„Viena laimė, kad tai įvyko visai šalia uosto padoriu oru, pavojaus įgulai nekilo“, - teigė jachtos kapitonas Simonas Steponavičius. Jokio susidūrimo, anot jo, nebuvo. Įgula sukluso išgirdusi didelį trenksmą. Paaiškėjo, kad nutrūko piršto storio metalinis strypas, viršutinė laivo stiebo dalis nulinko 180 laipsnių kampu ir nulūžo.
S. Steponavičius džiaugėsi bent tuo, kad pavyko išvengti tragedijos. Jeigu stiebas būtų nulūžęs Šiaurės jūroje ar prie Karibų, kur jachta neseniai plaukiojo, esą nežinia, kuo būtų pasibaigę.
Įgula išardė stiebo konstrukcijas ir iškėlė į krantą, jachta prišvartuota Pilies uostelyje, Klaipėdoje.
Kol kas neaišku, dėl ko stiebas nulūžo. Neatmetama, jog tai galėjo nutikti dėl gamybinio broko. Pasak S. Steponavičiaus, tokie lūžę stiebai nėra remontuojami, jie keičiami naujais. Kaip greit pavyks pritvirtinti naują stiebą, paaiškės po to, kai nuostolius įvertins draudimo kompanija.
Apie jūroje įvykusią nelaimę jachtos kapitonas informavo bičiulius buriuotojus iš viso pasaulio – nuo Europos iki Naujosios Zelandijos ir Australijos. Į lietuvių pagalbos šauksmą iškart atsiliepė vokiečiai ir anglai. Naują stiebą „Ambersail“ įgula greičiausiai atsigabens iš Vokietijos. Tai užtruks mažiausiai dvi savaites.
Dėl jachtą ištikusios bėdos teko koreguoti Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės planus. Šiuo laivu penktadienį buvo numatyta jų pramoginė kelionė Kuršių mariomis. Tačiau organizatoriai rado išeitį – krepšininkai bus plukdomi jachta „Lietuva“.
„Ambersail“ įgula buvo numačiusi rengti bandomuosius plaukimus, treniruotes ir varžybas prieš prestižinę regatą „Volvo Ocean Race“, tačiau šių planų teks atsisakyti.
Jachta negalės dalyvauti ir šią vasarą numatytose varžybose Anglijoje.
S. Steponavičius įtakingos pasaulio buriuotojų organizacijos „Royal Ocean Race Club“ leidinio „B&G Seahorse“ buvo išrinktas birželio mėnesio kapitonu.
Jachta išgarsino Lietuvą 2009-aisiais, surengusi „Tūkstantmečio odisėją“ ir apiplaukusi aplink pasaulį. Taip prasmingai pažymėtas Lietuvos vardo tūkstantmetis.