Po nelaimės San Fransiske – niūri vasara kinų moksleiviams

Lėktuvo katastrofa San Fransiske krauju paženklino kinų moksleivių grupės vasaros stovyklą JAV. Dvi jos dalyvės žuvo per tragediją. O daliai kitų orlaivio keleivių ilgai teks gydytis rimtus sužeidimus.

Per katastrofą žuvusios Ye Mengyuan (kairėje) ir Wang Linjia vyko į vasaros stovyklą Kalifornijoje.<br>AP
Per katastrofą žuvusios Ye Mengyuan (kairėje) ir Wang Linjia vyko į vasaros stovyklą Kalifornijoje.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2013-07-09 09:00, atnaujinta 2018-03-04 19:32

Rytinę Kinijos Džedziango provinciją savaitgalį pasiekė skaudi žinia. Dvi kinės, užaugusios Dziangšano mieste, žuvo per lėktuvo katastrofą JAV, rašo „Lietuvos rytas“, remdamasis „Los Angeles Times”, „The New York Times” ir BBC.

17-metė Wang Linjia ir 16 metų Ye Mengyuan buvo tarp 307 žmonių, šeštadienį skridusių bendrovės „Asiana Airlines” lėktuvu iš Šanchajaus į San Fransiską. Tupdomas San Fransisko oro uoste orlaivis „Boeing 777” sudužo ir užsiliepsnojo.

Turėjo dalyvauti stovykloje

Iš pasiturinčių šeimų kilusios Wang Linjia ir Ye Mengyuan JAV žadėjo praleisti mažiausiai tris savaites.

Merginos su bendramoksliais ketino dalyvauti Vakarų slėnio krikščionių bažnyčios ir mokyklos rengiamoje vasaros stovykloje, kurioje lavinamos anglų kalbos žinios, pristatoma JAV kultūra, rengiamos ekskursijos.

Iš esmės 34 kinų moksleivių grupė turėjo gerai praleisti laiką – bent jau tuo giriasi kiti turtingų kinų vaikai, pastaruoju metu pamėgę vasaros stovyklas JAV.

Tačiau Džiangšano vidurinės mokyklos moksleivių grupė šią vasarą prisimins kaip niūrią. Dvi stovykloje turėjusios dalyvauti kinės žuvo, o jų draugus visą gyvenimą persekios lėktuve patirtas košmaras.

Žuvo jau išsviesta iš lėktuvo

Kinės – vienintelės per katastrofą žuvusios aukos. Paauglės sėdėjo orlaivio gale, bet jų lavonai vėliau buvo rasti lauke, prie lėktuvo. Negana to, jų kūnai buvo maždaug 1,6 kilometro atstumu vienas nuo kito. Specialistai vakar toliau aiškinosi, kas nutiko paauglėms lemtingomis šeštadienio akimirkomis.

Viena merginų rasta ant leidimosi tako. Manoma, kad ji galėjo būti išsviesta iš „Boeing 777” po to, kai šis trenkėsi į pylimą, skiriantį San Fransisko įlanką ir leidimosi tako pradžią.

Tuo metu kitos paauglės kūnas aptiktas arčiau lėktuvo nuolaužų. Merginos sužeidimai rodo, kad ją galėjo pervažiuoti viena gelbėjimo tarnybų mašinų.

„Bandome nustatyti, ar ši jauna dama mirė per lėktuvo katastrofą, ar per kitą incidentą”, – kalbėjo San Matėjo apygardos koroneris Robertas Foucraultas.

Keleiviai liko paralyžiuoti

Vakar dar nevisiškai buvo aišku, kas nutiko ir daliai kitų keleivių, kurie per katastrofą buvo sužeisti. Kai kurių sužeidimai labai rimti – mažiausiai du žmonės būtų mirę, jeigu į ligoninę būtų buvę atvežti vėliau.

Vienos San Fransisko ligoninės medikės Margaret Knudson teigimu, rimčiausi, pavojų gyvybei keliantys sužeidimai, kuriuos patyrė skridusieji lėktuvu, yra stuburo slankstelių lūžiai.

Jie sukėlė paralyžių ir galvos traumas.

Tarp sunkiausiai sužeistų pacientų yra pora asmenų, kurių kūnų žymės leidžia manyti, kad jie buvo velkami asfaltu.

Taip pat yra keleivių, kuriems lūžo krūtinkaulis. Tai nutiko, kai griuvo priešais juos lėktuve stovinčios keleivių kėdės.

34-erių Wen Zhang pasakojo, kad taip buvo sužeista jos ketverių metų sūnelio koja. Savaitgalį jam buvo daroma operacija.

Wen Zhang su vyru ir sūnumi sėdėjo 40-oje „Boeing 777” eilėje. Esą po smūgio nukritus orlaivio uodegai ir orlaivio korpuse netoli Wen Zhang kėdės atsivėrus didžiulei skylei, „lėktuve ėmė skraidyti daiktai, išdužo langai, užgeso šviesa, ore sklandė pelenai”.

„Visi rėkė”, – pasakojo Wen Zhang.

Ji su artimaisiais išlindo per korpuse atsivėrusią skylę ir atsidūrė ant leidimosi tako.

Moteris džiaugiasi, kad per katastrofą liko gyva ne tik jos, bet ir tuo pačiu lėktuvu skridusi jos sesers šeima.

Atvykę į JAV kinai ketino automobiliu leistis į kelionę po įvairius miestus. 

Tyrėjai aiškinasi nelaimės priežastis

JAV tyrėjai vakar toliau aiškinosi „Boeing 777” katastrofos priežastis. Mechaninio gedimo versija vis dar atmetama.

Jau žinoma, kad lėktuvo pilotai bandė nutraukti leidimąsi, nes orlaiviui trūko greičio. Likus vos 1,5 sekundės iki katastrofos, pilotai pamėgino padidinti greitį ir po kiek laiko vėl leistis.

Orlaivis esą per greitai priartėjo prie leidimosi tako ir galu rėžėsi į pylimą, skiriantį San Fransisko įlanką ir leidimosi tako pradžią.

Pagrindinio piloto skraidymo patirtis buvo 10 tūkst. valandų, bet vėliau paaiškėjo, kad lėktuvu „Boeing 777” jis buvo skraidęs vos 48 valandas. Negana to, San Fransisko oro uoste pilotas „Boeing 777” tupdė pirmą kartą.

„Asiana Airlines” atstovai teigia, kad antrasis pilotas turėjo daugiau patirties skraidyti šiuo lėktuvu.

Atkreipiamas dėmesys ir į tai, kad nuo birželio San Fransisko oro uoste išjungta navigacijos sistema „The Glide Path”, kuri yra taisoma. Navigacijos sistema padeda pilotams saugiai nusileisti.

Tiesa, ji reikalinga esant blogiems orams, o šeštadienį buvo giedra ir saulėta.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ar jau aiškūs „Eurovizijos“ favoritai?