NATO naikintuvai virš Baltijos lydėjo rusų žvalgybinį orlaivį

Rusų orlaivį virš Baltijos jūros palydėjo Ispanijos naikintuvų „Eurofighter Typhoon“ pilotai.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Rusų orlaivį virš Baltijos jūros palydėjo Ispanijos naikintuvų „Eurofighter Typhoon“ pilotai.<br>Ispanijos KOP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jan 23, 2015, 4:08 PM, atnaujinta Jan 15, 2018, 5:27 AM

NATO oro policijos misiją atliekantys Ispanijos naikintuvai penktadienį virš Baltijos jūros atpažino ir palydėjo Rusijos žvalgybinį orlaivį, priartėjusį prie NATO oro erdvės.

Apie incidentą socialiniame tinkle „Twitter“ pranešė Latvijos kariškiai. Pasak pranešimo, penktadienį NATO oro policijos misiją atliekantys naikintuvai „Eurofighter Typhoon“ virš neutralių Baltijos jūros vandenų atpažino ir palydėjo Rusijos karinių oro pajėgų lėktuvą Il-20.

Ispanijos naikintuvai dislokuoti Emario bazėje Estijoje. Šia savaitę tai jau mažiausiai trečias Ispanijos karo pilotų pakilimas, siekiant perimti, identifikuoti ir palydėti prie Baltijos šalių artėjantį rusų lėktuvą. Po vieną kartą Ispanų naikintuvai į orą buvo keliami pirmadienį ir antradienį.

NATO oro policijos misijai Baltijos šalyse šiuo metu vadovauja Aviacijos bazėje Zokniuose greta Šiaulių dislokuoti Italijos karo pilotai su naikintuvais „Eurofighter Typhoon“. Italų karo pilotai Lietuvoje dislokuoti pirmą kartą.

Italų misiją sustiprina Lenkijos karo pilotai su naikintuvais MiG-29.

Emario bazėje Estijoje dislokuoti ispanai su naikintuvais „Eurofighter Typhoon“. O Lenkijoje prie Marlborko – belgai su F-16.

Žvalgybinis orlaivis

Rusijos kariuomenės žvalgybinis orlaivis Il-20 (pagal NATO klasifikaciją – „Coot-A“) sovietiniais laikais buvo viena griežčiausiai saugomų karinių paslapčių. Nors šis lėktuvas pirmą kartą į orą pakilo dar 1968 m., Vakarų žvalgybos jį identifikuoti sugebėjo tik po dešimtmečio – 1978 m.

Žinant orlaivio istoriją, neturėtų stebinti tai, jog sovietai net 10 metų sugebėjo išsaugoti orlaivio paslaptį ir visą tą laiką nesukeldami įtarimų galėjo šnipinėti priešininkus.

Žvalgybinis Il-20 sukurtas keleivinio modelio Il-18 pagrindu. Pastarųjų orlaivių Sovietų Sąjunga turėjo net kelis šimtus, tai buvo vienas populiaresnių modelių, skraidančių vidiniais šalies reisais. Kadangi žvalgybinis orlaivis niekuo labai nesiskyrė nuo keleivinių lėktuvų, sovietai jį irgi pažymėjo Il-18 kodu ir nesukeldami įtarimų naudojo daugybę metų.

Il-20 buvo pirmasis tokio tipo sovietų lėktuvas. Pagal savo specifiką žvalgybinis orlaivis Il-20 yra skirtas atlikti žvalgybines užduotis skrendant išilgai valstybinių sienų. Jis aprūpintas įvairiais elektroniniais prietaisais, išdėstytais išilgai korpuso ir skirtais radijo signalams perimti, žvalgybai, fotografavimui.

Prireikus lėktuvą nesunku perdaryti ir naudoti ne tik žvalgybai, bet ir kaip skraidantį retransliatorių ar skraidančią vadavietę.

Bėgant metams ir tobulėjant technikai bei įrangai, buvo tobulinamas ir Il-20. Šiandien žinomos bent aštuonios šio lėktuvo modifikacijos. Antra vertus, po Sovietų Sąjungos žlugimo dalis šių lėktuvų buvo perdaryta ir paversta transportiniais orlaiviais. 2012 m. duomenimis, Rusija pagal tiesioginę paskirtį vis dar naudojo 20 modernizuotų Il-20M.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.