Paskelbti antrosios „Germanwings“ juodosios dėžės duomenys

Antrosios „juodosios dėžės“ įrašų analizė patvirtino, kad orlaivio „Germanwings“ antrasis pilotas tyčia sukėlė katastrofą, nukreipdamas lėktuvą į Prancūzijos Alpes. Tai penktadienį paskelbė prancūzų tyrėjai.

„Juodoji dėžė“, fiksuojanti skrydžio duomenis, penktadienį buvo atgabenta ištirti į Paryžių.<br>AP nuotr.
„Juodoji dėžė“, fiksuojanti skrydžio duomenis, penktadienį buvo atgabenta ištirti į Paryžių.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

ELTA, BNS ir lrytas.lt inf.

2015-04-03 13:49, atnaujinta 2018-01-07 14:51

Prancūzijos aviacijos katastrofų tyrimo agentūra pranešė, kad Andreas Lubitzas tyčia kelis kartus didino lėktuvo greitį artėdamas prie kalno šlaito. 

Tyrėjų teigimu, iš pradžių jis nustatė lėktuvo autopilotą žemėjimo režimu, pagal kurį lėktuvas turėjo nusileisti iki 30 metrų aukščio, o vėliau kelis kartus jį koregavo, padidindamas lainerio greitį, praneša „Reuters“. 

„Juodoji dėžė“, fiksuojanti skrydžio duomenis, penktadienį buvo atgabenta ištirti į Paryžių. Ji orlaivio katastrofos vietoje Prancūzijos Alpėse rasta ketvirtadienio popietę.

Pirmoje juodojoje dėžėje, rastoje sudužimo dieną, buvo įrašyti lėktuvo kapitono ir antrojo piloto pokalbiai. Šie įrašai įrodo, kad kabinoje lėktuvo katastrofos metu buvo tik 27-metis vokietis A.Lubitzas. 

Tyrėjų nuomone, lėktuvo „Airbus A320“ antrasis pilotas kovo 24 dieną tyčia užsirakino pilotų kabinoje, kai įgulos kapitonas iš jos trumpam išėjo, ir nukreipė žemyn iš Barselonos į Diuseldorfą skridusį lainerį, kuris, skrisdamas 700 km per val. greičiu, galiausiai rėžėsi į kalno šlaitą.

Anot tyrėjų, iš įrašytų garsų spėjama, kad keleiviai nežinojo, kas vyksta iki pačių paskutinių sekundžių, kai pasigirdo klyksmai.

Katastrofa nusinešė 150 žmonių gyvybę.

Po tragedijos tyrėjai labiausiai dėmesį sutelkė į antrojo piloto sveikatos būklę ieškodami galimo motyvo, dėl kurio jis sukėlė šią katastrofą.

Ketvirtadienį paaiškėjo, kad A.Lubitzas iš anksto ieškojo internete informacijos apie savižudybes ir lėktuvų pilotų kabinų duris. 

Vokietijos prokurorai sakė, kad dokumentuose apie A.Lubitzo sveikatos būklę, kai jis dar nebuvo gavęs piloto licencijos, buvo minimi „suicidiniai polinkiai“. 

Vokietijos oro vežėjų flagmanė „Lufthansa“, kuri yra „Germanwings“ pirminė įmonė, antradienį patvirtino, kad jai šešerius metus buvo žinoma, jog A.Lubitzas patyrė „sunkią depresiją“ prieš baigdamas pilotų kursus, bet pabrėžė, kad pagal visus sveikatos patikrinimus jis buvo pripažintas tinkamu skraidyti.

Tuo tarpu vienas „Germanwings“ atstovas ketvirtadienį sakė, kad bendrovei, kurioje A.Lubitzas dirbo nuo 2013 metų rugsėjo, nebuvo žinoma apie tą depresijos epizodą – kitaip negu „Lufthansa“.

Marselio prokuroras Brice'as Robinas pabrėžė, kad Prancūzijos tyrėjai laikosi nuomonės, jog antrasis pilotas buvo sąmoningas iki pat akimirkos, kai lėktuvas rėžėsi į kalno šlaitą. Jis taip pat tikriausiai kelis kartus išjungė pavojaus signalą dėl per didelio greičio.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.