Lėktuvo paieškos: siunčiamas priešmininis laivas

Po naktinės pamainos antradienį ir toliau bus tęsiama An-2 ir jo įgulos paieška. Specialiai paieškos operacijai į paieškos regioną plaukia iš tarptautinės išminavimo operacijos Estijoje atšauktas Lietuvos karinių jūrų pajėgų priešmininis laivas „Kuršis“ M-54. Šis Lietuvos karinių jūrų laivas yra aprūpintas specialia dugno žvalgybai ir paieškai skirta įranga.

Lietuvos karinių jūrų pajėgų priešmininis laivas „Kuršis“ M-54.
Lietuvos karinių jūrų pajėgų priešmininis laivas „Kuršis“ M-54.
Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparnis „Spartan“ C27-J.<br>KAM nuotr.
Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparnis „Spartan“ C27-J.<br>KAM nuotr.
Laivas „Šakiai“.<br>KAM nuotr.
Laivas „Šakiai“.<br>KAM nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

lrytas.lt

May 19, 2015, 10:44 AM, atnaujinta Nov 28, 2017, 1:28 AM

Pirmadienio vakarą, 21 val., judėjimą iš Estijos Lietuvos vandenų link pradėjęs „Kuršis“ paieškos operaciją turėtų pradėti apie 10 valandą.  

Taip pat operacijos teritorijoje paiešką tęsia KJP laivas „Šakiai“, iš oro žvalgybą vykdys Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparnis „Spartan“ C27-J. Karinių oro pajėgų Paieškos ir gelbėjimo poste Nemirsetoje budi KOP sraigtasparnis  Mi-8. Jis yra nuolatinėje parengtyje ir yra pasirengęs kilti, jeigu „Spartan“ aptiktų su dingusiais pilotais ar lėktuvu susijusių objektų ar indikacijų apie aptiktą avarijos vietą.

Latvijos jūrų gelbėjimo koordinavimo centras paieškai vykdyti skyrė Latvijos karinių jūrų pajėgų laivą „Viršaitis“, kuris šiandien vykdo paiešką teritorijoje netoli Liepojos.

KJP jūrų gelbėjimo centras taip pat kreipėsi į Valstybės sienos apsaugos tarnybą su prašymu skirti paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnių. Tačiau antradienio rytą Lietuvos karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavo centras gavo neigiamą atsakymą iš Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos teigiantį, kad „dėl žmogiškųjų ir techninių resursų trūkumo negali vykdyti paieškos“. 

Paieška bus vykdoma orlaiviams ir laivams nustatytose paieškos zonose.

Padeda pasieniečiai

Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) pranešė, kad jų sraigtasparnis talkins ieškant Baltijos jūroje dingusio lėktuvo „An-2“.

Antradienį 11 val. 30 min. iš Trakų rajone esančios VSAT Aviacijos rinktinės bazės Paluknyje, gavus Krašto apsaugos ministerijos prašymą, skrydžiui į pajūrį pakilo tarnybinis pasieniečių sraigtasparnis „Eurocopter EC 135“.

Jo įgula žvalgys Baltijos jūros pakrantę ir prisidės prie pajėgų, jau dalyvaujančių dingusio lietuvių pilotuoto lėktuvo „An-2“ paieškose.

Dvimotoriame orlaivyje, be moderniausios navigacijos ir ryšio įrangos, taip pat yra sumontuotos teritorijos žvalgymui bei dingusiųjų paieškai reikalingos dieninio ir naktinio matymo vaizdo kameros, o taip pat – į aplinkos temperatūros skirtumus reaguojantis termovizorius.

Šis VSAT sraigtasparnis gali skristi apie 240 kilometrų per valandą kreiseriniu greičiu ir su pilnais kuro bakais įveikia beveik 600 kilometrų atstumą.

Pasieniečių sraigtasparnių įgulos yra nekart sėkmingai dalyvavusios Operatyvaus bendradarbiavimo prie Europos Sąjungos (ES) išorės sienų valdymo agentūros FRONTEX organizuotose operacijose Viduržemio jūros regione.

Pradėtas ikiteisminis tyrimas

Klaipėdos policija skelbia, kad dėl informacijos apie dingusį lėktuvą Palangos policijos komisariate pradėtas ikiteisminis tyrimas ir paskelbta juo skridusių pilotų paieška. Kaip naujienų agentūrai BNS sakė Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovas spaudai Albinas Stumyla, ikiteisminis tyrimas pradėtas pagal viešumoje pasirodžiusią informaciją.

„Pareiškimų mes kol kas negavome, bet pagal visuomenės informavimo priemonėse paskelbtą informaciją buvo nutarta pradėti ikiteisminį tyrimą“, – BNS sakė A.Stumyla.

