Dingusio lėktuvo piloto gyvenime netrūko dramų

Mįslingą „Malaysia Airlines“ lėktuvo dingimą tiriantys ekspertai nusiteikė ilgam darbui. Įtarimų šešėlis krinta ant orlaivio piloto, kurio gyvenime netrūko asmeninių išgyvenimų, rašo „Lietuvos rytas“, remdamasis „Daily Mail“ ir BBC informacija.

Z.A.Shah prieš skrydį sukrėtė Malaizijos opozicijos lyderio A.Ibrahimo įkalinimas.
Z.A.Shah prieš skrydį sukrėtė Malaizijos opozicijos lyderio A.Ibrahimo įkalinimas.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Mar 18, 2014, 7:06 AM, atnaujinta Feb 15, 2018, 8:23 AM

Į kovo 8-ąją dingusio lėktuvo „Boeing 777“ paieškas įsitraukė jau 26 valstybės. Orlaivis, kuriuo į Kinijos sostinę Pekiną skrido 239 žmonės, iš Malaizijos sostinės Kvala Lumpūro pakilo 40 minučių po vidurnakčio vietos laiku.

Oro kontrolė ryšį su lėktuvu prarado apie 1 val. 20 min, kai jis skrido virš Pietų Kinijos jūros. Tada lėktuvas pakeitė kryptį ir ėmė skristi į Vakarus, Indijos vandenyno link.

Kur jis pasuko vėliau – nežinia. Kaip paaiškėjo savaitgalį, palydovas dingusio lėktuvo signalus fiksavo iki 8 val. 11 min. vietos laiku. Tačiau tikslios signalo vietos nustatyti nepavyko.

Todėl šią savaitę pradingėlio ieškoma dviem kryptimis – į šiaurę ir į pietus. Paieškoms pagal pietinį vektorių, kai bus šukuojamas pietinis Indijos vandenyno paviršius, ėmėsi vadovauti Australija.

Šiaurės koridorius, kuriame vyks lėktuvo paieškos, driekiasi nuo Turkmėnijos ir Kazachstano iki Tailando šiaurinės sienos. 16 tūkst. km ilgio ruožas kerta Kiniją, Indiją, Pakistaną, Afganistaną.

Tyrėjams kyla įtarimų, kad „Malaysia Airlines“ lėktuvas galėjo būti pagrobtas. Šią versiją sustiprina ir faktas, kad vienas pilotų sąmoningai išjungė lėktuvo komunikacijų nukreipimo ir pranešimų sistemą (ACARS), kuri padeda keistis informacija su žeme.

Tik išjungęs ACARS vienas pilotų ramiu balsu ištarė paskutinius dispečerio girdėtus žodžius: „Gerai, labanakt.“

Lėktuvo elektroninis atsakiklis, siunčiantis radarų informaciją apie lėktuvo buvimo vietą, buvo išjungtas praėjus 14 minučių po to, kai buvo išjungta ACARS.

Posūkis, nukreipęs dingusį oro bendrovės „Malaysian Airlines“ lėktuvą nuo numatyto maršruto, buvo užprogramuotas borto kompiuterio navigacijos sistemoje tikriausiai pilotų kabinoje buvusio asmens, pirmadienio vakarą pranešė JAV dienraštis „The New York Times“.

Šis faktas pagrindžia tyrėjų versiją, kad laineris buvo sąmoningai nukreiptas nuo kurso, laikraštis citavo JAV pareigūnus.

Asmuo, kuris pakeitė reiso MH370 lainerio kursą, įvedė naują kryptį, 7–8 kartus paspaudęs klavišus kompiuteryje, esančiame tarp lėktuvo kapitono ir antrojo piloto krėslų, užuot pasinaudojęs vairalazde, nurodė pareigūnai.

Borto kompiuteris, vadinamas skrydžio valdymo sistema, nukreipia orlaivį nuo vieno taško prie kito pagal skrydžio planą, įvestą prieš lėktuvui pakylant.

Kol kas neaišku, ar skrydžio maršrutas buvo perprogramuotas prieš lėktuvui pakylant, ar jau jam esant ore, rašo „The New York Times“.

Tad tyrėjų žvilgsnis nukrypo į pilotus – 53 metų skrydžio kapitoną Zaharie Ahmadą Shah ir 27 metų antrąjį pilotą Fariqą Hamidą. Pareigūnai savaitgalį atliko kratas abiejų pilotų namuose ir konfiskavo Z.A.Shah pilaitėje prie Kvala Lumpūro buvusį skrydžių simuliatorių.

Paaiškėjo, kad trijų vaikų tėvas Z.A.Shah lemtingo skrydžio išvakarėse patyrė net du stiprius sukrėtimus – už homoseksualumą buvo nuteistas kalėti Malaizijos opozicijos lyderis Anwaras Ibrahimas, kurį pilotas fanatiškai palaikė.

Negana to, tą pačią dieną iš namų išėjo žmona su vaikais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.