Kraupiausios lėktuvų katastrofos, kurias sukėlė pilotai

Lėktuvo pilotas Andreasas Lubitzas antradienį tyčia nukreipė bendrovės „Germanwings“  orlaivį „Airbus A320“ į kalną Pietų Prancūzijoje.

„Germanwings“ nelaimės vietoje dirba gelbėtojai.<br>AP nuotr.
„Germanwings“ nelaimės vietoje dirba gelbėtojai.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Mar 26, 2015, 11:05 PM, atnaujinta Jan 8, 2018, 4:35 AM

Tyrėjai patvirtino, kad 28 metų vokietis, palaukęs, kol labiau patyręs skrydžio kapitonas paliks kabiną, sudaužė orlaivį, kuriuo skrido 150 žmonių. Tyrėjai tvirtina kol kas nežinantys, kodėl jaunas pilotas priėmė tokį beprotišką sprendimą.

Tai toli gražu ne pirmas kartas, kai aviakatastrofas sukelia pilotai, norėdami pražudyti visus lėktuvo keleivius ir įgulą.

„Aviation Safety Network“ pateikia sąrašą kraupių nelaimių, kurias sukėlė lėktuvų pilotai:

* 2013 metų lapkričio 29 dieną „LAM Mozambique“ oro linijų lėktuvas, skrisdamas iš Mozambiko į Angolą, sudužo Namibijoje. Tyrimas patvirtino, kad dėl nelaimės, per kurią žuvo 33 žmonės, buvo atsakingas lėktuvo kapitonas, kai antrasis pilotas paliko kabiną.

Juodosios dėžės garso įrašas patvirtino, kad antrasis pilotas daužė duris, tačiau jam nepavyko sustabdyti kapitono, kuris tyčia nukreipė orlaivį į žemę.

* 1999 metų spalio 31 dieną „Egypt Air“ priklausantis „Boeing 767“ praėjus 30 minučių nuo pakilimo iš Niujorko staigiai smigo žemyn. Lėktuvas sudužo Atlanto vandenyne netoli Nantaketo salos.

Katastrofoje žuvo 217 žmonių. Tyrėjai įtarė, kad avariją sukėlė antrasis pilotas, tačiau tam pritrūko įrodymų. Egipto pareigūnai taip pat neigė šią teoriją.

* 1999 metų spalio 11 dieną „Air Botswana“ pilotas, kuriam buvo uždrausta skraidyti dėl sveikatos problemų, savavališkai pakilo nedideliu lėktuvu ATR-42. Jis radijo ryšiu pateikė įvairių reikalavimų, o vėliau nukreipė orlaivį į Gaborono oro uoste stovinčius kitus lėktuvus. * 1997 metų gruodžio 19 dieną daugiau kaip 100 žmonių žuvo, kai sudužo lėktuvas „Boeing 737“. Orlaivis skrido iš Indonezijos į Singapūrą. Įtariama, kad „Silk Air“ pilotas, turėjęs „įvairių darbo sunkumų“, išjungė skrydžio duomenų fiksavimo įrangą, o lėktuvą nukreipė į žemę.

* 1994 metų rugpjūčio 21 dieną „Royal Air Maroc“ pilotas išjungė autopilotą ir nukreipė lėktuvą ATR-42  į Atlaso kalnus netrukus po to, kai su 44 keleiviais pakilo iš Agadiro oro uosto.

* 1982 vasario 9 dieną „Japan Airlines“ lėktuvas sudužo Tokijo įlankoje. 24 iš 174 keleivių žuvo, o nelaimės kaltininku laikomas lėktuvo kapitonas, kuris vėliau buvo pripažintas nestabilios psichikos. 

* 1976 metų rugsėjo 26 dieną neseniai išsiskyręs Rusijos pilotas pavogė lėktuvą „Antonov 2“  ir sudaužė jį Novosibirsko daugiabučių rajone, kuriame gyveno jo buvusi žmona.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.