Jungtinei Karalystei išstojus iš ES Londonas skęs smoge?

Jeigu Jungtinei Karalystei

Britams išstojus iš ES Londonas gali paskęsti smoge dėl sušvelnintų oro taršos reguliavimo įstatymų.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Britams išstojus iš ES Londonas gali paskęsti smoge dėl sušvelnintų oro taršos reguliavimo įstatymų.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Britams išstojus iš ES Londonas gali paskęsti smoge dėl sušvelnintų oro taršos reguliavimo įstatymų.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Britams išstojus iš ES Londonas gali paskęsti smoge dėl sušvelnintų oro taršos reguliavimo įstatymų.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Britams išstojus iš ES Londonas gali paskęsti smoge dėl sušvelnintų oro taršos reguliavimo įstatymų.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Britams išstojus iš ES Londonas gali paskęsti smoge dėl sušvelnintų oro taršos reguliavimo įstatymų.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Britams išstojus iš ES Londonas gali paskęsti smoge dėl sušvelnintų oro taršos reguliavimo įstatymų.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Britams išstojus iš ES Londonas gali paskęsti smoge dėl sušvelnintų oro taršos reguliavimo įstatymų.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Britams išstojus iš ES Londonas gali paskęsti smoge dėl sušvelnintų oro taršos reguliavimo įstatymų.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Britams išstojus iš ES Londonas gali paskęsti smoge dėl sušvelnintų oro taršos reguliavimo įstatymų.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Aug 4, 2016, 10:16 AM, atnaujinta May 16, 2017, 10:31 PM

Kol Jungtinė Karalystė nesustabdė narystės ES, ji privalo užtikrinti, kad oro taršos lygis neviršija bloko nustatytų ribų. Tačiau niekas negali pasakyti, ar šaliai pasitraukus ir toliau bus laikomasi tokių oro taršos reguliavimo taisyklių.

„Jungtinei Karalystei – tai rimtas iššūkis, – teigė agentūros „S&P“ infrastruktūros reitingų direktorius Michaelas Wilkinsas. – Po „Brexit“ iš vyriausybės bus sunkiau reikalauti atsakomybės dėl oro kokybės standartų laikymosi“.

Londonas jau ne kartą yra pažeidęs ES oro taršos reguliavimo taisykles. Šiemet mieste aštuonias dienas iš eilės azoto dioksido koncentracija ore viršijo leistiną normą. Tarptautinės energetikos agentūros duomenimis, didžiąją dalį oro taršos mieste sukelia transporto priemonių išmetamosios dujos. Pasaulio sveikatos organizacijos skaičiavimais, oro taršos sukelti padariniai Jungtinei Karalystei per metus atsieina 62 mlrd. svaro sterlingų (83 mlrd. JAV dolerių).

Valdžios atstovų nuomonės šiuo klausimu išsiskiria. Šalies Aplinkos, maisto ir kaimo reikalų departamentas siekia sumažinti taršos ribojimus, teigdamas, kad nepajėgs iki 2025 m. pasiekti net to taršos reguliavimo lygio, kuris nustatytas 2010-iesiems metams. Gegužę Londono meru išrinktas Sadiqas Khanas teigė dėsiantis visas pastangas, kad oro taršos mažinimas išliktų Londono prioritetu.

ES oro taršos reguliavimo taisyklės Jungtinėje Karalystėje ir toliau formaliai galios, kol ši visiškai nenutrauks narystės bloke. Tam prireiks mažiausiai dvejų metų. Netgi jei iš ES pasitraukusi šalis ir toliau dalyvaus Europos ekonominėje erdvėje, į bloko reikalavimus galės ir neatsižvelgti.

„Tai, kad Jungtinė Karalystė išstos iš ES, reiškia, jog šaliai nebereikės baimintis dėl Europos Teisingumo Teismo skiriamų baudų“, – teigė aplinkosaugos teisininkų grupės „Client Earth“ atstovas Alanas Andrewsas. Šios grupės teisininkai 2011 m. oro taršos sumažinti nesugebėjusią Jungtinės Karalystės vyriausybę padavė į teismą.

„Ateitis tikrai miglota. Viskas priklausys nuo to, koks bus šalies išstojimo iš ES sandoris“, – pridūrė teisininkas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.