokurorai šiuos artimųjų ir kaimynų argumentus vadino subjektyvia nuomone, o ne įrodymais. Tikėtasi, jog atsiras liudininkų, galinčių pasakyti, kas sėdėjo prie „Opel Vectra” vairo. Tačiau jų neatsirado.

E. Galinskienė iki šiol neabejoja, jog galimi liudininkai tyli iš baimės.

Atnaujintą tyrimą nutraukė

Vilkaviškyje buvo kalbama, jog S. Kasparaičio artimiesiems būtų labai neparanku, jeigu jis būtų pripažintas kaltu dėl avarijos, nes savo gyvybę jis buvo apdraudęs solidžia suma.

2011-aisiais Marijampolės prokuratūra, gavusi J.Meškausko artimųjų skundą, jį ir bylą išsiuntė į Kauno apygardos prokuratūrą, kad būtų įvertintas proceso sprendimo teisėtumas.

„Specialistų išvados – ekspertų tyrimas – neturi ir negali turėti lemiamos ir prioritetinės reikšmės, lyginant su kitais duomenimis. Tačiau jos svaresnės nei subjektyvi nuomonė”, – anuomet teigė Marijampolės prokurorai.

Jie atnaujino ikiteisminį tyrimą dėl avarijos, kurioje žuvo du žmonės, vienas buvo sunkiai sužalotas.

Po atlikto eksperimento šiomis dienomis buvo nutarta jį nutraukti.

„Manome, jog išnaudojome visas procesines galimybes. Nebuvo nustatyta, kas vairavo automobilį, tačiau viena aišku – ne A. Bagušinskas”, – „Lietuvos rytui” sakė Marijampolės prokurorai.

Nesulaukė tvirto atsakymo

Eksperimentas buvo atliekamas su tokios pat markės automobiliu.

Avariją patyrusiame „Opel Vectra” po nelaimės liko įstrigęs užsegtas keleivio saugos diržas.

Buvo aiškinamasi, kokio sudėjimo žmogus galėjo sėdėti toje vietoje.

Prokurorai pasakojo, jog buvo parinkti trys vyrai, kurių kūno sudėjimas pagal drabužių dydį atitiko A. Bagušinsko, J. Meškausko ir S. Kasparaičio.

Tuometis meras A. Bagušinskas iki avarijos buvo stambiausio sudėjimo.

Po eksperimento buvo padaryta išvada: „Tikėtina, jog keleivio vietoje sėdėjo J. Meškauskas, o vairuotojo – S. Kasparaitis. Vairuotojas nebuvo prisisegęs saugos diržo.”

Bet tvirto atsakymo, kas avarijos metu vairavo automobilį, taip ir nebuvo pateikta: „Neabejotina, kad kaltas asmuo žuvo.”

Vaikų sąžinė – rami

„Eksperimento išvada mums suteikė šiek tiek ramybės. Jau nebetvirtinama, jog vairavo mūsų tėvas. Tai iš pat pradžių žinojo visas Vilkaviškis ir mus palaikė.

Niekas nesitikėjo, kad būsime tokie ryžtingi. Nors jokie mūsų argumentai nebuvo veiksmingi, mūsų sąžinė rami. Nežadame ieškoti žalos atlyginimo arba vėl skųsti prokuratūros nutarimą.

Virš brolio buvo pakibusi didžiulė finansinė grėsmė. Po nelaimės jis perėmė tėvo palikimą, gyvena jo bute. Tėvas jokių turtų neprikaupė. Brolis būtų turėjęs atlyginti žalą nukentėjusiais pripažintiems asmenims – šimtatūkstantinę draudimo išmoką, savivaldybės nuostolius”, – „Lietuvos rytui” teigė E. Galinskienė.

Automobilis nulėkė nuo kelio ir apvirto

* Avarija, per kurią žuvo du Vilkaviškio valdininkai, o trečias buvo sunkiai sužalotas, įvyko 2010-ųjų gruodžio pradžioje netoli Vilkaviškio, tiesiame kelio ruože.

* Automobilis „Opel Vectra” nuskriejo nuo kelio į laukus, kliudė medį ir apvirto.

* Savivaldybės administracijos direktoriaus S.Kasparaičio kūnas buvo rastas iškritęs iš mašinos, o vicemero J.Meškausko – po apvirtusiu automobiliu.

* Tuometis meras A. Bagušinskas kelionės metu sėdėjo automobilio gale – jis buvo rastas sunkiai sužalotas pusiau iškritęs per galinį langą.

* „Jeigu jie kur nors važiuodavo trise, nuolat taip ir sėdėdavo: S. Kasparaitis – prie vairo, šalia – J. Meškauskas, o gale – A. Bagušinskas”, – „Lietuvos rytui” teigė ne vienas vilkaviškietis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.