Mokykla, „panardinanti“ vaiką į vientisą holistinę sistemą, kuri sukurta remiantis šeimos modeliu

Jau prieš 30 metų Tatjana Liubertienė, kurdama pirmąją privačią mokyklą Lietuvoje, ėmė taikyti inovatyvius ugdymo metodus, skatindama naują požiūrį tiek į vaikus, tiek į mokytojus. Taip ji prisidėjo prie visos Lietuvos ugdymo sistemos kokybės gerinimo ir naujų ugdymo metodų atradimo ir taikymo. Už šį savo indėlį 2021 m. vasario 16 d. Tatjana Liubertienė buvo apdovanota ordinu „Už nuopelnus Lietuvai“.

Šiandien gimnazijoje nuotolinis ugdymas yra įprasta praktika ir čia ugdomi vaikai iš viso pasaulio.
Šiandien gimnazijoje nuotolinis ugdymas yra įprasta praktika ir čia ugdomi vaikai iš viso pasaulio.
Ieva Kirkilė, vaikų psichologė.
Ieva Kirkilė, vaikų psichologė.
Tatjana Liubertienė, Vilniaus privačios gimnazijos direktorė.
Tatjana Liubertienė, Vilniaus privačios gimnazijos direktorė.
Šiandien gimnazijoje nuotolinis ugdymas yra įprasta praktika ir čia ugdomi vaikai iš viso pasaulio.
Šiandien gimnazijoje nuotolinis ugdymas yra įprasta praktika ir čia ugdomi vaikai iš viso pasaulio.
Ketvirtos klasės mokytoja – metodininkė, pradinio ugdymo metodinio centro vadovė Ilona Zaturskytė.
Ketvirtos klasės mokytoja – metodininkė, pradinio ugdymo metodinio centro vadovė Ilona Zaturskytė.
Šiandien gimnazijoje nuotolinis ugdymas yra įprasta praktika ir čia ugdomi vaikai iš viso pasaulio.
Šiandien gimnazijoje nuotolinis ugdymas yra įprasta praktika ir čia ugdomi vaikai iš viso pasaulio.
Šiandien gimnazijoje nuotolinis ugdymas yra įprasta praktika ir čia ugdomi vaikai iš viso pasaulio.
Šiandien gimnazijoje nuotolinis ugdymas yra įprasta praktika ir čia ugdomi vaikai iš viso pasaulio.
Šiandien gimnazijoje nuotolinis ugdymas yra įprasta praktika ir čia ugdomi vaikai iš viso pasaulio.
Šiandien gimnazijoje nuotolinis ugdymas yra įprasta praktika ir čia ugdomi vaikai iš viso pasaulio.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

2022-12-16 14:08, atnaujinta 2023-01-08 21:32

Pirmojoje privačioje gimnazijoje prieš 30 metų buvo pradėtas įgyvendinti tuo metu analogo neturintis panoraminio ugdymo metodas bei padėti pagrindai emocinio intelekto ugdymui Lietuvos švietimo įstaigose. 2016 metais gimnazija drauge su partneriais tapo Lietuvos socialinio emocinio ugdymo asociacijos steigėja ir deramu pavyzdžiu, kaip emocinį lavinimą paversti natūraliu ir integruoti į kasdienę mokyklos veiklą vaikams nuo pusantrų metukų iki abiturientų.

Vilniaus privačioje gimnazijoje dirbanti vaikų psichologė Ieva Kirkilė sako, jog emocinis lavinimas suteikia vaikams galimybę geriau save pažinti, geriau pajausti kitą, sukontroliuoti savo kūną, tinkamai reaguoti į iškilusias socialines situacijas. „Mes apie emocijas pradedame kalbėti su pačiais mažiausiais vaikais dar darželyje, nes tuo metu jie tik pradeda tyrinėti pasaulį“, – sako gimnazijos vaikų psichologė Ieva Kirkilė.

Laidos „Lietuvos mokyklos“ vedėja Eglė Kernagytė – Dambrauskė, vaikščiodama po mokyklą, greitai pajuto, kad mokytojo ir mokinio santykis šioje mokykloje ypatingas – šiltas, asmeniškas. Atrodo, kad visi specialistai ir mokytojai pažįsta kiekvieną vaiką ir yra pasirengę jam padėti. „Iš tiesų, čia yra taikomas šeimos modelis, kuris be galo teisingas ir svarbus. Aplinka formuoja žmogų, o žmogus – aplinką. Jūsų šeimoje yra du vaikai ir jie abu yra skirtingi, kiekvienam reikia kitokio priėjimo, kitokio pokalbio, kitos emocijos. Dabar Lietuvos mokyklose jau pradedama kalbėti apie vaikų emocinę būseną, apie holistinę aplinką, o savo laiku mes buvome pirmieji. Vaikui negalime duoti visko atskirais gabaliukais, turi būti sukurta vientisa, panoraminė, holistinė ugdymo sistema. Vaikais turi norėti ir galėti viską pačiupinėti, paliesti. Čia kaip mažas kompiuteris, kuris turi labai daug funkcijų, kurią pajungsime – ta ir veiks, o jeigu nepajungsime – liks negyva“, – patirtimi dalijosi Vilniaus privačios gimnazijos direktorė Tatjana Liubertienė.

