Gelbėtojai dažnai ir patys jaučia mirties alsavimą

Praėjusią savaitę žuvęs apsaugos darbuotojas dėl nuolatinės įtampos galėjo staiga pasijusti blogai ir nesuvaldyti automobilio. Ką patiria gelbėtojai, skubėdami į gaisrus, avarijas, nusikaltėlių gaudynes?

Viena pastarųjų avarijų, kurioje nukentėjo medikai, įvyko Taikos prospekte, greitosios pagalbos mašina trenkėsi į „Audi“.<br>M.Patašiaus nuotr.
Viena pastarųjų avarijų, kurioje nukentėjo medikai, įvyko Taikos prospekte, greitosios pagalbos mašina trenkėsi į „Audi“.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Vygandas Trainys

Nov 10, 2013, 12:27 PM, atnaujinta Feb 20, 2018, 11:43 AM

„Kai tik prisimenu tragišką avariją, mane nukrečia šiurpas“, – iki šiol ramiai apie nelaimę negali kalbėti Kęstučio Bagušio teta Onutė Pintukienė. Bendrovėje „Vyčio komisarai“ dirbęs kaunietis spalio 30-osios naktį Vytauto prospekte rėžėsi į stulpą. Jo žūties vietoje iki šiol stovi krepšelis su šešiomis baltomis rožėmis. Apie tai rašo dienraštis „Lietuvos rytas“.

34 metų apsaugininkas važiavo patikrinti, ar komerciniame pastate, esančiame netoli Vytauto prospekto ir Šiaulių gatvės sankryžos, nėra vagių, nes įsijungė jame įrengta signalizacija. Po nelaimės išaiškėjo, kad tai buvo tik apsaugos sistemos gedimas.

Žlugo gražūs šeimos planai

Miesto centre įrengtos vaizdo kameros užfiksavo, kaip 2012 metų laidos tarnybinį automobilį „Seat Leon“ vairavęs K.Bagušis įsuko į priešingos krypties eismo juostą.

Netrukus pasigirdo galingas trenksmas – mašina nulaužė stulpą.

Ugniagesiai iš sumaitotos mašinos iškėlė kūną. Apsaugininkas dar trumpą laiką buvo sąmoningas, bet užgeso, nespėjus jo nuvežti į ligoninę.

Be tėvo liko du vaikai – 15-metis sūnus iš pirmosios santuokos ir 3 metų dukrelė, kurios vyras susilaukė su savo gyvenimo drauge Aušra Janulaitiene.

K.Bagušio teta O.Pintukienė sakė, kad pora buvo laiminga. Kęstutis labai rūpinosi šeima.

„Aušra paveldėjo savo mirusių tėvų namelį Vilijampolėje, tvarkė dokumentus.

Pirmadienį ji gavo įstaigos raštą, kuriuo remiantis galima pradėti statybos, remonto darbus.

O prieš dvi dienas, šeštadienį, sūnėnas buvo išlydėtas į paskutinę kelionę“, – sunkiai tramdydama jaudulį pasakojo žuvusiojo giminaitė.

„Kęstutis buvo santūrus, mandagus, gal tik uždaroko būdo. Jokių problemų darbe jis nekėlė“, – tvirtino ir saugos bendrovės „Vyčio komisarai“ direktorius Aidas Gruodys.

Žūties mįslė dar neįminta

Avariją tiriantys pareigūnai linkę atmesti mašinos gedimo versiją. Vaizdo kameros užfiksavo – automobilis nebuvo staiga sumėtytas.

„Seat Leon“ – beveik naujas, juo nuvažiuota vos 40 tūkst. kilometrų.

Anot tyrėjos Živilės Liutkevičės, greitis galėjo siekti 70 – 80 kilometrų per valandą. Ekspertai greičiausiai patvirtins, kad K.Bagušis buvo neišgėręs. Jis visada vairuodavo atsargiai, nebuvo šiurkščiai pažeidęs eismo taisyklių.

