Mokytoja rado išradingą būdą, kaip įkvėpti ir motyvuoti pradinukus: naudoja ritualus, „burtų lazdeles“ ir „motyvacijos kuponus“

Dienotvarkės, ritualų ir įvairių motyvaciją skatinančių priemonių naudojimas kasdieniame gyvenime padeda vaikams ne tik išmokti planuoti, bet ir ugdo kalbinį, matematinį mąstymą, skatina kūrybiškumą. Tą puikiai žino ir „Šiaurės licėjaus“ pradinių klasių mokytoja Evelina Milerienė, savo pradinukams kurianti išskirtinę mokymosi patirtį.

Dienotvarkės ir ritualų naudojimas kasdieniame gyvenime padeda vaikams ne tik išmokti planavimo, bet ir ugdo kitus gebėjimus. <br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Dienotvarkės ir ritualų naudojimas kasdieniame gyvenime padeda vaikams ne tik išmokti planavimo, bet ir ugdo kitus gebėjimus. <br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
 Dienotvarkės ir ritualų naudojimas kasdieniame gyvenime padeda vaikams ne tik išmokti planavimo, bet ir ugdo kitus gebėjimus. <br> jp.lt asociatyvi nuotr.
 Dienotvarkės ir ritualų naudojimas kasdieniame gyvenime padeda vaikams ne tik išmokti planavimo, bet ir ugdo kitus gebėjimus. <br> jp.lt asociatyvi nuotr.
Dienotvarkės ir ritualų naudojimas kasdieniame gyvenime padeda vaikams ne tik išmokti planavimo, bet ir ugdo kitus gebėjimus. <br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Dienotvarkės ir ritualų naudojimas kasdieniame gyvenime padeda vaikams ne tik išmokti planavimo, bet ir ugdo kitus gebėjimus. <br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Dienotvarkės ir ritualų naudojimas kasdieniame gyvenime padeda vaikams ne tik išmokti planavimo, bet ir ugdo kitus gebėjimus. <br>R.Jurgaičio asociatyvi nuotr.
Dienotvarkės ir ritualų naudojimas kasdieniame gyvenime padeda vaikams ne tik išmokti planavimo, bet ir ugdo kitus gebėjimus. <br>R.Jurgaičio asociatyvi nuotr.
Dienotvarkės ir ritualų naudojimas kasdieniame gyvenime padeda vaikams ne tik išmokti planavimo, bet ir ugdo kitus gebėjimus. <br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Dienotvarkės ir ritualų naudojimas kasdieniame gyvenime padeda vaikams ne tik išmokti planavimo, bet ir ugdo kitus gebėjimus. <br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Dienotvarkės ir ritualų naudojimas kasdieniame gyvenime padeda vaikams ne tik išmokti planavimo, bet ir ugdo kitus gebėjimus. <br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Dienotvarkės ir ritualų naudojimas kasdieniame gyvenime padeda vaikams ne tik išmokti planavimo, bet ir ugdo kitus gebėjimus. <br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Dienotvarkės ir ritualų naudojimas kasdieniame gyvenime padeda vaikams ne tik išmokti planavimo, bet ir ugdo kitus gebėjimus. <br>V.Balkūno asociatyvi nuotr.
Dienotvarkės ir ritualų naudojimas kasdieniame gyvenime padeda vaikams ne tik išmokti planavimo, bet ir ugdo kitus gebėjimus. <br>V.Balkūno asociatyvi nuotr.
 Motyvacinė kuponų sistema, kurią sugalvojo mokytoja.<br> Stop kadras
 Motyvacinė kuponų sistema, kurią sugalvojo mokytoja.<br> Stop kadras
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Dec 18, 2021, 12:21 PM

Mokymosi platforma mokosi.lt, kartu su portalu lrytas.lt pristato naują laidą „Lik po pamokų“ – sužinok daugiau jau pasibaigus pamokoms. Laidose kalbinami įvairių sričių specialistai, pateikiamos ekspertų įžvalgos, mokomoji medžiaga, kuri padės praplėsti tiek pedagogų, tiek mokinių, tiek ir jų tėvų žinias. Visus laidų įrašus bus galima rasti lrytas.tv.

Kiekviena diena – skirtinga

Pradinių klasių mokytoja E.Milerienė savo klasės moksleivius kas rytą pasitinka su įvairiausiais ritualais. Kaip pati pasakojo, kiekvieną rytą ji tam skiria po 15 minučių, o kiekviena savaitės diena turi net savo atskirus pavadinimus.

„Pirmadienį vadiname „savaitgalio įspūdžių muge“. Dažnai vaikai ateina su savo įspūdžiais ir nėra laiko jiems išklausyti. Kiti pasidalina tik prie mokytojos stalo, dar kiti jaučiasi nedrąsiai. Taip pat esame susitarę, kad vaikai savo įspūdį gali pasakyti vieną kartą – negali prisiminti ir šokinėti.

Tad vaikai mokosi pagalvoti prieš kalbant, kol sugalvos, ką nori pasakyti, sugalvos rišlų sakinį ir išrinks svarbiausias detales. Taip mokomės kalbėti ir taip pat išklausyti“, – paaiškino mokytoja.

