Malaizijos lainerio paieškų zonoje aptikta naftos dėmė

Naudos povandeninius laivus

Naujų signalų nebuvo užfiksuota nuo pat balandžio 8 dienos.<br>EPA-ELTA nuotr.
Naujų signalų nebuvo užfiksuota nuo pat balandžio 8 dienos.<br>EPA-ELTA nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

ELTA, BNS, AFP ir lrytas.lt inf.

2014-04-14 09:19, atnaujinta 2018-02-14 16:41

„Galiu pranešti, kad (Australijos laivas) „Ocean“ vakar vakare aptiko naftos dėmę dabartinėje paieškų zonoje“, – sakė koordinatorius Angusas Houstonas.

Naudos povandeninius laivus

Dingusio „Malaysia Airlines“ lėktuvo paieškoms Indijos vandenyno pietuose bus naudojamas radijo bangomis valdomas povandeninis laivas, rašo BBC.

Anot Australijoje įsikūrusio paieškos darbų koordinavimo centro vadovo Anguso Houstono, lėktuvo „juodųjų dėžių“ signalų paieška naudojant laivu tempiamus radarus bus baigta ir netrukus po vandeniu nusileis „Bluefin 21“ autonominis povandeninis laivas.

Pareigūnas patvirtino, kad naujų signalų nebuvo užfiksuota nuo pat balandžio 8 dienos, todėl povandeninė paieška gali užtrukti ilgai ir neatnešti normų rezultatų.

„Boeing 777-200“ lėktuvas su 239 keleiviais iš oro dispečerių radarų dingo kovo 8 dieną, skrisdamas iš Malaizijos sostinės Kvala Lumpūro į Kinijos sostinę Pekiną. Malaizijos ir Australijos pareigūnai atlikę tyrimą iš išstudijavę palydovines nuotraukas nusprendė, kad lėktuvas savo kelionę dėl nežinomų priežasčių baigė Indijos vandenyno pietuose, už kelių tūkstančių kilometrų nuo planuoto maršruto.

Ieškos 4,5 km gylyje

Australijos laivas, ieškantis dingusio oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH370 lėktuvo, „kiek įmanoma greičiau“ panaudos autonominį povandeninį aparatą. 

„(Laivas) „Ocean Shield“ vėliau šiandien baigs paieškas naudojant tempiamą signalų lokatorių ir kiek įmanoma greičiau nuleis autonominį povandeninį aparatą „Bluefin 21“, – sakė Jungtiniam agentūrų koordinavimo centrui (JACC) vadovas A.Houstonas. 

Pasak jo, paskutiniai signalai, kaip manoma, siųsti dingusio lainerio juodųjų dėžių, buvo užfiksuoti prieš šešias dienas. 

„Per šešias dienas daugiau nebuvo pagautas nei vienas (signalas), todėl manau, jog laikas nerti po vandeniu“, – A.Houstonas sakė per spaudos konferenciją Perte. 

Be to, paieškų zonoje buvo aptikta naftos dėmė, o surinktas apie 2 litrų degalų mėginys bus išanalizuotas, pridūrė jis. 

„Pabrėžiu, kad naftos šaltinis dar turi būti nustatytas, tačiau naftos dėmes yra maždaug už 5,5 tūkst. metrų pavėjui ... nuo vietos, kurioje (numanomų juodųjų dėžių signalų) pagavo „Ocean Shield“ tempiamas signalų lokatorius“, – aiškino pareigūnas. 

Gali praeiti kelios dienos, kol krante bus atlikti nuodugnūs paimtų degalų mėginių tyrimai, tačiau A.Houstonas sakė nemanantis, kad tos naftos dėmės šaltinis yra kuris nors paieškose dalyvaujantis laivas. 

Jis pabrėžė, kad praėjo jau 38 dienos po lainerio „Boeing 777“ dingimo kovo 8-ąją, o juodųjų dėžių akumuliatorių energijos paprastai pakanka tik 30 dienų. 

Dabar vandenyno dugnas bus pradėtas tirti JAV pagamintu 4,93 metro ilgio aparatu „Bluefin 21“, turinčiu sonarą. 

Šis aparatas, sveriantis 750 kilogramų, gali veikti iki 4,5 kilometro gylyje. Maždaug toks gylis yra Indijos vandenyno vietoje, kurioje buvo užfiksuota įtartinų akustinių signalų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.