Lietuva laimėjo ne karą keliuose, o tik vieną mūšį

Specialiai lrytas.lt, Briuselis

Lietuvos situacija kelia nerimą, mat čia žuvusiųjų skaičius augo.<br>D. Umbraso nuotrauka iš archyvo
Lietuvos situacija kelia nerimą, mat čia žuvusiųjų skaičius augo.<br>D. Umbraso nuotrauka iš archyvo
Daugiau nuotraukų (1)

Guoda Pečiulytė

2013-03-19 17:40, atnaujinta 2018-03-09 17:05

Pagal Europos Komisijai pateiktą 2012 m. mirtingumo keliuose statistiką Lietuva ir vėl grįžo į neigiamos lyderės pozicijas. Mūsų šalyje milijonui gyventojų tenka didžiausias žuvusiųjų keliuose skaičius visoje ES – 100 mirčių.

Pernai šis skaičius Lietuvoje siekė 97 žūtis milijonui gyventojų, tad per metus tragiškų eismo įvykių skaičius išaugo 2 procentais.

Žūčių keliuose didėjimas, be Lietuvos, užfiksuotas ir Liuksemburge (3 proc.), Austrijoje (4 proc.) bei Rumunijoje (1 proc.).

Tačiau, skirtingai nei Lietuvoje, nė vienoje kitoje ES narėje milijonui gyventojų netenka triženklis žuvusių keliuose skaičius.

Pernai neigiamos statistikos viršūnėje buvo atsidūrusi Graikija (101 žūtis milijonui gyventojų) ir Lenkija (109 žūtys milijonui gyventojų).

Tad nors Lietuvoje įprasta kritikuoti Lenkijos kelių būklę ir sudėtingas vairavimo sąlygas, kaimynė per metus tragiškų eismo įvykių skaičių sugebėjo sumažinti 15 proc. (93 žūtys milijonui gyventojų).

Artimiausių kaimynų statistika taip pat geresnė. Latvijoje dvejus metus iš eilės tragiškų įvykių rodiklis išlieka stabilus – 86 žūtys milijonui gyventojų.

Estijoje rodiklis nukrito 10 proc. ir pernai siekė 65 žūtis milijonui gyventojų.

Didžiausia bėda – vairuotojų kultūra

Pristatydamas naujausius skaičius transporto komisaras Siimas Kallas teigė, kad Europa demonstruoja puikias tendencijas, mat pernai ES pasiektas istoriškai žemas tragiškų eismo įvykių skaičius – 28 tūkst. žūčių.

„Kitaip tariant, išsaugota 3000 gyvybių“, - teigė S. Kallas.

Tačiau jis pabrėžė, kad dviejų ES narių – Lietuvos ir Rumunijos – situacija kelia nerimą, mat čia žuvusiųjų skaičius augo.

Tarp dažniausiai tragiškas avarijas sukeliančių priežasčių – girtumas prie vairo, greičio viršijimas ir saugos diržų nesegėjimas.

„Žinoma, prie statistikos gerėjimo prisideda ir gerėjantys automobiliai, ir net degalų kainų augimas. Tačiau, mano manymu, didžiausia problema vis dar išlieka pačių vairuotojų elgesys“, - teigė transporto komisaras.

Tačiau transporto komisaras sakė, kad nuleisti rankų negalima, kadangi Europos keliuose kasdien gyvybės netenka po 75 žmones.

Sunkių sužalojimų vis dar per daug

EK ir toliau skatina šalis nares užtikrinti saugumą savo keliuose ir siekti užsibrėžtų tikslų, pagal kuriuos 2020 m. mirtingumas keliuose turėtų sumažėti perpus.

Norint įgyvendinti šį tikslą, tragiškų eismo įvykių Europoje kasmet turi sumažėti mažiausiai po 7 procentus.

EK taip pat atkreipė dėmesį ir į eismo įvykiuose sunkiai sužalotų asmenų problemą. Vidutiniškai skaičiuojama, kad vienam žuvusiam ES keliuose tenka apie 10 sunkiai sužalotų eismo dalyvių ir 40 kiek lengviau nukentėjusių žmonių.

Vadinasi, per praėjusius metus Europoje eismo įvykiuose smarkiai sužeista 250 tūkst. vairuotojų, keleivių ar pėsčiųjų.

Per pastarąjį dešimtmetį sunkiai sužeistų eismo dalyvių statistika Europoje mažėjo vos 36 proc., tad EK ragina atkreipti dėmesį ir į šią problemą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.