NATO naikintuvai prie Latvijos lydėjo rusų karo lėktuvus

Pagal pavojaus signalą iš Zoknių į orą pakelti Kanados naikintuvai antradienį ties Latvijos krantais virš Baltijos jūros lydėjo rusų transportinį karo lėktuvą. Tą pačią dieną į orą pakelti portugalų naikintuvai buvo priversti lydėti naikintuvą.

Rusijos naikintuvas Su-27.<br>Wikipedia.org nuotr.
Rusijos naikintuvas Su-27.<br>Wikipedia.org nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 7, 2014, 12:47 PM, atnaujinta Jan 28, 2018, 7:21 AM

Kaip savo paskyroje tinkle „Twitter“ pranešė Latvijos kariškiai, antradienį iš Zoknių pagal pavojaus signalą į orą buvo pakelti NATO oro policijos misiją atliekantys Kanados naikintuvai CF-188. Jie virš Baltijos jūros palydėjo Rusijos karinių oro pajėgų orlaivį An-26.

Naikintuvai į orą pakelti pastebėjus, kad rusų lėktuvas artėja prie Latvijos teritorinių vandenų.

Rusų orlaivio maršrutas nenurodomas.

Netrukus pranešta, kad į orą iš Zoknių buvo pakelti ir portugalų naikintuvai F-16. Jie turėjo reaguoti į priartėjusį Rusijos naikintuvą Su-27.

Pastaruoju metu NATO oro policijos misiją atliekantys naikintuvai dėl artėjančių rusų orlaivių į orą keliami nuolat. Rugsėjo pabaigoje Latvijos kariškiai skelbė, kad nuo sausio iki rugsėjo Rusijos karo orlaiviai prie Latvijos krantų buvo priartėję net 142 kartus. 67 atvejais tai buvo naikintuvai, 16 – transporto orlaiviai, 45 – žvalgybiniai lėktuvai, 8 – skraidančios vadavietės, 4 – bombonešiai ir du kartus – sraigtasparniai.

Tačiau jau po kelių dienų šis skaičius buvo išaugęs iki 150 incidentų.

Taip pat rugsėjo pabaigoje „Financial Times“ paskelbė, jog NATO oro policijos misiją vykdantys naikintuvai šiemet net 68 kartus kilo stebėti prie Lietuvos sienų artėjančių rusų karinių lėktuvų.Tai didžiausias tokių pakilimų skaičius per 10 metų.

Dažniausiai Rusijos kariniai orlaiviai tokiais atvejais skrenda neatsakinėdami į šaukinius, be skrydžių planų, nebendrauja su civilinėmis skrydžių valdymo tarnybomis ir taip kelia pavojų civiliniams skrydžiams regione.

Problemų su Rusijos karo orlaiviais kyla ir kitoms NATO šalims, rusai nuskrenda net iki JAV pakrančių.

„Šiemet tokių perėmimų skaičius yra pusantro karto didesnis nei pernai – jaučiame smarkų padidėjimą“, – pirmadienį pareiškė NATO pareigūnas Lasko oro pajėgų bazėje Lenkijoje, NATO naujajam vadovui Jensui Stoltenbergui atvykus pirmo užsienio vizito.

„Jie (Rusijos lėktuvai) priartėja pakankamai arti, kad išprovokuotų, – sakė jis. – Jie tikrai nepasiklysta.“

Tačiau pareigūnas patikino, kad Rusijos lėktuvai niekada neįskrido į NATO oro erdvę ir kad bet koks toks žingsnis sukeltų „reikšmingą paaštrėjimą“.

Šiuo metu NATO oro policijos misiją vykdo Portugalijos karinių oro pajėgų kariai šešiais naikintuvais F-16 „Fighting Falcon“, juos misijoje sustiprina Kanados karališkųjų oro pajėgų kariai keturiais naikintuvais F-18 „Hornet“.

Tuo pat metu NATO oro policijos misiją atlieka Vokietijos naikintuvai „Eurofighter Typhoon“, kylantys iš Emario bazės Estijoje, ir Nyderlandų naikintuvai F-16, kylantys iš Lenkijos.

Apie An-26 ir Su-27

Antradienį prie Latvijos priartėjęs Rusijos orlaivis An-26 yra gana populiarus transporto lėktuvas įvairių šalių karinėse oro pajėgose. Lėktuvą eksploatuoja ir daugybę civilinių operatorių. Tokiu orlaiviu kurį laiką naudojosi ir Lietuvos kariškiai.

Karinis transporto lėktuvas An-26 (pagal NATO klasifikaciją - Curl) buvo gaminamas Sovietų Sąjungoje nuo 1969 m. iki 1986 m. Pirmą kartą į orą jis pakilo 1969 m. gegužės 21 d. Eksploatuojamas - nuo 1973 m.

Dėl tuo metu didelės krovinių skyriaus liuko talpos ir dėl nusileidžiančios rampos, per kurią orlaivį galima patogiai pakrauti tiek nuo žemės, tiek ir tiesiai iš sunkvežimio, lėktuvas iš karto tapo gana populiarus ne tik Sovietų Sąjungoje, bet ir kitose šalyse.

Lėktuvo įgulą sudaro šeši žmonės, jis gali gabenti iki 5 tūkst. 500 kg svorį arba iki 38 keleivių, arba iki 30 desantininkų, arba 24 sužeistuosius, gulinčius ant neštuvų.

Orlaivis gali gabenti ginkluotę, jo maksimalus greitis - 540 km/val., kreiserinis greitis - 435 km/val., skrydžio nuotolis - 1 tūkst. 100 km, lėktuvas gali pakilti į 7,3 tūkst. metrų virš jūros lygio aukštį.

Rusijos naikintuvai Su-27 (pagal NATO klasifikaciją – Flanker) yra sovietų laikais sukurtas daugiafunkcinis labai manevringas karo orlaivis, galintis atlikti užduotis bet kokiomis oro ir paros meto sąlygomis. Jis skirtas oro erdvės užvaldymui ir kontrolei.

Šis orlaivis gaminamas nuo 1977 metų ir tai mūsų dienomis tai yra vienas iš pagrindinių Rusijos armijos karinių lėktuvų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.