NATO pilotai virš Baltijos identifikavo Šaltojo karo dinozaurus

NATO oro policijos misiją atliekantys Portugalijos naikintuvai F-16 sekmadienį virš Baltijos jūros ties Latvija palydėjo didelę grupę Rusijos bombonešių, tarp kurių buvo ir keturi strateginiai Tu-95. Nors oficialiai tai dar nepatvirtinta, tačiau panašu, kad šie orlaiviai prie mūsų sienų virš Baltijos jūros pasirodė pirmą kartą. Tuo tarpu iš Zoknių pakilę kanadiečių naikintuvai virš Baltijos perėmė dar vieną rusų karinių lėktuvų grupę.

Rusijos strateginis bombonešis Tu-95.<br>mil.ru nuotr.
Rusijos strateginis bombonešis Tu-95.<br>mil.ru nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Dec 7, 2014, 5:37 PM, atnaujinta Jan 19, 2018, 6:04 PM

Kaip sekmadienį vakare socialiniame tinkle „Twitter“ pranešė Latvijos kariškiai, sekmadienį pagal pavojaus signalą į orą buvo pakelti NATO oro policijos misiją atliekantys naikintuvai F-16. Virš neutralių Baltijos jūros vandenų jie palydėjo didelę grupę Rusijos bombonešių.

Kaip praneša Latvijos kariškiai, šioje rusų orlaivių grupėje buvo identifikuoti keturi strateginiai bombonešiai Tu-95 ir du bombonešiai Tu-22.

Lietuvos krašto apsaugos ministerijos atstovė Viktorija Cieminytė sekmadienio vakarą lrytas.lt patvirtino latvių informaciją. Rusų bombonešius identifikavo iš Zoknių pakilę Portugalijos naikintuvų F-16 pilotai.

kaip jau rašė lrytas.lt, didelės grupės rusų karo orlaivių virš Baltijos jūros buvo stebimos ir šeštadienį. Apie šiuos skrydžius buvo žinoma, tad Baltijos šalyse dislokuoti NATO naikintuvai šeštadienį į orą nebuvo keliami. Tačiau, lrytas.lt žiniomis, rusų skrydžius įdėmiai stebėjo Suomijos, Danijos ir Švedijos karo pilotai.

Be orlaivių šeštadienį Baltijos jūroje buvo stebimas ir Rusijos karo laivų aktyvumas. Stebėti jų iš Klaipėdos buvo išsiųstas Lietuvos KJP laivas „Žemaitis“. 

Rusų orlaivius virš Baltijos jūros identifikavo ir kanadiečiai

Kol portugalų naikintuvai lydėjo rusų bombonešius, į orą iš Zoknių buvo pakelti ir NATO oro policijos vykdantys Kanados naikintuvai CF-188.

Kaip tinkle „Twitter“ praneša Latvijos kariškiai, kanadiečiai virš Baltijos jūros neutralių vandenų ties Latvija perėmė tris Rusijos kariškių orlaivius Tu-134 ir vieną An-72.

Tu-134 (pagal NATO klasifikaciją - „Crusty“) yra keleivinis rusų kariškių orlaivis, skirtas gabenti kariams, sužeistųjų evakavimui. Trijų arba keturių žmonių įgulos valdomas orlaivis gali pasiekti 900 km/val greitį ir nenusileisdamas nuskristi iki 1 tūkst. 900 km.

Karinis transporto orlaivis An-72 (pagal NATO klasifikaciją - „Coaler“) irgi skirtas gabenti kariams ir kroviniams, desantuoti parašiutininkams, skraidinti karinei technikai. Dėl savo aukštai virš sparnų iškeltų variklių orlaivis kartais pravardžiuojamas „Čeburaška“ - tai buvo sovietų laikų populiarus animacinių filmukų herojus didelėmis ausimis.

Kelia pavojų civiliniams skrydžiams

NATO oro policijos naikintuvai pasitikti rusų siunčiami, kai šie skrenda neatsakinėdami į šaukinius, be skrydžių planų, nebendrauja su civilinėmis skrydžių valdymo tarnybomis ir taip kelia pavojų civiliniams skrydžiams regione.

Šiuo metu NATO oro policijos misiją vykdo Portugalijos karinių oro pajėgų kariai šešiais naikintuvais F-16 „Fighting Falcon“, juos misijoje sustiprina Kanados karališkųjų oro pajėgų kariai keturiais naikintuvais F-18 „Hornet“.

Tuo pat metu NATO oro policijos misiją atlieka Vokietijos naikintuvai „Eurofighter Typhoon“, kylantys iš Emario bazės Estijoje, ir Nyderlandų naikintuvai F-16, kylantys iš Lenkijos.

Apie Tu-95

Rusijos strateginis bombonešis Tu-95 yra tikrų tikriausias Šaltojo karo laikų dinozauras. Tu-95 (pagal NATO klasifikaciją – „Bear“) – yra sovietinių laikų turbosraigtinis strateginis bombonešis, galintis gabenti ir raketas. Jo paskirtis – naikinti objektus priešo užnugaryje bet kuriuo laiku, bet kokiomis oro sąlygomis.

Orlaivis buvo tapęs šaltojo karo simboliu. Be to, tai vienintelis serijiniu būdu gamintas turbosraigtinis bombonešis. Ir tai yra vienas iš nedaugelio karinių lėktuvų, naudojamų jau daugiau kaip pusę amžiaus. Jis pradėtas eksploatuoti 1956 m.

Orlaivis gali nuskristi itin toli, jo standartinę įgulą sudaro septyni žmonės. Lėktuvo maksimalus greitis – 920 km/val., kovinio veikimo spindulys – 6 tūkst. 500 km, maksimalus skrydžio atstumas – 13 tūkst. km, maksimalus skrydžio aukštis – 12 tūkst. metrų.

Apie Tu-22M

Rusijos tolimojo skrydžio viršgarsinis bombonešis Tu-22M (pagal NATO klasifikaciją - „Backfire“) turi kintamą sparnų geometriją. Orlaivis skirtas raketų gabenimui ir taikinių naikinimui jūroje ir sausumoje bet kokiu paros metu, bet kokiomis oro sąlygomis.

Galintis pakilti į 13,5 km aukštį, orlaivis gali išvystyti maksimalų 2 tūkst. 300 km/val greitį ir nuskristi nepasipildydamas degalų iki 5 tūkst. 500 km. Lėktuvas ginkluotas 23 mm pabūklu, trimis valdomomis „oras-žemė“ tipo raketomis ir gali gabenti maždaug 24 t bombų.

Orlaivį valdo keturių žmonių įgula.

Nors Rusijos armijoje 2012 m. duomenimis buvo net 150 šių lėktuvų, tik 41 iš jų yra tinkamas naudojimui. 2012 m. buvo nutarta modernizuoti maždaug 30 orlaivių Tu-22M3.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.