Ministerija tikisi netrukus Lietuvoje įsteigti Tūkstantmečio mokyklas: kaip tai atrodys?

Vyriausybė užsimojo steigti vadinamąsias Tūkstantmečio mokyklas – modernias, šiuolaikiškas ir pavyzdingas šalies ugdymo įstaigas. Kaip tokios mokyklos atrodys antradienio rytą pristatė pati Švietimo, mokslo ir sporto ministerija.

Mokykla.<br>V.Skaraičio nuotr.
Mokykla.<br>V.Skaraičio nuotr.
Mokykla.<br>Prane
Mokykla.<br>Prane
Mokykla.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Mokykla.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Mokykla.<br>V.Skaraičio nuotr.
Mokykla.<br>V.Skaraičio nuotr.
Mokykla.<br>V.Balkūno nuotr.
Mokykla.<br>V.Balkūno nuotr.
Mokykla.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Mokykla.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Mokykla.<br>M.Patašiaus nuotr.
Mokykla.<br>M.Patašiaus nuotr.
Mokykla.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Mokykla.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Mokykla.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Mokykla.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Mokykla.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Mokykla.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Mokykla.<br>V.Skaraičio nuotr.
Mokykla.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

2021-05-18 09:21, atnaujinta 2021-06-13 16:05

Išskirtinis dėmesys įtraukiajam ugdymui

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė kalbėjo, kad Tūkstantmečio mokykla ateityje turėtų tapti kiekviena šalies mokykla. Iki 2025-ųjų planuojama įsteigti 150 tokių mokyklų. Programoje dalyvausianti mokykla taip pat turės turėti ne mažiau kaip 200 vaikų.

„Gyvename tokiais laikais, kai, besikeičiant politiniam ciklui, imamės naujų strategijų rengimo, naujų aprašų. Ką rodo patirtis – strategijų turime, rekomendacijos aiškios, tačiau įgyvendinimui dažnai pritrūksta laiko ir politinės valios.

Dar 2015 metais ministerija patvirtino Geros mokyklos koncepciją, tačiau iki šiol didžioji vaikų dalis mokosi mokyklose, kurios neatitinka geros mokyklos idėjos, o kai kur – elementarių reikalavimų“, – kalbėjo ministrė.

Pasak jos, tai bus šiuolaikiška ir vaikų įvairovei atvira mokykla, kurios pavyzdžiu turėtų sekti visos ugdymo įstaigos.

„Visi Lietuvos vaikai turi turėti lygiavertes galimybes mokytis geroje mokykloje, nesvarbu, kur jie gyvena ir kokioje socialinėje aplinkoje jie auga.

Visi puikiai suprantame, kad septintokas negali mokytis kartu su penktoku ir aštuntoku, kad vienuoliktokas turi galimybę pasirinkti mokytis bet kokį dalyką, kuris reikalingas jo ateities planams, o ne tą dalyką, kuriam susidaro pakankamas klasės komplektas ar mokinių skaičius“, – tikino J.Šiugždinienė.

Ji tvirtino, kad ši programa nėra šabloninė programa, tad su kiekviena savivaldybe bus ieškoma priimtinų variantų. Pasak ministrės, ypatingas dėmesys bus skirtas įtraukaus ugdymo ekosistemai mokyklose sukurti.

„Ne statybų programa“

Pažymima, kad iki 2024 metų visų savivaldybių mokyklos turės būti pritaikytos visiems vaikams.

„Programoje dalyvaujančioms mokykloms bus suteikiama reali pagalba stiprinant mokytojų ir mokyklų vadovų kompetencijas. Tai nebus tradiciniai seminarai ar konferencijos, o tai bus reali pagalba konsultuojant ir tobulinant procesus pačiose mokyklose.

Mes siūlome fokusuotis į keturias grupes: tai įtraukusis ugdymas, STEAM ugdymas, kultūrinis ugdymas ir lyderystės stiprinimas“, – kalbėjo ministrė.

Jos teigimu, Tūkstantmečio mokyklų infrastruktūra ir intelektiniai resursai bus prieinami gretimų mokyklų mokiniams ir mokytojams, o tokių mokyklų finansavimas savivaldybių projektams bus planuojamas pagal mokinių skaičių.

Šiuo metu projektas derinamas su Europos Komisija, jam iš viso būtų skirta 210 milijonų eurų. Lėšos planuojamos iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano (RRF).

Iš šių lėšų, pasak J.Šiugždinienės, galėtų būti pastatyta bent viena mokykla didmiestyje, tačiau tai nėra svarbiausias tikslas.

„Tai nėra statybų programa, tai yra galimybių programa, dėl to mūsų akcentas dedamas į jau esamų mokyklų stiprinimą“, – teigė ministrė.

Pažymima ir tai, kad programoje dalyvaus tik valstybinės mokyklos. Tikimasi pirmąsias mokyklas įsteigti jau po trejų metų.

Pasak J.Šiugždinienės, savivaldybėje Tūkstantmečio mokykla nebūtinai bus viena atskira mokykla – tai galės būti atnaujintos ir kelios gimnazijos ar pradinės mokyklos, priklausomai nuo švietimo problematikos toje savivaldybėje.

Sieks mažinti konkurenciją

Švietimo ekspertė Eglė Pranskūnienė kalbėjo, kad ši programa labiausiai koncentruojasi į įtraukųjį ugdymą, nes mokykla turi tarnauti kiekvienam vaikui.

„Pradžioje ši programa buvo sumanyta kaip trumpalaikė programa, bet dabar ji tapo ilgalaike programa, kuri apims visas Lietuvos mokyklas. Tai nebus mokyklų supriešinimas, o kaip tik kvietimas visoms mokykloms bendradarbiauti vardan kiekvieno vaiko“, – teigė ekspertė.

Šiaulių rajono Dubysos Aukštupio mokyklos direktorius Vaidas Bacys teigė, kad svarbus programos elementas yra tinklaveika, kuri suartins šalia veikiančias mokyklas ir pačias savivaldybes.

„Eliminuojamas tam tikras dirbtinis konkurencijos elementas, kuris sudaro prielaidas saugiai užsiimti kūryba, kokybe, taip pat tinklaveika sudaro prielaidas mokytojams saugiai jaustis, nes atsiranda daugiau galimybių veikti kartu.

Šis dėmesys, skiriamas bendradarbiavimui, yra labai svarbus momentas, ir čia turės įjungti tam tikrą kūrybiškumą tiek pačios mokyklos, tiek savivaldybės, kaip iš konkurencijos pereiti į tikrą bendradarbiavimo kultūrą“, – teigė jis.

J.Šiugždinienė teigė, kad programą planuojama paleisti kitų metų sausio mėnesį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.