Kelyje prieš apsaugos darbuotoją neišdygo žmogus, gyvūnas ar kita kliūtis, dėl kurios jis būtų priverstas stipriai pasukti vairą į šoną.

Įtariama, kad judesius galėjo paralyžiuoti širdies smūgis ar kitas ūmus sveikatos pablogėjimas.

Bet tai dar aiškinasi medicinos specialistai. Tiesa, sveikata vyriškis pastaruoju metu nesiskundė, o patikrinimai nieko bloga nerodė – antraip jis būtų negalėjęs dirbti apsaugininku, nebūtų gavęs leidimo nešiotis ginklo.

Patyręs vairuotojas K.Bagušis į iškvietimą išvyko būdamas Savanorių prospekte, nusileido Žemaičių gatve į K.Donelaičio gatvę ir iš jos įsuko į Vytauto prospektą.

Iki avarijos vietos jis nuvažiavo apie 5 kilometrus.

Stresas suardė sveikatą?

„Apsaugininko darbas – labai įtemptas. Reikia greitai pasiekti įvairius objektus, įveikti transporto kamščius, išvengti avarinių situacijų. Nuvykęs nežinai, kas tavęs laukia, ar neteks su kažkuo susigrumti, panaudoti ginklo“, – „Laikinajai sostinei“ pasakojo A.Gruodys.

Apsaugos darbuotojai privalo įveikti stresą ir susitvardyti, kitaip jie gali neįvykdyti užduoties, patys smarkiai nukentėti nuo nusikaltėlių, neapginti aukų.

„Vyčio komisarų“ vadovas anksčiau daugiau nei 10 metų pats vykdavo į iškvietimus. Vieno reido metu jis sulaikė net keturis nusikaltėlius.

K.Bagušiui pavykdavo suvaldyti emocijas. Vyras joms neleisdavo paimti viršaus – taip bent jau atrodė su juo bendraujant.

Tačiau neatmetama, kad nuolatinė įtampa galėjo išsekinti apsaugininko organizmą.

K.Bagušis daugelį metų dirbo įvairiose apsaugos firmose, o į „Vyčio komisarus“ atėjo rugsėjį.

Kelią pastojo troleibusas

„Visi, vykstantys į skubius įvykius, turbūt mėgsta adrenaliną. Darbe patiriu sveiką stresą, tačiau jaučiuosi puikiai, kai galiu kažkam padėti“, – tvirtino Kauno greitosios pagalbos stoties paramedikas Tautvydas Bielevičius.

Pusketvirtų metų šioje įstaigoje dirbantis vyras regėjo daugybę avarinių situacijų.

Kartą į medikų automobilį, kuriuo vyko T.Bielevičius, rėžėsi troleibusas.

Avarija įvyko Savanorių prospekto ir Utenos gatvės sankryžoje. Troleibusas suko į kairę ir nepraleido gydytojų brigados, vežančios į ligoninę 50-metį vyriškį.

Reanimobilis buvo smarkiai apgadintas, bet smūgis ligoniui nepakenkė, nes šis buvo pritvirtintas prie neštuvų.

Patyrė skaudžią pamoką

Gerokai liūdniau baigėsi kito vairuotojo abejingumas.

Taikos prospekte jaunas vyras tyčia nepraleido greitosios pagalbos automobilio – lėtai važiuodamas nesitraukė į šalį. Tuo metu jaunuolis dar nežinojo, kad medikai skuba pas jo tėvą, kuriam pagalbą iškvietė žmona. Streso apimta motina apie vyro paūmėjusią ligą nespėjo pranešti sūnui.

Vaikinas, po 5 minučių atvykęs į namus, prie daugiabučio rado tą patį automobilį, kuriam nedavė kelio.

Sunkiai sirgusio vyriškio išgelbėti nepavyko.

„Jei nebūtų gaišaties, žmogus galbūt iki šiol būtų gyvenęs“, – svarstė T.Bielevičius.

