Kokias versijas tikrins Egipte sudužusio lėktuvo tyrėjai?

Egipto, Rusijos ir kitų šalių ekspertai pradėjo 224 žmonių gyvybę nusinešusios Rusijos avialinijų keleivinio lėktuvo katastrofos tyrimą.

Lėktuvo nuolaužos turėtų atskleisti, kuri iš ekspertų tiriamų versijų taps įtikinamiausia.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvo nuolaužos turėtų atskleisti, kuri iš ekspertų tiriamų versijų taps įtikinamiausia.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvo nuolaužos turėtų atskleisti, kuri iš ekspertų tiriamų versijų taps įtikinamiausia.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvo nuolaužos turėtų atskleisti, kuri iš ekspertų tiriamų versijų taps įtikinamiausia.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvo nuolaužos turėtų atskleisti, kuri iš ekspertų tiriamų versijų taps įtikinamiausia.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvo nuolaužos turėtų atskleisti, kuri iš ekspertų tiriamų versijų taps įtikinamiausia.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvo nuolaužos išsibarstė milžiniškame plote.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvo nuolaužos išsibarstė milžiniškame plote.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvo nuolaužos turėtų atskleisti, kuri iš ekspertų tiriamų versijų taps įtikinamiausia.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvo nuolaužos turėtų atskleisti, kuri iš ekspertų tiriamų versijų taps įtikinamiausia.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Kol kas mažai tikėtina, kad lėktuvo katastrofą sukėlė bomba lėktuve.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Kol kas mažai tikėtina, kad lėktuvo katastrofą sukėlė bomba lėktuve.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

lrytas.lt

Nov 2, 2015, 10:48 AM, atnaujinta Oct 6, 2017, 6:40 AM

Rusijos avialinijos „Kogalymavia“ paskelbė, kad dėl keleivinio lėktuvo katastrofos Egipto Sinajaus pusiasalyje kalti „išoriniai veiksniai“. Tai reiškia, kad manoma, jog orlaivis galėjo būti numuštas.

Kokios dar versijos bus tiriamos?

Mechaninis gedimas

Egipto premjeras Sherifas Ismailas šeštadienį pranešė, kad labiausiai tikėtina versija yra mechaninis lėktuvo gedimas, tačiau tai patvirtinti arba paneigti turės aviakatastrofų ekspertai.

Visgi šalies civilinės aviacijos ministras Hossamas Kamalas pranešė, kad skrydžio metu nebuvo pastebėta jokių problemų. Tokiu būdu jis paneigė ankstesnius pranešimus, kad pilotas paprašė leidimo leistis avariniu būdu.

Rusijos valstybinis kanalas NTV pranešė, kad antrasis pilotas Sergejus Trukačevas prieš skrydį žmonai skundėsi, jog lėktuvo techninė būklė toli gražu nebuvo tobula.

Vis dėlto avialinijų „Kogalymavia“ atstovai patikino, kad prieš 18 metų pagamintas lėktuvas buvo tvarkingos techninės būklės. O H.Kamalas pridėjo, kad iki šiol nebuvo „jokių pranešimų apie lėktuvo gedimus, o patikra prieš skrydį taip pat neparodė jokių problemų“.

Tačiau žinoma ir tai, kad 2001 metais avialinijoms „Middle East Airlines“ tas pats lėktuvas leisdamasis Kaire uodega smarkiai trenkėsi į asfaltą.

Žmogiška klaida

Avilinijos pranešė, kad pilotas Valerijus Nemovas turėjo daugiau kaip 12 tūkst. valandų skrydžių patirties, o 3,8 tūkst. valandų buvo skraidęs su „Airbus A321“ tipo orlaiviu.

Todėl esą nėra jokios galimybės, kad patyrusi įgula kaip nors prisidėjo prie nelaimės.

Tačiau daugiau informacijos apie tai, kas vyko skrydžio metu, bus galima išsiaiškinti iš dviejų juodųjų dėžių, kurias tyrėjai jau rado lėktuvo sudužimo vietoje.

Skrydžio duomenų ir pilotų kabino garso įrašų registratoriai galės pateikti daugiau atsakymų apie tai, kodėl geromis oro sąlygomis skridęs lėktuvas sudužo.

