JAV laidos vedėja: „Dėl lėktuvo dingimo kalta metrinė sistema?“

Konservatyvaus, Ameriką aukštinančio ir pasaulį dažnai nevykusiai išjuokti mėgstančio JAV televizijos kanalo "Fox News" versijos toliau stebina. Viena laidos vedėja, svarstydama, kas galėjo nutikti savaitgalį Javos jūroje, prie Indonezijos dingusiam "Air Asia" lėktuvui įsikibo prielaidos, kad dėl visko esą kalta amerikiečių nemėgstama metrinė sistema.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Dec 29, 2014, 9:12 AM, atnaujinta Jan 18, 2018, 1:55 AM

"Fox News" laidos vedėja Anna Kooiman, regis, nutarė pradžiuginti savo žiūrovus, skeptiškai žiūrinčius į neamerikietišką gyvenimo būdą. JAV, kur temperatūra matuojama pagal Farenheitą, atstumai skaičiuojami coliais, jardais ir myliomis neretas žmogus nežinotų, kas yra metras ar kilometras.

Tačiau buvusį Federalinės aviacijos agentūros atstovą Scottą Brennerį kalbinusi A.Kooiman leido suprasti, kad būtent metrinė sistema galėjo būti ta priežastis, dėl kurios dingo, o greičiausiai ir sudužo "Air Asia" lėktuvas.

"Net jei pagalvojame apie temperatūrą - yra Farenheitas arba Celsijus, kilometrai arba mylios. Žinote, viskas, kas susiję su jų paruožimu gali būti panašu, bet kartu ir skirtis", - metrinę sistemą apkaltinti mėgino A.Kooiman.

Tiesa, kiek sutrikęs nuo tokio klausimo S.Brenneris pabrėžė, kad pagrindinis skirtumas tarp JAV ir tarptautinių bendrovių yra tas, kad pastarosiose pilotai pernelyg pasikliauna autopilotu.

"Ir dažnai dėl to katastrofų priežastis būna pilotų klaidos. tad jei norite pašalinti bet kokią galimą riziką, pirmiausiai turite pašalinti piloto gebėjimą įvesti neteisingus duomenis", - mandagiai paaiškino ekspertas.

Mat nors vertimas iš mylių į kilometrus ir atvirkščiai gali būti sunkus, vargu ar tai yra problema, mat didžioji dalis pasaulio šalių naudoja metrinę sistemą. Tiesa, daugelis pilotų aukštį matuoja pėdomis, greitį - mazgais. Taip daryti tenka ir todėl, kad nemaža dalis lėktuvų, pavyzdžiui "Boeing" pagaminta būtent JAV.

Tačiau imperine dar vadinamos JAV skaičiavimų sistemos įsikibusi A.Kooiman nenusileido.

"Bet juk tai ne tik dėl to, kaip mes matuojame dalykus, ar ne? O gal tame pasaulio krašte nesaugu? Nes mūsų žiūrovai gali pagalvoti: "tarptautiniai skrydžiai - ar tai saugu, ar ne?"", - norėdama pagrįsti savo teoriją šiaudo griebėsi laidos vedėja.

"Nepaprastai saugu, - atrėžė S.Brenneris. - tai yra saugiausias keliavimo būdas. Bet mokydamiesi mūsų, JAV pilotai, manau, yra labai geri. Ir jie patys išties valdo lėktuvus, kai šie pakyla, priešingai, nei tarptautiniai pilotai, kurie vos tik pakilus įjungia autopilotą", - teigė ekspertas.

Nepavykus nugalėti metrinės sistemos iš A.Kooiman vairą perėmė jos kolega Charlesas Payne'as, kuris pasiūlė kitą teoriją: esą galima kaltinti kultūrinius skirtumus, mat daugelis pastarojo metu tarptautinių katastrofų neva kilo todėl, kad pilotai neturėjo amerikietiško "kaubojiško požiūrio".

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.