Paramedikui dažnai tenka susidurti ir su agresyviais ligoniais.

„Dirbdamas stengiuosi negalvoti apie tykančius pavojus. Po įtemptos tarnybos mėgstu ramų poilsį“, – pasakojo paramedikas.

Per plauką liko gyvas

„Kai kurie ugniagesiai išeina iš darbo neištvėrę streso. Sunkiausi – pirmi ketveri metai. Tie, kurie juos ištveria, pasilieka“, – pasakojo Kauno apskrities priešgaisrinėje gelbėjimo valdyboje dirbantis Rimvydas Paulauskas.

Per ilgametę darbo praktiką R.Paulauskas yra vykęs į gaisrus, kurie sukėlė platų atgarsį. Jis vadovavo gelbėjimo operacijoms „Karigės“ gamykloje, taip pat – Baltų prospekto daugiabutyje, kuriame padegėjai pražudė jaunuolį.

R.Paulauskui ir pačiam teko pajusti mirties kvapą – Vaišvydavoje stovėdamas ant degančio nuosavo namo stogo jis išgirdo deguonies baliono signalą.

Tai reiškė, kad oro atsargos išseks po 5 – 7 minučių. Buvo aišku – per tiek laiko ugnies nuslopinti nepavyks.

Ant stogo be paliovos plūdo dūmų kamuoliai, kuriuose ugniagesys galėjo užtrokšti.

R.Paulauskas šoko į pirmą pasitaikiusią angą.

Jis atsidūrė ten, kur ir tikėjosi – palėpėje. Sužalojimų išvengė, nes kristi teko vos porą metrų.

Jei jis būtų pasirinkęs kitą greta esančią angą, būtų nugarmėjęs ant žemės iš trečio aukšto.

Greitojo reagavimo ekipaže – geriausieji

Apsaugos tarnybų darbuotojams rengiami specialūs ekstremalaus vairavimo kursai.

Jie mokomi psichologinių įgūdžių, vyksta į šaudymo pratybas.

Iš pradžių apsaugininkai budi įvairiuose pastatuose, kur darbas – ne toks pavojingas.

Tik įgiję daugiau žinių ir patirties, jie priimami į greitojo reagavimo ekipažus.

Į ekipažą kartais paskiriamas vienas vyras iš dešimties ar net dvidešimties pretendentų.

Apsaugos darbuotojai neturi teisės viršyti greičio, jei tam nėra būtinybės. Pavojus turi būti realus – pavyzdžiui, įvyko žaibiška vagystė ar apiplėšimas.

A.Gruodys prisiminė atvejį, kai jo kolegai buvo paskirta bauda, nes jis į įvykio vietą važiavo greičiau, nei yra leidžiama.

Tačiau šią policijos nuobaudą panaikino teismas.

Taranuoja ir medikų automobilius

Viena pastarųjų avarijų, kurioje nukentėjo medikai, įvyko Taikos prospekte.

Rugsėjo 17-osios rytą greitosios pagalbos mašina trenkėsi į priekyje važiuojantį „Audi A6“.

Gydytojų brigada tuo metu vyko pas sunkiai sergantį ligonį. Po avarijos buvo skubiai išsiųsta kita medikų brigada.

Per susidūrimą buvo sužeista medikė ir „Audi“ vairuotojas.

Šiek tiek anksčiau Kauno rajone į medikų automobilį rėžėsi girto 22 metų jaunuolio vairuojamas „Mitsubishi Galant“.

„Mitsubishi“ kelyje Vaišvydava – Girionys išlėkė į priešingos krypties juostą. Nuo smūgio greitoji nuvažiavo nuo kelio ir apvirto.

Sužalojimus patyrė greitosios pagalbos vairuotojas, slaugytoja, agresyvus pacientas ir jį į Žiegždrių psichiatrijos ligoninę lydėjęs policininkas. Taip pat nukentėjo du „Mitsubishi“ keleiviai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.