„Malaysia Airlines“ skrydžiui vadovavo savižudis pilotas?

„Malaysia Airlines“ lėktuvo, prieš pusę metų dingusio kone iškart po pakilimo Kvala Lumpūre, likimas – iki šiol mįslė. Bet dabar du ekspertai iš Naujosios Zelandijos tvirtina, kad „Boeing 777“ tapo savižudžio auka, rašo „Lietuvos rytas“, remdamasis „Der Spiegel“ informacija.

Naujos knygos autoriai tikina, kad dėl mįslingo lėktuvo dingimo kaltas nusižudyti nusprendęs kapitonas Z.A.Shahas.<br>AP nuotr.
Naujos knygos autoriai tikina, kad dėl mįslingo lėktuvo dingimo kaltas nusižudyti nusprendęs kapitonas Z.A.Shahas.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2014-09-13 09:48, atnaujinta 2018-02-09 16:08

Kas iš tikrųjų įvyko MH370 reisu skridusiame lėktuve? Praėjus šešiems mėnesiams po beveik jokių pėdsakų nepalikusio „Boeing 777“ dingimo vis dar nėra rimto, argumentuoto atsakymo į šį klausimą.

Sunkų šydą dabar bando praskleisti du specialistai iš Naujosios Zelandijos.

Jie mįslingąjį skrydį išnarpliojo savo 256 puslapių knygoje „Goodnight Malaysian 370“.

Kaltina skrydžio kapitoną

Žurnalistas Geoffas Tayloras ir pilotas Ewansas Wilsonas neturėjo daug medžiagos, kuria galėjo remtis. Todėl, be žiupsnio faktų, nemenką knygos dalį sudaro abstraktūs jos autorių samprotavimai – tiesa, apžvalgininkus jie įtikina.

Specialistai atmeta technines „Boeing 777“ dingimo priežastis, netiki ir lainerio pagrobimu.

„Piloto savižudybė atrodo vienintelė rimta versija“, – rašo knygos autoriai.

Esą lėktuvo vadas 53-ejų Zaharie Ahmadas Shahas, nusivylęs žlungančia savo santuoka, nužudė 238 žmones ir save, kad pasistatytų sau paminklą.

Keleiviai mirė skrisdami

Knygos autoriai pateikia ir galimą įvykių eigą. Lėktuvą jam pakylant esą valdė antrasis pilotas Fariqas Abdulas Hamidas. Jam šis lainerio tipas buvo naujas – dėl to 27 metų vyriškį slėgė įtampa, jis jaudinosi.

Todėl orlaiviui dar skrendant Malaizijos oro erdve Z.A.Shahas nurodė savo jaunesniam kolegai padaryti pertrauką ir pamankštinti kojas.

Lėktuvo kabinoje liko tik kapitonas. Jis 1 val. 19 min. atsisveikino su oro kontrolės tarnyba žodžiais: „Goodnight, Malaysian Three Seven Zero.“

Paskui, kaip rašo knygos autoriai, Z.A.Shahas užsidėjo deguonies kaukę ir 1 val. 21 min. išjungė visas ryšio priemones.

Kapitonas pakeitė lėktuvo kursą ir, po kelių minučių sumažėjus oro slėgiui, staigiai kilo į beveik 12 tūkstančių metrų aukštį.

Lėktuvo salone, kur daugelis keleivių miegojo, įsijungė avarinis apšvietimas, nuo lubų pabiro deguonies kaukės.

Panikos ir apsnūdimo aplinkoje skrydžio palydovai, kaip mano knygos autoriai G.Tayloras ir E.Wilsonas, liepė keleiviams užsidėti deguonies kaukes.

Tie, kuriems tai nepavyko, netrukus prarado sąmonę. Po 4–6 minučių jie mirė. Keleiviams, kvėpavusiems per kaukes, deguonies pakako 12–22 minutėms.

Užsirakino pilotų kabinoje

Tik lėktuvo įgula turėjo geresnes kaukes, kurios leido jiems kvėpuoti iki 70 minučių.

Kaip aiškina knygos autoriai, ekipažas greičiausiai mėgino visus įmanomus būdus neperšaunamosioms pilotų kabinos durims atidaryti, bet nesėkmingai. Ten ir toliau užsirakinęs sėdėjo Z.A.Shahas.

Pilotų deguonies kaukės yra patvariausios lėktuve. Z.A.Shahas turėjo daugiau oro nei jo aukos, gal vėliau jis atkūrė įprastą slėgį salone.

Tad gali būti, kad skrydžio kapitonas netrumpą laiką buvo vienintelis gyvas žmogus vaiduokliškame lėktuve, kuriame sėdėjo negyvėliai.

G.Tayloras ir E.Wilsonas mano, kad kai lėktuve baigėsi benzinas, Z.A.Shahas orlaiviui tiesiog leido sklęsti.

Pilotas galėjo su neveikiančiais varikliais sklandyti dar 180 kilometrų bet kuria kryptimi.

Tai reikštų, kad lėktuvo nuolaužų ieškantys gelbėtojai turėjo gerokai išplėsti savo apieškomą teritoriją.

Galbūt Z.A.Shahui pavyko net tobulai nutupdyti „Boeing 777“ ant vandens – 2009 metais tai priverstinio nusileidimo metu ant Hadsono upės Niujorke sėkmingai padarė amerikietis lakūnas Chesley Sullenbergeris.

Lėktuvas „Boeing 777“ taip pat galėjo visas nugrimzti – tai paaiškintų, kodėl iki šiol neišniro jokia jo dalis.

Laiko pomirtiniu triumfu

Knygos autoriai G.Tayloras ir E.Wilsonas lėktuvo vadą Z.A.Shahą apibūdina kaip žmogų, kuriam būdingas psichopatinis žiaurumas – esą pilotui trūko žmogiškumo ir garbės jausmo.

Jo poelgį Naujosios Zelandijos ekspertai laiko nesveikos psichikos žmogaus pomirtiniu triumfu.

Z.A.Shahas savo šeimai, „Malaysia Airlines“, visam pasauliui pasiuntė signalą: „Nagi pamėginkite surasti mane!“

Be to, Z.A.Shahas savo kalendoriuje nebuvo pasižymėjęs jokių planų po kovo 8-osios, kai dingo MH370 reisu į Pekiną skridęs lėktuvas.

Tiesa, vyras ir taip gyveno pasyviai, neturėjo daug draugų.

Žinoma, kaip ir knygos autoriai, taip ir Z.A.Shaho šeima bei draugai turi savo nuomonę apie mįslingąjį skrydį.

Jie G.Tayloro ir E.Wilsono pateiktą savižudybės, tapusios masine žmogžudyste, teoriją laiko klaidinga.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.