San Fransisko oro uoste sudužusio lėktuvo pilotas nematė tako

„Boeing 777“ pilotai teigia, kad jų įjungtas traukos automatas prieš pat katastrofą dėl kažkokios priežasties nebepalaikė reikiamo greičio.

Daugiau nuotraukų (1)

BNS, AFP ir lrytas.lt inf.

2013-07-10 09:40, atnaujinta 2018-03-03 04:36

Aiškinantis, ar lėktuvas rėžėsi į žemę, nepataikęs ant tūpimo tako dėl žmogaus klaidos, taip pat buvo patvirtinta, kad instruktoriaus pareigas per tą skrydį atlikusiam pilotui toks vaidmuo buvo patikėtas pirmą kartą.

„Boeing 777“ pilotai teigia, kad jų įjungtas traukos automatas prieš pat katastrofą dėl kažkokios priežasties nebepalaikė reikiamo greičio.

Tai žurnalistams pranešė JAV transporto saugumo tarnybos vadovė Deborah Hersman.

„Kaip tyrėjams sakė pilotai, jie manė, kad automatinė traukos kontrolė palaiko reikiamą greitį, o po to jie savo nuostabai pamatė, kad paskutinėmis akimirkomis lėktuvas skrido kur kas lėčiau“, - pareiškė D. Hersman.

Per „Asiana“ lainerio avariją žuvo dvi moksleivės iš Kinijos, o dar per 180 žmonių buvo sužeisti, tačiau ekspertai, atsižvelgdami į smūgio stiprumą ir lėktuvui padarytą žalą, sako, jog labai pasisekė, kad aukų nebuvo daugiau.

Trys iš keturių „Asiana“ 2014-ojo reiso pilotų jau yra apklausti, nurodė šiam tyrimui vadovaujanti JAV Nacionalinio susisiekimo saugumo tarybos (NTSB) vadovė Deborah Hersman, nupasakojusi lakūnų pastangas paskutinę akimirką išvengti katastrofos.

„Pilotas, sėdintis ant šoninio krėslo - pirmasis pavaduojantis lakūnas - nurodė nematantis tūpimo tako iš savo sėdimosios vietos. Ir kad lėktuvo nosis buvo smarkiai pakilusi, todėl jis negalėjo matyti tako“, - sakė D. Hersman.

Avarija įvyko po kelių sekundžių, kai lėktuvui nusileidus iki 150 metrų aukščio pilotas instruktorius „suvokė, kad jie yra per žemai“.

„Jis ketino nustumti į priekį traukos valdymo svirtis, tačiau pamatė, kad pilotas - kitas pilotas - jau nustūmė svirtis į priekį“, - pasakojo D. Hersman, aiškindama, kaip klostėsi nelaimė.

Tyrėjai anksčiau sakė, kad likus vos 1,5 sekundės prieš lėktuvui rėžiantis į žemę vienas įgulos narys paprašė atšaukti tūpimą, nors tokiam manevrui buvo jau per vėlu.

Lėktuvas kliudė apsauginę sienelę ir padėjo nevaldomai slysti žeme, byrėdamas. Galiausiai jis užsidegė, kai užsiliepsnojo vienas iš variklių.

Ketvirtasis pilotas - atsarginis kapitonas - avarijos akimirką buvo salone, o ne pilotų kabinoje.

Lėktuvą valdęs pilotas, kurį „Asiana“ įvardijo kaip Lee Kang- Kuką, buvo įpusėjęs mokymus skraidyti „Boeing 777“, tačiau jis anksčiau vadovavo 29 skrydžiams į San Fransiską laineriais „Boeing 747“, nurodė oro bendrovė.

„Kad užbaigtų pradinį darbo patirties (kaupimo) etapą „Asiana“, jis turėjo atlikti 20 skrydžių ir surinkti 60 skrydžio valandų. Jis buvo atlikęs 10 skrydžių - užbaigęs 10 skrydžių. Ir buvo apie 35 valandas skraidęs 777-aisiais“, - D. Hersman sakė antradienį.

Tačiau jo instruktorius, kuris sakė JAV tyrėjams turintis iš viso 13 tūkst. skrydžio valandų patirtį, iš jų 3 tūkst. - skraidant „Boeing 777“, anksčiau nebuvo paskirtas tokiam vaidmeniui.

„Jis nurodė, kad tai buvo jo pirmasis skrydis einant piloto instruktoriaus pareigas“, - pažymėjo D. Hersman.

San Fransisko pagrindinė ligoninė antradienį pranešė, kad penkių per šią avariją nukentėjusių žmonių būklė tebėra kritinė.

NTSB nurodė, kad lėktuvas prieš avarinį nusileidimą skrido gerokai per lėtai. Nuo smūgio į žemę atitrūko lainerio uodega, o kilus gaisrui jo salonas visiškai išdegė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.