Dingusio lėktuvo paieškų teritorija dydžiu prilygsta Australijai

Rasti „Malaysia Airlines“ lėktuvo beveik neįmanoma. Taip kalba pareigūnai, pradėję ieškoti orlaivio Australijos dydžio teritorijoje. Bet prapuolusių 239 žmonių artimieji vis tiek nepraranda vilties.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Mar 19, 2014, 8:12 AM, atnaujinta Feb 15, 2018, 7:38 AM

Kovo 8-ąją mįslingai dingusio „Boeing 777“ paieškos šią savaitę vyks dviem kryptimis – į šiaurę ir į pietus, rašo „Lietuvos rytas", remdamasis BBC, CNN ir „Daily Mail“.

Malaizijos susisiekimo ministro pareigas einantis Hishammuddinas Husseinas sakė, kad „unikalios, precedento neturinčios“ paieškų operacijos plotas dabar apima 7,68 mln. kvadratinių kilometrų – nuo Centrinės Azijos iki Indijos vandenyno pietinės dalies.

Šiaurinis koridorius, kuris driekiasi nuo Turkmėnijos ir Kazachstano iki Tailando šiaurinės sienos, suskirstytas į milžiniškus septynis kvadratus. Šioms paieškoms vadovauja Kinija ir Kazachstanas.

Darbus pietiniame koridoriuje, kuris taip pat padalytas į septynis kvadratus, prižiūri Australija ir Malaizija.

„Adata šieno kupetoje – geras palyginimas“, – užduoties sudėtingumą nusakė Australijos jūrų saugos tarnybos pareigūnas Johnas Yongas, kurio šalis – viena iš 26 valstybių, įsitraukusių į „Boeing 777“ paieškas.

Malaizija kreipėsi į regiono kaimynes, prašydama dar kartą išanalizuoti informaciją, kurią lėktuvo dingimo dieną užfiksavo jų turimos nuotolinio stebėjimo sistemos.

Kol kas tyrėjai vengia kalbėti apie lėktuvo likimą, nors jau yra aišku, kad orlaivis, nepraėjus valandai po pakilimo, pakeitė skrydžio kryptį. Todėl tyrėjai kruopščiai tikrina visų lėktuvu skridusių žmonių biografijas.

Kinija, kurios piliečių orlaivyje buvo daugiausia, – 153, jau pareiškė, kad nerado įrodymų, jog keleiviai galėtų būti susiję su transporto priemonės pagrobimu ar terorizmu.

Savo ruožtu „Daily Mail“, remdamasis savo šaltiniais, teigė, kad lėktuvas po apsisukimo buvo nuleistas iki 1,5 km aukščio. Tai galėtų patvirtinti pagrobimo versiją, mat pilotai žino: kuo žemiau skrenda lėktuvas, tuo prastesnis radaro signalas.

Be to, vienos Maldyvų salos gyventojai sakė matę žemai skrendantį keleivinį lėktuvą netrukus po „Boeing 777“ dingimo.

Dar viena versija – kad lėktuvas galėjo būti susprogdintas – esą policija tiria, ar bomba negalėjo būti paslėpta vieninteliame orlaivio krovinyje: keturiose tonose Azijoje populiarių vaisių – mangostaninių garcinijų.

Įtarimai - dėl pilotų

Leidinys taip pat skelbia, kad skrydžio krypties pakeitimas buvo iš anksto užprogramuotas kompiuteryje, todėl atkrenta galimybė, jog lėktuvo valdymą būtų perėmęs keleivis.

Tyrėjų akys krypsta į dingusio lėktuvo kapitoną Zaharie Ahmadą Shah ir antrąjį pilotą Fariqą Hamidą.

Daugiausia įtarimų kyla dėl Z.A.Shah, kai paaiškėjo, kad prieš skrydį jį paliko žmona. Bet praėjusią savaitę piloto šeima sukūrė ir išplatino vaizdo klipą, kuriame gyrė vyrą už gerumą ir kvietė jį grįžti namo.

Kad lėktuvu skridę žmonės dar gyvi, įsitikinusi ir Pekine gyvenanti amerikietė Sarah Bajic. Moteris susikrovusi lagaminus laukia žinių apie savo mylimąjį Philipą Woodą, kuris vadovavo IBM biurui Kvala Lumpūre. Lagaminuose – ir švarūs baltiniai pradingėliui.

„Jis nenorės būti su tais nešvariais drabužiais. Tikriausiai nenorėtų vilkėti ir ligoninės drabužių. Aš viską paruošiau“, – kalbėjo moteris, kuri įsitikinusi, kad partneris yra pagrobtas.

S.Bajic atmeta draugų pastabas, esą ji bando neigti realybę: „Aš išties jaučiu jo buvimą. Netikiu, kad jis mus paliko.“

Kažkas išjungė signalų atsakiklį?

Praėjus dešimčiai dienų nuo lainerio dingimo, Vokietijos draudimo bendrovė „Allianz“ antradienį pareiškė pradedanti mokėjimus dėl pretenzijų, susijusių su tuo lėktuvu.

MH370 lėktuvas dingo iš civilinių skrydžių kontrolės sistemų ekranų, kovo 8-osios paryčiais, praėjus mažiau nei valandai po pakilimo, kai skrido netoli Malaizijos rytinės pakrantės.

Tyrėjai, mėginantys suderinti fragmentiškus karinių radarų ir palydovų duomenis, įsitikinę, kad kažkas išjungė lėktuvą leidžiantį atpažinti signalų atsakiklį ir ACARS sistemą, perduodančią techninius duomenis. Tuomet laineris pasuko į vakarus, dar kartą kirto Malakos pusiasalį ir skrido komercinės aviacijos maršrutu Indijos link.

Malaizijos pareigūnai tiksliai atkūrė įvykių eigą, nors kol kas jie tiksliai nežino, kad ACARS sistema buvo išjungta prieš ar po to, kai buvo gautas paskutinis radijo pranešimas iš pilotų kabinos. Tačiau tyrėjai sakė, kad tas neaiškumas nėra esminis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.