Lietuvių orlaivį išlydėjęs švedas atskleidė daugiau detalių

Aiškėja naujų aplinkybių apie Baltijos jūroje dingusį lietuvių lėktuvą ir dviejų jo pilotų likimą. Paskutinis su dingusiais lakūnais bendravęs Katlebergo oro uosto Geteborge direktorius Kjelas Brattforsas naujienų portalui lrytas.lt pasakojo, kad lietuviai sėdo į techniškai tvarkingą lėktuvą ir net turėdami pakankamą kiekį degalų pasiėmė apie 200 litrų jų atsargų.

Lietuviai sėdo į techniškai tvarkingą lėktuvą ir turėjo pakankamą kiekį degalų.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Lietuviai sėdo į techniškai tvarkingą lėktuvą ir turėjo pakankamą kiekį degalų.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Indrė Vainalavičiūtė

May 17, 2015, 8:38 PM, atnaujinta Nov 28, 2017, 6:51 AM

Apie tai, kaip vyko paieškos, skaitykite čia.

an-2-dingimo-versija.htm"="">an-2-dingimo-versija.htm"" target="_blank">Ką sako aviacijos ekspertai, skaitykite čia.

Kokios sąmokslo teorijos po nelaimės pasklido Lietuvoje, skaitykite čia.

Apie tai, kaip šią žinią sutiko pilotų bendruomenė, skaitykite čia.

Pilotai džiaugėsi, kad vyksta namo

„Jie sakė, kad degalų turi užtektinai. Žinoma, aš smulkiai neklausinėjau, kiek jų buvo, tačiau tikrai pamenu, kad pilotai pasiėmė dar poros šimtų litrų atsargą“, – sakė pašnekovas ir pridūrė, jog versija, kad lėktuvo įgulai pritrūko degalų, yra veikiausiai atmestina.

K.Brattforsas teigė, kad pats puikiai pažįsta abu pilotus ir labai nustebo, kai negavo žinių apie sėkmingai pasiektą kelionės tikslą. Jis patvirtino, kad paskutinį kartą fiksuotas lėktuvo koordinačių taškas buvo lėktuvui jau įskridus į Lietuvos teritoriją.

„Viskas buvo gerai, jie buvo pakilios nuotaikos, nes vyko namo. Aš taip pat vėliau bandžiau su jais susisiekti. Skambinau vienam į mobilųjį, bet jis buvo išjungtas. Labai nustebau, kai žinią apie tai, kad su abonentu negaliu susisiekti, išgirdau švediškai. Tada iš karto bandžiau radijo ryšiu susisiekti su lėktuvu, bet nepavyko. Kreipiausi į gelbėtojus“, – pasakojo K.Brattforsas ir patikino, kad į jo pranešimą apie galimą nelaimę švedų gelbėjimo pajėgos sureagavo per porą minučių ir į orą buvo pakelti trys sraigtasparniai.

Lėktuvo šaukinių bokštas neišgirdo?

„Mūsų turimais duomenimis, lėktuvas Lietuvos teritoriją pasiekė, tačiau nerimą kelia tai, jog galėjo taip nutikti, kad įgulai su Palangos skrydžių valdymo bokštu nepavyko pasikalbėti. Galimos dvi priežastys. Pats esu skridęs į Lietuvą ir mano šaukinių kirtus Lietuvos oro erdvę bokštas tiesiog negirdėjo, o paskui staiga skrydžių centras atsiliepdavo.

Klaikus jausmas, kai keliolika kartų kartoji šaukinį, o fone tik tyla. Gal yra zona, kurioje neveikia ryšys, o gal žmogus, kuris veikiausiai vienas sėdi bokšte, tuo metu buvo išėjęs pavalgyti ar į tualetą“, – spėliojo pašnekovas.

Jis teigė, kad apie patirtį, kai kirtus Lietuvos oro erdvę įskrendama tarsi į prieblandos zoną, girdėjo iš pilotų ne kartą: „Sunku patikėti, kad taip gali būti, Švedijoje viskas kitaip – vos įskridus į mūsų oro erdvę, nedelsiant susisiekiama su orlaiviu. Man sunku suvokti, kaip tokia nelaimė galėjo atsitikti tokiems patyrusiems žmonėms. Pažįstu juos, tai tikrai vieni geriausių pilotų Lietuvoje. Tuo net neabejoju“, – sakė jis.

Švedai turi duomenų, kur buvo lėktuvas

Su naujienų portalu lrytas.lt bendravę dingusių pilotų kolegos patikino, kad taip pat girdėjo apie atvejus, kai lėktuvai pasiekia mūsų šalies oro erdvę ir pasitaiko ryšio užmezgimo sunkumų.

„Yra toks taškas, žymintis Lietuvos teritorijos pradžią, jis vadinamas „Minta“. Paprastai kirtus bet kurios kitos valstybės sieną oru, persijungiama į specialų dažnį ir tai reiškia, kad nuo to momento bendraujame su tos valstybės skrydžių centru. Ryšio perjungimas yra privalomas“, – sakė kalbintas pilotas ir pridūrė, kad šio lėktuvo atveju ryšio perjungimas turėjo reikšti, kad baigiamas kontaktas su skrydžių valdymo centru ir toliau bendraujama su Palangos oro uostu.

„Kolegos yra pasakoję, kad įskridus į Lietuvą apima toks jausmas, lyg patekai į nežinią, mat į tavo šaukinius neatsakoma“, – teigė anonimu pageidavęs likti pašnekovas.

Žinoma, kad paskutinį kartą dingusio lėktuvo atsakiklio duomenis švedai fiksavo, kai šis buvo į Lietuvos teritoriją įskridęs dvidešimt aštuonias mylias.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.