Svarbu atrasti savo mokymosi strategiją. Atsižvelgiant į tai, mokymosi svetainė mokslobaze.lt dalinasi vertinga informacija, kuri padės atrasti savo mokymosi strategiją, efektyviausius mokymosi būdus bei pagerinti mokymosi rezultatus.
Periodiškas mokymasis
Daugelis mokinių ar studentų pasiruošimą atsiskaitymui / testui palieka paskutinei nakčiai. Toks mokymosi būdas kelia nemažai streso. Tik pradėjus mokytis galite suprasti kiek daug informacijos reikia išmokti.
Laikas spaudžia, o nuovargis vis didėja... Dažnas mokinys ar studentas galvoja, kad „kaip nors praslys“, todėl vieną kitą temą praleidžia galvodamas, kad šią temą jau žino, nes dalyvavo pamokoje/paskaitoje ar šią informaciją žino iš seniau.
Tačiau dažnai atsitinka taip, kad gavus testo ar atsiskaitymo užduotis neprisimename net to, ką galvojome, kad žinome, o ką jau kalbėti apie tai, ko neteko skaityti.
Mokytojai ir dėstytojai gali pastebėti, kada atsiskaitymui ar testui buvo ruošiamasi sistemingai, o kada „paskutinę naktį“. Nors didžioji dalis moksleivių ar studentų testą ar atsiskaitymą gali išlaikyti gerais rezultatais, bet praėjus kelioms savaitėms – moksleiviai ar studentai tam kartui išmoktos informacijos neprisimena.
Mokymuisi reikia laiko, informacija turi tarsi susigulėti, todėl mokytis ir atlikti užduotis reikia po truputį, periodiškai, nuolat pasikartojant informaciją.
Įdomu tai, kad informacijos pamiršimas iš tikrųjų padeda sustiprinti atmintį. Tai yra savotiška priešprieša, bet kartais turime šiek tiek atsitraukti nuo informacijos, pailsėti, neprisirišti. Būtent šiuo metu informacija gula į pasąmonę. Vėliau kartojant išmokstame informaciją ilgam laikui.
Informacijos kartojimas
Daugelis moksleivių ar studentų studijas vertina kaip vadovėlių ar paskaitų perskaitymą, tačiau, norint gerai ir ilgam išmokti informaciją reikia ją kartoti. Kartais galime apsigauti, kad viską mokame, kai turima medžiaga priešais mus, tačiau ją užvertus ar padėjus į šalį – atmintyje gali informacijos ir nebelikti.
Itin naudingas pratimas, padėjus visus konspektus, vadovėlius papasakoti viską ką žinome ta tema, tuomet informacijos ieškome atmintyje. Šis mokymosi būdas gali būti naudojamas ir pamokoje, papasakokite, pamokykite klasės draugą. Prisimindami informaciją jūs keičiate informacijos saugojimo būdą, tad vėliau šią informaciją prisiminti bus dar lengviau.
Pavyzdžių svarba
Norint lengviau įsisavinti informaciją itin naudinga naują medžiagą sieti su pavyzdžiais bei asociacijomis. Tikrai įstrigs ta informacija, prie kurios mokytojas ar dėstytojas papasakos juokingą istoriją, ar pasakys komentarą iš asmeninės patirties.
Pasižymėkite pas save įvairias asociacijas, mintis, kurios jums kyla išgirdus dėstomą medžiagą. Kurkite duomenų asociacijas. Tikrai pastebėsite, kad lengviau įsiminsite informaciją, kurią būsite susieję su tam tikru komentaru.
Atlikdami namų darbus ar paskirtas savarankiškas užduotis namuose, taip pat galite naudotis pavyzdžiais. Geras pavyzdys padės suprasti, kaip rašyti rašinį, refleksiją ar kursinį darbą, kokia turi būti rašto darbo struktūra.
Informacijos siejimas
Sakoma, kad norint gerai išmokti, turime tai daryti vėl ir vėl. Tačiau moksliniai tyrimai rodo, kad efektyvesnis mokymasis bus tada, kai praktiką derinsime su kitais įgūdžiais. Ką tai reiškia ir kaip tai pritaikyti?
Nespręskite 10 identiško tipo užduočių, geriau analizuokite užduotis iš visų pusių ir ieškokite sąsajų. Pavyzdžiui, sprendžiant matematinius uždavinius, tokius kaip trikampio ploto skaičiavimas, naudinga skaičiuoti ir apskritimo, keturkampio ar kitos figūros plotą.
Informacijos bus daugiau, klaidų tikimybė taip pat bus didesnė, tačiau išmoksite kiekvienam pratimui parinkti konkrečią strategiją, o ne vien kartoti tą patį.
Informacijos jungimas su vaizdais
Tikrai nemaža dalis moksleivių ar studentų atkreipia dėmesį į paveiksliukus. Dažnai informacija būna pateikiama su tam tikrais vaizdais: diagramomis, grafikais ar paveiksliukais pagrindžiančiais rašytinę informaciją. Tuomet moksleiviai ar studentai susikuria savo vaizdus apie mokomąją medžiagą. Šis procesas dar labiau sustiprina smegenyse informacijos išsaugojimą.
Ši mokymosi strategija gali būti naudinga ir mokytojams pamokų temų, siekiant kuo geriau perteikti informaciją moksleiviams ar studentams. Skaidrių pristatymų metu ar mokomojoje medžiagoje atkreipkite dėmesį į vaizdus. Paprašykite mokinių vienas kitam apibūdinti vaizdus ir sukurti asociacijas.
Tikimės, kad ši informacija apie mokymosi strategijas buvo naudinga. Atminkite, kad mokslams reikia įdėti daug pastangų, tačiau tinkamų mokymosi būdų ir metodų parinkimas, pavyzdžiai gali palengvinti mokymosi procesą.