Rusų žvalgybinis orlaivis pažeidė Estijos oro erdvę

Antradienį Rusijos žvalgybinis orlaivis Il-20 pažeidė Estijos oro erdvę.<br>K.Naumenko/commons.wikimedia.org nuotr.
Antradienį Rusijos žvalgybinis orlaivis Il-20 pažeidė Estijos oro erdvę.<br>K.Naumenko/commons.wikimedia.org nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 22, 2014, 7:25 PM, atnaujinta Jan 25, 2018, 1:13 AM

Rusijos žvalgybinis lėktuvas pažeidė Estijos oro erdvę ir įskrido į šalies gilumą apie pusę kilometro. Rusų orlaivis Estijos oro erdvėje prabuvo apie minutę.

Apie incidentą, kaip jau pastaruoju metu tapo įprasta, pranešė Latvijos kariškiai savo paskyroje tinkle „Twitter“.

Latviai primena, kad taip pat antradienį NATO oro policijos misiją atliekantys Portugalijos naikintuvai F-16, pakilę iš Zoknių aviacijos bazės, virš Baltijos jūros identifikavo prie Latvijos teritorijos artėjantį Rusijos karinį orlaivį Il-20.

„Tas pats rusų Il-20 irgi antradienį apie 13 val. 54 min. pažeidė Estijos oro erdvę, įskrido į šalies gilumą apie 500 metrų ir čia išbuvo apie minutę“, - pranešė Latvijos kariškiai.

Lrytas.lt latvija-dvi-dienas-skraide-rusu-zvalgybinis-lektuvas.htm"="">latvija-dvi-dienas-skraide-rusu-zvalgybinis-lektuvas.htm"" target="_blank">primena, kad prie Latvijos krantų artėjantį rusų žvalgybinį orlaivį Il-20 NATO oro policijos misiją atliekantys kanadiečių naikintuvai, pakilę iš Zoknių, virš Baltijos jūros stebėjo ir pirmadienį.

Žvalgybinis orlaivis

Rusijos kariuomenės žvalgybinis orlaivis Il-20 (pagal NATO klasifikaciją – „Coot-A") sovietiniais laikais buvo viena griežčiausiai saugomų karinių paslapčių. Nors šis lėktuvas pirmą kartą į orą pakilo dar 1968 m., Vakarų žvalgybos jį identifikuoti sugebėjo tik po dešimtmečio – 1978 m.

Žinant orlaivio istoriją, neturėtų stebinti tai, jog sovietai net 10 metų sugebėjo išsaugoti orlaivio paslaptį ir visą tą laiką nesukeldami įtarimų galėjo šnipinėti priešininkus.

Žvalgybinis Il-20 sukurtas keleivinio modelio Il-18 pagrindu. Pastarųjų orlaivių Sovietų Sąjunga turėjo net kelis šimtus, tai buvo vienas populiaresnių modelių, skraidančių vidiniais šalies reisais. Kadangi žvalgybinis orlaivis niekuo labai nesiskyrė nuo keleivinių lėktuvų, sovietai jį irgi pažymėjo Il-18 kodu ir nesukeldami įtarimų naudojo daugybę metų.

Il-20 buvo pirmasis tokio tipo sovietų lėktuvas. Pagal savo specifiką žvalgybinis orlaivis Il-20 yra skirtas atlikti žvalgybines užduotis skrendant išilgai valstybinių sienų. Jis aprūpintas įvairiais elektroniniais prietaisais, išdėstytais išilgai korpuso ir skirtais radijo signalams perimti, žvalgybai, fotografavimui.

Prireikus lėktuvą nesunku perdaryti ir naudoti ne tik žvalgybai, bet ir kaip skraidantį retransliatorių ar skraidančią vadavietę.

Bėgant metams ir tobulėjant technikai bei įrangai, buvo tobulinamas ir Il-20. Šiandien žinomos bent aštuonios šio lėktuvo modifikacijos. Antra vertus, po Sovietų Sąjungos žlugimo dalis šių lėktuvų buvo perdaryta ir paversta transportiniais orlaiviais. 2012 m. duomenimis, Rusija pagal tiesioginę paskirtį vis dar naudojo 20 modernizuotų Il-20M.

Kelia pavojų civiliniams skrydžiams

Dažniausiai Rusijos kariniai orlaiviai tokiais atvejais skrenda neatsakinėdami į šaukinius, be skrydžių planų, nebendrauja su civilinėmis skrydžių valdymo tarnybomis ir taip kelia pavojų civiliniams skrydžiams regione.

Šiuo metu NATO oro policijos misiją vykdo Portugalijos karinių oro pajėgų kariai šešiais naikintuvais F-16 „Fighting Falcon“, juos misijoje sustiprina Kanados karališkųjų oro pajėgų kariai keturiais naikintuvais F-18 „Hornet“.

Tuo pat metu NATO oro policijos misiją atlieka Vokietijos naikintuvai „Eurofighter Typhoon“, kylantys iš Emario bazės Estijoje, ir Nyderlandų naikintuvai F-16, kylantys iš Lenkijos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.