Antradienis, pasak jos, pavadintas „matematikos pietumis“, kai vaikus mokytoja pasitinka sugalvojusi jiems įvairiausių matematinių užduočių.

„Jei turiu daugiau laiko ir noriu parodyti daugiau iniciatyvos, sugalvodama įdomesnę užduotį, labai tinka matematiniai galvosūkiai“, – patarimais dalijosi E.Milerienė.

O štai trečiadieniai skirti kūrybiškumui ir jo lavinimui.

„Dabar jau daug aparatų perima fizinį darbą, protinį darbą, bet nežinau, ar dar būtų išrasta mašina, kuri galėtų įgyvendinti kūrybinę idėją. Todėl skatinu mokinius, kaip aš sakau, „išlipti iš dėžės“.

Prieš pirmą tokią veiklą taip ir pabandėm – užsidėti dėžes ant galvų, pažiūrėti, ką matome, nusiimti, ir taip vaikai mokosi kūrybiškumo. Nes kūrybiškumas yra lavinamas“, – įsitikinusi „Šiaurės licėjaus“ mokytoja.

Ketvirtadienis, kaip pasakojo pedagogė, vadinamas „kalbos karusele“.

„Susikūriau tokį karuselės ratą ir vaikai patys išsuka, kokiu būdu bus žaidžiama su tuo žodžiu. Pavyzdžiui, jei išsisuktų „slaptas kodas“, aš užrašyčiau žodį ir reikėtų iššifruoti, koks tai žodis yra. Šiuo atveju kodas būtų skaityti žodį iš kitos pusės“, – kalbėjo E.Milerienė.

O paskutinę darbo savaitės dieną mokytoja dedikuoja linksmybėms.

„Penktadieniai mūsų klasėje yra linksmadieniai. Pradedame su šokiu, kuris lygiai taip pat integruotas į savaitės temą – galbūt tai bičių, gyvūnų, žiemos šokis. Turime ir daugiau ritualų – penktadieniais visada parašome tėvams laiškus apie visą savaitę, refleksiją, po šitų ritualų keliame dienos tikslą“, – dėstė pedagogė.

Pasak specialistės, tokios užduotys ypač lavina ir vaikų žodyną.

„Tikrai labai matosi, kai vaikai auga, ir vėliau tai padeda ir rašiniuose, ir kalėdinės klasės kūrime“, – džiaugėsi E.Milerienė.

Sukūrė ir „motyvacinius kuponus“

Pradinių klasių mokytoja pripažįsta, kad klasėje visi vaikai aktyvūs nebūna, tad kartais, norint prakalbinti vieną ar kitą moksleivį, ji pasitelkia ir savo pačios kūrybiškumą. Vienas iš tokių būdų – „burtų lazdelės“ metodas.

„Labai gražiame puodelyje įdėtos lazdelės su vaikų vardais. <...> Viena lazdelės pusė yra žalia, o kita – raudona. Aš tiesiog sakau, kad pasinaudosiu burtų lazdelėmis, ištraukiu, ir ten būna parašytas vardas, kas turės pasisakyti.

Kai vaikas pakalba, aš tą lazdelę dedu į indelį atgal – kita puse. Jei visos lazdelės žalios, o kita dar raudona, reiškia, kad tas vaikas dar šiandien nekalbėjo, dar kažko nedarė“, – komentavo E.Milerienė.

Mokytoja savo klasės vaikams pasiūlė ir pačios sugalvotą motyvacinių kuponų sistemą. Ji pažymėjo, jog tai yra lyg prekybos centro kuponas – kada nori, tada juo gali ir pasinaudoti.

Motyvacija yra labai labai svarbi – tiek asmeninė, tiek bendra, ir dažnai mokytojai renkasi kažkokius prizus. Dažnai mokytojui tenka leisti savo pinigėlius tiems prizams – pirkti lipdukus, saldainiukus. Aš sugalvojau klasėje turėti kuponus. Tai yra paprastos kortelės, kurias laikau plastikinėje dėžutėje su skyreliais. 

Kuponas galėtų būti „ypatinga kėdė“, klasėje turime ir gražiau papuoštą stalą, blizgantį penalą su spalvotais tušinukais, kuriuo vaikas gali pasinaudoti. Pavyzdžiui, vaikai gali sėdėti šalia mokytojos stalo, labai populiarus kuponas buvo ir pietūs kartu su mokytoja prie vieno stalo. Taip pat „alkanas vilkas“, kai gali savo priešpiečius suvalgyti tada, kada užsimanai“, – vardijo E.Milerienė.

„Dar vienas labai populiarus kuponas, kai vaikai iš namų atsineša kokį nors daiktą, ir tiesiog gavę kuponą susitaria su manimi ir bet kuriuo metu gali apie savo žaislą ar darbelį papasakoti“, – pridūrė ji.

Mokytojos teigimu, kuponai skiriami ne tik už gerus darbus, bet ir švenčių proga – pavyzdžiui, gimtadienį švenčiantis vaikas gauna net du kuponus, tokio įvertinimo sulaukia ir prie bendro projekto ar iniciatyvos dirbantys vaikai.  Kuponą taip pat galima ir „susirinkti“ pačiam, kai už gerus darbus mokytoja skiria specialias „žvaigždutes“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.