Rusai paaiškino, ką jų orlaiviai vėl veikia virš Baltijos jūros

Rusijos gynybos ministerija pagaliau paaiškino savo aviacijos suaktyvėjimą virš Baltijos jūros. Esą Baltijos laivyno aviacija tobulina degalų papildymo ore veiksmus.

Rusijos KOP bombonešis Su–24M.<br>mil.ru nuotr.
Rusijos KOP bombonešis Su–24M.<br>mil.ru nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jan 21, 2015, 5:14 PM, atnaujinta Jan 15, 2018, 10:11 AM

Kaip jau skelbė lrytas.lt, praėjusį penktadienį po kelias savaites trukusios ramybės NATO oro policijos naikintuvai vėl kilo į orą pasitikti rusų. Virš Baltijos jūros Lenkijos naikintuvų Mig–29 pilotai identifikavo ir palydėjo prie NATO oro erdvės priartėjusį Rusijos degalų papildymo ore lėktuvą Il–78.

Tuo pat metu radijo mėgėjai, fiksuojantys rusų kariškių pokalbius, tinkle „Twitter“ pranešė, kad penktadienį virš Baltijos jūros buvo stebimas ir Rusijos naikintuvų Su–27 aktyvumas.

Apie Rusijos naikintuvų aktyvumą virš Baltijos jūros buvo pranešama ir antradienį. Tą pačią dieną NATO oro policijos misiją atliekantys Ispanijos naikintuvai „Eurofighter Typhoon“ virš Baltijos jūros perėmė ir palydėjo Rusijos kariškių orlaivį Il–20, skridusį su išjungtais automatiniais atsakikliais, tačiau su patvirtintu skrydžio planu. Rusų orlaivis skrido iš žemyninės Rusijos dalies į Kaliningrado sritį.

Ispanijos karinės oro pajėgos pranešė, kad rusų karo lėktuvą virš neutralių Baltijos jūros vandenų „Eurofighter Typhoon“ pilotai perėmė ir lydėjo taip pat ir pirmadienį.

Tobulino degalų papildymo ore įgūdžius

Rusijos gynybos ministerija pagaliau paaiškino, kad Baltijos laivyno aviacijos bombonešių pilotai šiomis dienomis tobulina degalų papildymo ore įgūdžius. Bombonešių Su–24M pilotai degalų ore pildosi iš degalų papildymo orlaivio Il–78. Būtent tokį orlaivį penktadienį ir perėmė lenkų kariškiai.

Kaip rašoma Rusijos gynybos ministerijos pranešime, pratybos vyksta virš Kaliningrado srities, treniruočių veiksmai atliekami ir dieną,ir naktį.

Visų degalais ore pasipildo po vieną bombonešį. Vėliau tie patys veiksmai atliekami poromis – degalais pildomi iš karto du bombonešiai.

Degalų papildymas ore vyksta skrendant maždaug 550 km/val. greičiu maždaug 4–5 km aukštyje. Bombonešiai turi prisijungti prie 10 metrų ilgio žarnos, išleidžiamos iš degalų papildymo lėktuvo. Tokie patys veiksmai atliekami ir naktį, naudojant specialų apšvietimą.

Kada šios pratybos prasidėjo ir kiek jos turėtų tęstis ar tęsėsi, Rusijos gynybos ministerija nepraneša. Tad neatmetama, kad NATO naikintuvams dėl šių mokymų dar gali tekti kilti į orą.

NATO oro policijos misijai Baltijos šalyse šiuo metu vadovauja Aviacijos bazėje Zokniuose greta Šiaulių dislokuoti Italijos karo pilotai su naikintuvais „Eurofighter Typhoon“. Italų karo pilotai Lietuvoje dislokuoti pirmą kartą.

Italų misiją sustiprina Lenkijos karo pilotai su naikintuvais MiG–29.

Emario bazėje Estijoje dislokuoti ispanai su naikintuvais „Eurofighter Typhoon“. O Lenkijoje prie Marlborko – belgai su F–16.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.