Prie Italijos krantų – sudėtinga operacija

Džiljo salos gyventojai sulaukė svarbios operacijos pradžios. Daugiau nei metus italų gyvenimą kartinusį kruizinį laivą „Costa Concordia”, kuris nuskendo per katastrofą, jau bandoma iškelti iš jūros.

Sudėtingą ir itin brangią „Costa Concordia” iškėlimo operaciją nuo Džiljo salos kranto stebėjo ir atostogaujantys smalsuoliai. Tragedija, nusinešusi 32 žmonių gyvybę, įvyko 2012 metų sausio 13 dieną.<br>„Reuters” nuotr.
Sudėtingą ir itin brangią „Costa Concordia” iškėlimo operaciją nuo Džiljo salos kranto stebėjo ir atostogaujantys smalsuoliai. Tragedija, nusinešusi 32 žmonių gyvybę, įvyko 2012 metų sausio 13 dieną.<br>„Reuters” nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Sep 17, 2013, 6:00 AM, atnaujinta Feb 22, 2018, 3:30 AM

Netoli Džiljo krantų 2012-ųjų sausio 13 dieną sudužusio kruizinio laivo korpusas salos gyventojams nuolat primindavo įvykusią tragediją – per katastrofą žuvo 32 žmonės. Remdamasis BBC, „Reuters”, BNS apie tai rašo „Lietuvos rytas“.

Nedidelės salos ekonomika smarkiai priklausoma nuo turizmo, tačiau vaiduokliškai atrodančios laivo nuolaužos nuo apsilankymo Džiljo saloje atbaidydavo ir turistus. Tad salos meras Sergio Ortelli neslepia, kad su „Costa Concordia” iškėlimu baigtųsi didžiulė uosto problema.

„Norime išspręsti ją kiek įmanoma greičiau”, – kalbėjo italų politikas.

Baimė dėl teršalų

Vietos žmonės sekmadienį dalyvavo specialiose mišiose, kuriose meldėsi, kad 600 milijonų eurų jau kainavusi ir dar nežinia kiek kainuosianti „Costa Concordia” iškėlimo operacija būtų sėkminga.

Melstis ir nuogąstauti yra ko, mat tokio masto sudužusio laivo iškėlimo operacija bus pirmoji pasaulyje. 290 metrų ilgio laivas daugiau nei metus prie Toskanos krantų gulėjo ant dešiniojo borto.

Dėl netinkamų orų operacijos vakar nepavyko pradėti tiksliai tuo metu, kaip planuota. Tačiau darbai, kuriems prireikė 50 milžiniško dydžio grandinių ir suktuvų, vyko sklandžiai.

Operacijos koordinatoriai prognozavo, kad laivą, kuris sveria dvigubai daugiau nei legendinis „Titanikas”, grąžinti į statmeną padėtį gali užtrukti iki 12 valandų. Tada bus sprendžiama, kokių kitų veiksmų imtis.

Neabejota, kad į švarius Viduržemio jūros vandenis neišvengiamai išsilies teršalų. Tačiau pareigūnai ramino, jog yra pasirengę tokiam atvejui. Jie paruošė papildomas plūduriuojančias užtvaras ir valymo laivus, jeigu išsilietų nuodingųjų atliekų.

Daugiau nerimo gelbėtojams kelia klausimas, ar laivo korpusas atlaikys didžiulę apkrovą, kuri jį veiks keliant iš vandens.

Tačiau inžinieriai atmeta galimybę, kad laivas gali perlūžti.

Prireiks kelių mėnesių

Laivo iškėlimo operacijai vadovauja Nickas Sloane’as – sudužusių laivų iškėlimo ekspertas iš Pietų Afrikos Respublikos.

„Mes pasiruošę. Visos grėsmės buvo nustatytos”, – prieš pradedant darbus sakė N.Sloane’as.

Jo komanda sako, kad pakėlus ant šono gulintį laivą teks laukti dar kelis mėnesius, kol jis bus nutemptas.

Operaciją planuojama surengti ne anksčiau nei ateinantį pavasarį, kai baigsis rudens ir žiemos audrų sezonas.

Galiausiai laineris bus supjaustytas ir parduotas kaip metalo laužas.

Kapitonas vis dar teisiamas

Anot N.Sloane’o, „Costa Concordia” būtina traukti iš vandens dabar arba to niekada nedaryti, nes laivo korpusas silpsta.

Dar viena žiema gerokai pakenktų į vandenį panirusiam laivui.

Tikimasi, kad per iškėlimo operaciją pavyks rasti dar du žuvusiuosius, kurių palaikai taip ir nebuvo rasti.

Su tragedija susiję penki asmenys jau apkaltinti dėl kruizinio laivo keleivių žūties.

Iš laivo per anksti pasišalinęs kapitonas Francesco Schettino dar teisiamas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.