Naujos detalės: lėktuvas apgadintas nestipriai, pilotai nerasti

Antradienio pavakarę Baltijos jūros dugne rastas lietuvių lėktuvas „An-2“ yra priekiu pasviręs į dugną, pro kabinos stiklą matomos tuščios pilotų kėdės, bet neįmanoma pasakyti, ar lakūnų kūnų lėktuvo viduje tikrai nėra, teigia lėktuvo apžiūros medžiagą matęs karininkas.

Lėktuvas rastas antradienio pavakarę.
Lėktuvas rastas antradienio pavakarę.
Laivo „Šakiai“ vykdytos paieškos maršrutas trečiadienį.
Laivo „Šakiai“ vykdytos paieškos maršrutas trečiadienį.
Lėktuvą surado kariškių laivas „Kuršis“.<br>KAM nuotr.
Lėktuvą surado kariškių laivas „Kuršis“.<br>KAM nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

BNS ir lrytas.lt inf.

May 20, 2015, 7:31 AM, atnaujinta Nov 27, 2017, 6:57 PM

Lėktuvo vidus – kol kas nepasiekiamas

„Vaizdo įraše matyti, kad lėktuvas priekiu pasviręs į jūros dugną, uodega pakilusi. Priekinė lėktuvo dalis galbūt šiek tiek aplamdyta, tačiau kabina ir kabinos stiklai yra sveiki, pro juos matyti sėdimos pilotų vietos, bet žmonių nematyti. Lėktuvas apžiūrėtas tik iš išorės, todėl kiek matyti pro kabinos langą, tiek ir matyti, o kas yra viduje, ar yra  žmonių, pasakyti negalima“, – vėlų antradienio  vakarą BNS telefonu sakė Lietuvos karinių jūrų pajėgų vado padėjėjas kpt. ltn. Antanas Brencius, peržiūrėjęs „An-2“ apžiūros vaizdo medžiagą.

Anot jo, iš išorės yra prožektoriaus apšviestas tik ribotas kampas, todėl nematyti, kas yra toliau lėktuvo viduje.

„Per tą (kabinos – BNS) langą matyti gal tik iki dviejų metrų atstumu, daugiau ten nieko nematyti. Atminkite, kad tai nėra dienos šviesa, 124 metrų gylyje yra gana tamsu, kiek apšviečia videokameros šviesa, tiek ir matyti, taigi aiškaus vaizdo  kaip ir nėra“, – patikslino karininkas.

Jis pabrėžė, kad su „Kuršio“ povandeninio roboto vaizdo kamera neįmanoma patekti į kabinos vidų.

„Nėra tokios galimybės su povandeniniu robotu įeiti į lėktuvo vidų ir apžiūrėti. Tiesiog jis neskirtas landžioti tarp siaurų praėjimų, jis skirtas judėti jūros dugne, rasti objektą ir atpažinti jį“, – teigė A.Brencius.

Didelių defektų nėra

Jis negalėjo pasakyti, ar peržiūrėjus Baltijos dugne gulinčio “An-2“ apžiūros vaizdo medžiagą matyti ženklų, liudijančių apie galimą pilotų pasitraukimą iš lėktuvo.

„Negaliu apie tai nieko pasakyti, nes stinga informacijos, taip pat net neturiu kompetencijos pasakyti, ar galėjo pilotai palikti lėktuvą“, – teigė A.Brencius.

Paklaustas, ar „An-2“ apžiūros vaizdo įraše matyti didesnių lėktuvo defektų, A.Brencius teigė jų nematęs.

„Nesu aeronautikos specialistas. Mačiau didesnius, o jeigu ten yra kokie mažesni pažeidimai, galbūt jų nepastebėjau, nes nesikoncentravau į tas detales. Svarbiau patikrinti borto numerį, pasižiūrėti, kokios būklės, ar nėra viduje žmonių, o būtent dėl kažkokių įlenkimų, sulankstymų turbūt tie aeronautikos specialistai pasakys, kurie žino, kaip  “An-2“ turi atrodyti, žino kiekvieną jo kampą ar dalį, jie galėtų daugiau pasakyti“, – teigė A.Brencius.

Pasak karininko, nuskendęs lietuvių lėktuvas filmuotas „iki 10 minučių, jeigu ne trumpiau“. Jis BNS teigė neturintis duomenų, ar vienos išorinės laivo apžiūros ir nufilmuoto lėktuvo vaizdo užteks susidaryti nuomonę apie nuskendusio lėktuvo būklę ir gauti kitą svarbią informaciją.

„Dar kol kas neturiu duomenų, bet bus informuota tyrimą atliekanti komisija, bus supažindinta su įrašu. Jeigu reikės papildomo (apžiūrėjimo – BNS), kol laivas („Kuršis“ – BNS) yra vietoje, galbūt bus galimybė padaryti papildomai. Bet nenoriu įvykiams užbėgti už akių“, – sakė karininkas.

Didina pajėgas paieškai

Pasak jo, nufilmuotą medžiagą karinės jūrų pajėgos perduos tyrimą atliekančiai komisijai.

A.Brencius pakartojo, kad Baltijos jūroje nuskendusio lėktuvo pilotų trečiadienio naktį ieškoti liko du laivai – Lietuvos karinių jūrų pajėgų priešmininis laivas „Kuršis“ ir  “Šakiai“.

„Jiems yra duotas tam tikras paieškos rajonas, kuriame jie dirba – šukuoja jūrą, plaukioja pirmyn atgal ir žiūri jūros paviršių“, – sakė karininkas.

Paieškos vyko visą naktį – pilotų ieškojo laivai „Kuršis“ ir „Šakiai“, Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) sraigtasparnis, Karinių oro pajėgų (KOP) sraigtasparnis „Mi-8“.

Trečiadienį prie pilotų paieškos prisijungė du lėktuvai – Lietuvos karinių oro pajėgų lėktuvas „L-410“, taip pat į karines pratybas atvykęs Jungtinių Valstijų lėktuvas “Hercules“.

Premjeras ragina viešinti informaciją

Kazachstane su vizitu besilankantis ministras pirmininkas Algirdas Butkevičius, reikšdamas rūpestį dėl kylančių klausimų, susijusių su lėktuvo „An-2“ katastrofa, susisiekė su krašto apsaugos ministru Juozu Oleku. Vyriausybės vadovas įpareigojo krašto apsaugos ministrą atlikti išsamų tyrimą dėl lėktuvo „An-2“ dingimo ir paieškos aplinkybių.  Pavedime premjeras įpareigoja ministrą išsiaiškinti, kodėl įvyko aviakatastrofa ir kodėl buvo nutraukta dingusių pilotų bei lėktuvo paieška.

„Esant tokiai padėčiai, kaip įmanoma skubiau turi būti atliktas išsamus tyrimas. Dingusių pilotų šeimos turi teisę žinoti visas aplinkybes. Įpareigoju krašto apsaugos ministrą visą informaciją skelbti viešai, kad dingusiųjų artimieji ir visuomenė žinotų tikrąją padėtį“, – teigia A.Butkevičius.

Krašto apsaugos ministerija pranešė, kad ministras J.Olekas trečiadienį, praėjus daugiau kaip trims paroms nuo nelaimės, lankysis Lietuvos karinių jūrų pajėgų štabe, kur susipažins su orlaivio „An-2“ ir jo dingusios įgulos paieškos operacijos eiga ir pirminiais rezultatais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.