Iš Filipinuose nuskendusio kelto išgelbėtas vyras papasakojo savo išgyvenimus

Filipinai turi savo „Titaniką”. Tik, skirtingai nei šis legendinis laivas, šeštadienio naktį netoli Sebu uosto kone akimirksniu nuskendęs keltas susidūrė ne su ledkalniu, o su krovininiu laivu, rašo „Lietuvos rytas”, remdamasis AP ir „Reuters” informacija.

Susidūręs su šiuo krovininiu laivu ir jį apgadinęs keleivinis laivas nuskendo per 20 minučių.<br>AP nuotr.
Susidūręs su šiuo krovininiu laivu ir jį apgadinęs keleivinis laivas nuskendo per 20 minučių.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Aug 19, 2013, 7:54 AM, atnaujinta Mar 1, 2018, 9:18 PM

Gelbėtojai visą savaitgalį ieškojo galimai gyvų po katastrofos likusių žmonių. Bent jau vakar skelbta, kad žuvo 39, o dar daugiau nei 80 keleivių laikomi dingusiais be žinios.

Nors Sebu valstijos gubernatorius Hilario Davide patvirtino, kad 751 perpildytu laivu „Thomas Aquinas” plaukęs žmogus buvo išgelbėtas, narai iš vandens vakar jau traukė tik skenduolius.

Pakrančių apsaugos ir kariškių laivai, taip pat vietos žvejai su savo mažais laiveliais karštligiškai per naktį, šeštadienio rytą iš vandens ištraukė šimtus gyvų žmonių.

Po susidūrimo su krovininiu laivu „Sulpicio Express Siete”, kuris buvo apgadintas, bet nenuskendo, priblokšti keleiviai tamsoje turėjo šokti į vandenį, kai kapitonas įsakė palikti skęstantį laivą. Laivas nuskendo kone akimirksniu.

„Vis dar vykdome gelbėjimo misiją, – žurnalistams kartojo H.Davide. – Nepasiduodame.”

Bet kiti pareigūnai tvirtino, kad daugelis dingusiųjų be žinios greičiausiai yra įstrigę paskendusiame kelte, iš kurio dar ir liejosi degalai.

Į nuskendusį keltą valdančios bendrovės „2GO” kontorą vakar dar plūdo be žinios dingusių keleivių artimieji, bet jų viltys išgirsti apie stebuklą greitai blėso.

Vieni dar desperatiškai klijavo artimųjų nuotraukas ant pastato sienos, bet kiti, kaip Richardas Ortizas, tiesiog tuščiomis akimis žvelgė į jūrą.

„Tiesiog noriu pamatyti savo tėvus – gyvus ar mirusius. Man labai sunku”, – tepratarė R.Ortizas.

Viena išgelbėtų keleivių – 31 metų Jenalyn Labanos pasakojo, kad keltas, vos susidūręs su krovininiu laivu, smarkiai pasviro į šoną, o po maždaug 20 minučių nuskendo.

„Žmonės puolė į paniką. Nors kelto darbuotojai visiems išdalijo gelbėjimosi liemenes ir parodė, kur eiti, keleivių nebuvo įmanoma suvaldyti.

Mat laivas jau pavojingai sviro. Kažkokiu būdu sugebėjau pagriebti virvę ir iššokti iš kelto”, – prisiminė J.Labanos.

Kiti gyvi likę keleiviai teigė, kad daugelis žmonių susidūrimo metu miegojo ir tiesiog nespėjo susiorientuoti.

„Stebėjau muzikos grupės pasirodymą, kai išgirdau kone sprogimą – dainininkę smūgis nusviedė tiesiai ant manęs. Laimė, greitai prikėliau žmoną ir abu vaikus, su kuriais nusileidome į gelbėjimo valtį”, – pasakojo Rolando Manliguisas.

Nelaimės – dažnos

Filipinuose laivai susiduria ir skęsta gana dažnai – dėl audrų, pasenusių, nesaugių keltų. Be to, čia nesilaikoma saugumo reikalavimų.

1987 metais Filipinuose susidūręs su tanklaiviu nuskendo keltas „Dona Paz”. Žuvo 4,3 tūkst. žmonių – tai daugiausia gyvybių nusinešusi katastrofa vandenyje ne karo metu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.