Civilinės aviacijos administracija pirmadienį savo ruožtu paskelbė, kad yra pradėtas oficialus skrydžių saugos tyrimas. Tyrimą vykdo Susisiekimo ministerijos Orlaivių avarijų ir incidentų tyrimo vadovas Bronius Merkys.

„Kadangi įvykio vietos nepavyko nustatyti, šiuo metu yra nagrinėjami orlaivio tinkamumo skraidyti dokumentai, pilotų licencijos, garso įrašai, radiolokaciniai duomenys ir kita informacija, kuri gali būti naudinga ne tik išgelbėti dingusius lakūnus, bet ir nustatyti objektyvias orlaivio dingimo priežastis“, – skelbiama Civilinės aviacijos administracijos pranešime.

Operacijos chronologija:

Gegužės 16d.

18.09 val. Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras gavo pranešimą iš Aeronautikos gelbėjimo koordinavimo centro, kad dingo iš Švedijos Geteborgo oro uosto į Klaipėdos oro uostą išskridęs lėktuvas AN-2 su dviejų žmonių įgula. Lėktuvas turėjo nusileisti Klaipėdos oro uoste 17.20 val. Paskutinė apytikslė dingusio lėktuvo pozicija, 16.16 val. buvo apytiksliai 97 jm. nuo Palangos, tada kai buvo gautas paskutinis pranešimas radijo ryšiu iš lėktuvo.

Reaguojant į pranešimą dingusio lėktuvo paieškai į paieškos rajoną iš Nemirsetos gelbėjimo posto buvo nedelsiant išsiųstas budintis Karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8, dar vienas sraigtasparnis atskrido iš Kauno operacijai pastiprinti. Paieškai taip pat buvo pasitelkti du Karinių jūrų pajėgų laivai: gelbėjimo laivas „Šakiai“ ir vadovavimo ir aprūpinimo laivas „Jotvingis“ (N42). Prie paieškos operacijos taip pat prisijungė Švedijos orlaiviai. Apie 23.45 val. karinis sraigtasparnis ir Švedijos orlaiviai grįžo į dislokacijos vietą, paiešką per naktį tęsė Karinių jūrų pajėgų laivai.

Gegužės 17 d.

Du Lietuvos karinių jūsų pajėgų laivai – gelbėjimo laivas „Šakiai“ ir vadovavimo ir aprūpinimo laivas „Jotvingis“ (N42) – tęsė orlaivio An-2 paiešką Lietuvos atsakomybės zonoje Baltijos jūroje. Atsižvelgiant į stiprų vėją virš Baltijos jūros ir apskaičiuotą galimai į jūra nukritusio ieškomo lėktuvo, jo dalių, įgulos narių dreifą jūroje šiaurės krypties link, paieškos rajonas išsiplėtė link Latvijos atsakomybės paieškos ir gelbėjimo rajono. Gegužės 17d. prie dingusio lėktuvo įgulos narių paieškos prisijungė budintis Karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8, vėliau prie paieškos prisijungė Karinių oro pajėgų lėktuvas L-410 ir Latvijos paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnis Mi-17. Dingusio lėktuvo paieškoms tądien dukart kilo Švedijos orlaiviai. Gegužės 17d. 20.21 val. dingusio lėktuvo ir jo įgulos narių paieškos operacija buvo sustabdyta.

Gegužės 18 d.

Dingusio lėktuvo ir jo įgulos narių paieškos operacija buvo atnaujinta. Paieškos operacijoje įvertinus padidėjusią operacijos teritoriją ir kitas aplinkybes operacijai buvo skirtas orlaivis „Spartna“ C27-J, kaip tinkamiausias tokiai operacijai Lietuvos karinių oro pajėgų orlaivis. Operacijoje dalyvavo ir Latvijos paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnis Mi-17. Apie atnaujintą paieškos operaciją buvo informuotas Švedijos jungtinis gelbėjimo koordinavimo centras. Lietuvos karinių oro pajėgų transporto lėktuvas „Spartan“ C-27J paiešką jam skirtame paieškos rajone baigė 18.35 val. Toliau prie paieškos operacijos prisijungė Karinių jūrų pajėgų paieškos ir gelbėjimo laivas „Šakiai“. Paiešką vykdė ir KOP sraigtasparnis MI-8.

Minėtų paieškos operacijų metu kariniai laivai ir orlaiviai žvalgė jūros plote nuo Klaipėdos iki Akmenrags iškyšulio (Latvijoje, šiauriau Liepojos) ir 97 jūrmylės nuo kranto. Iki šio momento su dingusiu lėktuvu susijusių objektų jūros paviršiuje nėra aptikta.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.