Garso įrašų registratoriuje saugomas dviejų valandų trukmės pilotų kabinos garso įrašas. Jeigu skrydžiai trunka ilgiau, naujausi duomenys yra užrašomi ant senesnių.

Skrydžio duomenų registratorius kaupia tokią informaciją kaip slėgis, aukštis, greitis, kryptis, greitis ir pranešimai radijo ryšiu.

Abu šie prietaisai yra atsparūs smūgiams ir 1100 laipsnių karšti gali iškęsti net 60 minučių.

Raketos smūgis

Rusijos avialinijos „Kogalymavia“ pirmadienį pranešė atmetantys mechaninio gedimo versiją ir teigė, kad nelaimę sukėlė „išoriniai veiksniai“. Tai reiškia, kad manoma, jog orlaivis galėjo būti numuštas.

„Vienintelis paaiškinimas yra tai, kad jis nukrito dėl išorinių veiksnių. Lėktuvas buvo puikios būklės. Mes atmetame mechaninio gedimo arba žmogiškos klaidos versijas“, – pareiškė „Kogalymavia“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Aleksandras Smirnovas.

„Nėra tokio sisteminių gedimų derinio, kuris priverstų lėktuvą subyrėti ore“, – pridėjo A.Smirnovas. 

Kremliaus atstovas Dmitrijus Peskovas paklaustas apie galimas sudužimo versijas taip pat patikino, kad teroro aktas negali būti atmestas kaip galima lėktuvo katastrofos priežastis. 

Sinajaus pusiasalyje veikiantys su „Islamo valstybe“ susiję džihadistai šeštadienį pareiškė prisiimantys atsakomybę dėl šio lėktuvo lemties.

Saugumo ekspertai suskubo tokius pareiškimus atmesti kaip nepagrįstus. Tai bus galima padaryti nuodugniau ištyrus ir lėktuvo nuolaužas.

Tokią versiją paskatino Rusijos pareigūnų pranešimas, kad lėktuvas subyrėjo dar būdamas ore.

Tačiau aviacijos ekspertai atkreipė dėmesį ir į tai, kad nėra aišku, kaip minėti islamistai būtų galėję numušti „Kogalymavia“ lėktuvą.

Orlaivis prieš dingdamas iš radarų skrido daugiau nei 9,5 kilometrų aukštyje, o maksimalus džihadistų turimų raketų žemė-oras aukštis siekia tik apie 6 kilometrus.

Rankose laikomos raketų paleidimo sistemos MANPADS yra kur kas mažiau galingos nei į sunkvežimius montuojamos raketų sistemos „Buk“, kurios praėjusiais metais virš Ukrainos numušė avialinijų „Malaysia Airlines“ lėktuvą skridusį reisu MH17.

BBC saugumo apžvalgininkas Frankas Gardneris teigi, kad kol Rusija kovoja prieš „Islamo valstybę“ Sirijoje, o žlunganti Egipto ekonomika dėl sumažėjusio turistų srauto galėtų dar labiau sustoti, šioms šalims mažiausiai reikia dar vieno teroro akto.

Ekspertai taip pat įtariai žiūri į tai, kodėl „Islamo valstybės“ sąjungininkai galėtų rizikuoti sukelti tarptautinį konfliktą, kai Sinajaus pusiasalyje daugiausia kovoja tik su Egipto pajėgomis.

Bomba lėktuve

Orlaivio juodųjų dėžių tyrimas padės nustatyti, kas reisu KGL 9268 skridusį lėktuvą privertė staiga kristi žemyn.

Kol kas neatsirado jokių įrodymų, kurie galėtų paremti versiją, jog lėktuvo viduje sprogusi bomba jį sudraskė į gabalus.

Taip pat abejojama, kaip sprogmuo galėjo patekti į lėktuvą per griežtą Šarm aš Šeicho oro uosto patikros sistemą. Tačiau tokia galimybė išlieka.

„Preliminarūs pranešimai, kad lėktuvas suskilo į dvi dalis, rodo į katastrofišką gedimą, ne paprastą mechaninę problemą. Tai gali būti ir sprogimas, bet jeigu man reikėtų spėti, sakyčiau, kad tai galėjo būti sprogmuo pačiame lėktuve, o ne raketa, paleista nuo žemės“, – svarstė Karališkųjų jungtinių pajėgų instituto profesorius Michaelas Clarke'as.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.