Per 30 gimnazijos gyvavimo metų Tatjanai Liubertienei ir mokytojų komandai pavyko sukurti mokyklą – antruosius namus, kuriuose vyrauja sveika ir saugi fizinė, emocinė ir psichologinė aplinka tiek mokiniams, tiek mokytojams. Direktorė sako, jog visų pirma vaikui turi būti įdomu mokytis, o kai vaikui bus įdomu – jam bus aišku. Vilniaus privačioje gimnazijoje veikia puikiai įdiegtas šiuolaikinio ugdymo modelis, kuriamas pagal šiuolaikinio vaiko poreikius, kuris gyvena greitėjančiame ir nuolat besikeičiančiame pasaulyje.

„Ugdymo procesą mes pastoviai keičiame, atsižvelgdami į vaikus. Akademinis mokymas išlieka, tik mes, mokytojai, turime būti daug lankstesni, kūrybiškesni, nuolat ieškantys sprendimų kaip apjungti akademinį mokymą su šiuolaikiškumu, kad vaikams patiktų ir jie tikrai įsitrauktų į ugdymo procesą“, – kalbėjo ketvirtos klasės mokytoja – metodininkė, pradinio ugdymo metodinio centro vadovė Ilona Zaturskytė.

Vilniaus privačios gimnazijos direktorė Tatjana Liubertienė pabrėžia, kad jų mokyklos mokytojai labai kūrybingi. Mokytojas turi suprasti, pamatyti ir pritaikyt būtent tokį mokymo būdą, kuris tiks konkrečiai vaikų klasei. Toks šiuolaikinis ugdymas reikalauja ne tik lankstaus mokytojų požiūrio dirbant su vaikais, bet ir itin aukštos kokybės kompetencijų bei lankstumo.

Turėdama itin aukštą išsilavinimą, Tatjana Liubertienė 2011 metais įsteigė Šiuolaikinių inovacijų diegimo ir kompetencijų ugdymo centrą, kurio projektuose, seminaruose, konferencijose dalyvavo daugiau nei 10 000 specialistų iš skirtingų Lietuvos mokyklų, ji visą savo profesinį kelią siekė glaudaus bendradarbiavimo su aukštosiomis mokyklomis. Jos iniciatyva gimnazija 2016 metais prisijungė prie VGTU inžinerinės klasės, o šiandien gimnazijoje daugiau nei 60 proc. mokytojų – aukštųjų mokyklų profesoriai, mokslų daktarai, docentai.

Šios mokyklos credo – „Visi vaikai gabūs“ ir čia orientuojamasi į kiekvieno vaiko asmeninę pažangą, atskleidžiant talentus bei gabumus. Taip gimė panoraminio ugdymo tradicija, kuri prasidėjo nuo vienos pamokos, kuomet penki – šeši skirtingi mokytojai dėstydavo vieną dalyką, po to ji išaugo į vieną panoraminę savaitę. Šiandien tai trunka net pora mėnesių ir aprėpia kelias temas, kurias parenka mokytojai drauge su moksleiviais. Panoraminio ugdymo modulių yra pačių įvairiausių: nuo skirtingų klimato sąlygų skirtingose valstybėse analizės iki kultūrinių bei edukacinių temų.

„Mūsų gimnazijoje panoraminio ugdymo programa paremta tarptautinio bakalaureato idėjomis ir moko suprasti turinį kaip visumą. Mokiniui svarbu suprasti ne tik įvairių dalykų sąsajas, bet ir ką jis perskaitė, sužinojo, kaip tai siejasi su jau turimomis žiniomis“, – sakė lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Rosita Pažiūrienė.

Šių metų pirmasis panoraminio ugdymo modulis vadinosi „Kokybiškas mokslas – nuostabus protas“, kurio metu mokiniai išbandė ir mėgino atrinkti įvairiausius mokymosi metodus, sprendė kurie jiems tinka ir kodėl, o kuriuos reikėtų pagerinti, per užsienio kalbos pamokas jie diskutavo apie įvairius sėkmingus žmones ir ko galima pasimokyti iš jų sėkmės istorijų. Per etikos pamokas vaikai diskutavo apie įvairių žemynų švietimo sistemas ir jų kokybę. Per literatūros pamokas analizavo kaip postmodernistinės literatūros skaitymas gali padėti suprasti šiuolaikinį pasaulį ir kuo ji gali būti naudinga.

Vilniaus privačioje gimnazijoje galima pasirinkti ir nuotolinio ugdymo formą, kuriai, prasidėjus pandemijai, Vilniaus privati gimnazija jau buvo „atlikusi namų darbus“ ir puikiai pasirengusi. Šiandien gimnazijoje nuotolinis ugdymas yra įprasta praktika ir čia ugdomi vaikai iš viso pasaulio.

Vilniaus privačioje gimnazijoje Tatjanai Liubertienei su mokytojų bei specialistų komanda pavyko sukurti visą apimančią eko sistemą, į kurią „panardinamas“ vaikas. Čia visi ugdymo metodai veikia kaip darnus laikrodis. Vaikai kiekvieną dieną gimnazijoje praleidžia 10 valandų: mokosi, valgo, ruošia pamokas, lanko būrelius bei spėja lauke nuo kalniuko nučiuožti. Mokykloje veikia net 19 būrelių, kurių mokytojai glaudžiai bendrauja tarpusavyje bei kartu su tėvais stengiasi sudaryti visas sąlygas vaikui atsiskleisti, patirti mokymosi džiaugsmą bei tobulėti toje srityje, kurioje jis yra itin gabus.

Laidos „Lietuvos mokyklos“ kūrybinė komanda dėkoja mecenatams MyTU, kuris skatina mąstyti ir gerai skaičiuoti ir Gentle Day bei kviečia žiūrėti laidą „Lietuvos mokyklos“ šeštadienį 16.30 val. tik per „Lietuvos ryto“ televiziją.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.