Liudininkai Palangoje tikrai matė An-2, bet ne dingusį lėktuvą

Netylant aistroms dėl Baltijos jūroje šeštadienį dingusio lėktuvo An-2, pasipylė įvairūs liudininkų gandai. Jie tikino, kad šeštadienio pavakarę dingusį lėktuvą matė būtent Palangoje.

Pasklido gandai apie Palangoje matytą dingusį lėktuvą.<br>M.Patašiaus nuotr.
Pasklido gandai apie Palangoje matytą dingusį lėktuvą.<br>M.Patašiaus nuotr.
Latviai paieškas baigė.
Latviai paieškas baigė.
Gelbėjimo laivas „Šakiai“.<br>KAM nuotr.
Gelbėjimo laivas „Šakiai“.<br>KAM nuotr.
Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8.<br>KAM nuotr.
Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8.<br>KAM nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lina Bartkutė, BNS

2015-05-18 18:07, atnaujinta 2017-11-28 03:31

Palangos kultūros centro direktorius Žilvinas Kažys patvirtino, kad šeštadienį Palangos miesto šventėje žmonės tikrai matė ne tą patį lėktuvą An-2, kuriuo lietuvių orlaivis skrido iš Švedijos per Baltijos jūrą ir dingo.

„Pramoginiu skrydžius buvo suplanavęs Palangos oro uostas. Pats mačiau, kad šventės metu lėktuvas praskrido virš Palangos. Tai buvo šventės dalis ir pramoga, kurią įtraukėme į programą“, – teigė direktorius.

Lietuvos oro uostų rinkodaros vadybininkė Toma Butikaitė patvirtino, kad Palangoje šeštadienį An-2 lėktuvas vykdė apžvalginius skrydžius, kurie buvo suderinti su Palangos savivaldybe.

„Tai tikrai ne dingęs lietuvių lėktuvas. Tai buvo klaidinanti informacija. Šie skrydžiai vyko būtent Palangos sezono atidarymo renginyje šeštadienį. Sekmadienį jie taip pat turėjo pakilti ir vykdyti apžvalginius skrydžius, bet, deja, dėl blogų oro sąlygų šie skrydžiai neįvyko“, – paaiškino T.Butikaitė.

Liudininkams „apsireiškė“ dingęs lėktuvas

Šeštadienį Palangoje laiką leidę žmonės skleidė gandus ir tikino, kad matė virš Baltijos jūros dingusį lietuvių pilotų Adolfo Mačiulio ir Alvydo Selmistraičio lėktuvą.

„Jį stebėti pavyko labai trumpai: su draugu sėdėjome šeštadienio pavakare Palangoje netoli paplūdimio ir pasigirdo garsas – pakėliau akis į viršų ir pamačiau skrendantį An-2 lėktuvą.

Tai lėktuvas, kurio su niekuo nesimaišysi, ir kuris dar nuo vaikystės laikų yra labai įsimintinas – tai „kukurūzinis“ lėktuvas, iš kurio berdavo trąšas ar parašiutininkai šokinėjo“, – „Laisvosios bangos“ tiesioginiame eteryje pasakojo Linu prisistatęs klausytojas.

„Mes sėdėjome „Meilės“ alėjoje prie Palangos viešbučio ir jis praskrido lygiagrečiai krantui į Šventosios pusę. Tai buvo maždaug 15.45 min. Ir kai vakar išgirdau apie lėktuvo dingimą, draugams iš karto sakiau, kad tai tas pats lėktuvas, kurį mes matėme. Jie sako, kad negali būti, nes jis skrido iš Švedijos.

Tuomet pagalvojau, kad tai sutapimas. Tačiau dabar girdžiu, jog yra žmonių, kurie taip pat jį matė. Tad noriu tai patvirtinti – taip, lėktuvas virš Palangos paplūdimio tikrai skrido“, – tikino į radiją paskambinęs vyras.

Anot liudininko, lėktuvas išskirtinai nesielgė. „Jis tiesiog ramiai skrido ir mes su draugais dar pajuokavome, ar dabar parašiutininkai šoks, ar pradės kažkur trąšas barstyti“.

Paieška bus tęsiama antradienį

Po visą dieną Lietuvos karinių oro pajėgų lėktuvu „Spartan“ C27-J ir Latvijos gelbėjimo ir paieškos sraigtasparniu Mi-17 vykdytos virš Baltijos jūros gegužės 16 d. dingusio lėktuvo An-2 ir jo įgulos narių  paieškos, operaciją toliau tęs Karinių jūrų pajėgų paieškos ir gelbėjimo laivas „Šakiai“.

Taip pat operacijai skirtas ir paiešką vykdys Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8.   

Operacija bus tęsiama ir antradienį. Paieška vykdoma Baltijos jūroje, teritorijoje nuo Nemirsetos iki  Bernati vietovės Latvijoje.   

Iki šio momento su dingusiu lėktuvu susijusių objektų jūros paviršiuje nėra aptikta.  

Kariškiai neprašė pasieniečių sraigtasparnio

Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) teigia, kad dingusio lėktuvo paiešką organizavę kariškiai neprašė pasieniečių sraigtasparnio prisijungti prie operacijos.

„Kalbėjau su mūsų aviacijos rinktinės vadu, jis sakė, kad jokių kreipimųsi nebuvo“, – sakė VSAT atstovas spaudai Giedrius Mišutis.

Pasak jo, VSAT sraigtasparnis „Eurocopter EC 145“ „gali skraidyti vadinamojoje agresyvioje aplinkoje – virš jūros, virš miestų“.

„Jame tik nėra įrangos, kad būtų galima, tarkime, iš jūros ištraukti aptiktus žmones. Bet žvalgybai, paieškoms jis tinka, yra ir kameros, ir visa kita. Ir fiziškai jis galėtų dalyvauti“, – sakė G.Mišutis.

Anot jo, sraigtasparnio nuolatinė buvimo vieta yra Paluknio aviacijos bazė Trakų rajone, gavus įsakymą ir prisistačius įgulai bei esant palankioms oro sąlygoms orlaivis Klaipėdą galėtų pasiekti per valandą – būtent per tiek laiko iš Klaipėdos į Vilnių balandžio mėnesį buvo atskraidinta donoro širdis.

Krašto apsaugos ministerija, paklausta, kodėl neprašyta VSAT pagalbos, atsakė, kad „VSAT sraigtasparniai nėra skirti tokioms operacijoms jūroje“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.