Tęsiama „EgyptAir“ dingusio lėktuvo paieška

Iš radarų ketvirtadienio naktį dingusio oro linijų „EgyptAir“ lėktuvo, 66 žmones skraidinusio iš Paryžiaus į Kairą, nelaimė užminė mįslių. Jo paieška tęsiama antrą dieną.

Vilčių, kad katastrofą išgyveno bent vienas žmogus, nebeliko.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Vilčių, kad katastrofą išgyveno bent vienas žmogus, nebeliko.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Lėktuvas skrido iš Paryžiaus į Kairą.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvas skrido iš Paryžiaus į Kairą.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Charles'io de Gaulle'io oro uoste budi pareigūnai.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Charles'io de Gaulle'io oro uoste budi pareigūnai.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Charles'io de Gaulle'io oro uoste budi pareigūnai.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Charles'io de Gaulle'io oro uoste budi pareigūnai.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Kairo tarptautinis oro uostas nesulaukė lėktuvo, skridusio iš Paryžiaus.<br>AP nuotr.
Kairo tarptautinis oro uostas nesulaukė lėktuvo, skridusio iš Paryžiaus.<br>AP nuotr.
Kairo tarptautinis oro uostas nesulaukė lėktuvo, skridusio iš Paryžiaus.<br>AP nuotr.
Kairo tarptautinis oro uostas nesulaukė lėktuvo, skridusio iš Paryžiaus.<br>AP nuotr.
Lėktuvas skrido iš Paryžiaus į Kairą. Spėjama, kad jis sudužo Viduržemio jūroje.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvas skrido iš Paryžiaus į Kairą. Spėjama, kad jis sudužo Viduržemio jūroje.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvas skrido iš Paryžiaus į Kairą. Spėjama, kad jis sudužo Viduržemio jūroje.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvas skrido iš Paryžiaus į Kairą. Spėjama, kad jis sudužo Viduržemio jūroje.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvu skrido 59 keleiviai ir 10 įgulos narių.<br>„Reuters“/“Scanpix“ asociatyvi nuotr.
Lėktuvu skrido 59 keleiviai ir 10 įgulos narių.<br>„Reuters“/“Scanpix“ asociatyvi nuotr.
Lėktuvas reisu MS804 iš Prancūzijos sostinės, Charles'io de Gaulle'io oro uosto, pakilo vėlyvą trečiadienio vakarą.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvas reisu MS804 iš Prancūzijos sostinės, Charles'io de Gaulle'io oro uosto, pakilo vėlyvą trečiadienio vakarą.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvas reisu MS804 iš Prancūzijos sostinės, Charles'io de Gaulle'io oro uosto, pakilo vėlyvą trečiadienio vakarą.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvas reisu MS804 iš Prancūzijos sostinės, Charles'io de Gaulle'io oro uosto, pakilo vėlyvą trečiadienio vakarą.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„Egyptair“ lėktuvo keleivių artimieji renkasi į oro uostus Kaire ir Paryžiuje.<br>AP nuotr.
„Egyptair“ lėktuvo keleivių artimieji renkasi į oro uostus Kaire ir Paryžiuje.<br>AP nuotr.
„Egyptair“ lėktuvo keleivių artimieji renkasi į oro uostus Kaire ir Paryžiuje.<br>AP nuotr.
„Egyptair“ lėktuvo keleivių artimieji renkasi į oro uostus Kaire ir Paryžiuje.<br>AP nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji renkasi į oro uostą Kaire.<br>AP nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji renkasi į oro uostą Kaire.<br>AP nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji renkasi į oro uostą Kaire.<br>AP nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji renkasi į oro uostą Kaire.<br>AP nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji renkasi į oro uostą Kaire.<br>AP nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji renkasi į oro uostą Kaire.<br>AP nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji renkasi į oro uostą Kaire.<br>AP nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji renkasi į oro uostą Kaire.<br>AP nuotr.
Paieškų operacijos tęsiasi, keleivių artimieji renkasi į oro uostus Paryžiuje ir Kaire.<br>AFP / „Scanpix“ nuotr.
Paieškų operacijos tęsiasi, keleivių artimieji renkasi į oro uostus Paryžiuje ir Kaire.<br>AFP / „Scanpix“ nuotr.
Lėktuvas skrido iš Paryžiaus į Kairą.<br>AP/ „Reuters“/ „Scanpix“ nuotr.
Lėktuvas skrido iš Paryžiaus į Kairą.<br>AP/ „Reuters“/ „Scanpix“ nuotr.
Paieškų operacijos tęsiasi, keleivių artimieji renkasi į oro uostus Paryžiuje ir Kaire.<br>AFP / „Scanpix“ nuotr.
Paieškų operacijos tęsiasi, keleivių artimieji renkasi į oro uostus Paryžiuje ir Kaire.<br>AFP / „Scanpix“ nuotr.
Paieškų operacijos tęsiasi, keleivių artimieji renkasi į oro uostus Paryžiuje ir Kaire.<br>AFP / „Scanpix“ nuotr.
Paieškų operacijos tęsiasi, keleivių artimieji renkasi į oro uostus Paryžiuje ir Kaire.<br>AFP / „Scanpix“ nuotr.
Paieškų operacijos tęsiasi, keleivių artimieji renkasi į oro uostus Paryžiuje ir Kaire.<br>AFP / „Scanpix“ nuotr.
Paieškų operacijos tęsiasi, keleivių artimieji renkasi į oro uostus Paryžiuje ir Kaire.<br>AFP / „Scanpix“ nuotr.
Apie lėktuve buvusius keleivius informacijos negaunantys artimieji lieja ašaras.
Apie lėktuve buvusius keleivius informacijos negaunantys artimieji lieja ašaras.
Artimieji laukia žinių apie lėktuvo dingimą.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Artimieji laukia žinių apie lėktuvo dingimą.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Artimieji laukia žinių apie lėktuvo dingimą.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Artimieji laukia žinių apie lėktuvo dingimą.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Artimieji laukia žinių apie lėktuvo dingimą.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Artimieji laukia žinių apie lėktuvo dingimą.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvo keleivių artimieji laukia žinių dėl orlaivio likimo.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Egipto civilinės aviacijos ministras S.Fathy teigė, kad nereikėtų darytų skubotų išvadų dėl „EgyptAir“ lėktuvo dingimo, kol nerastos nuolaužos.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Egipto civilinės aviacijos ministras S.Fathy teigė, kad nereikėtų darytų skubotų išvadų dėl „EgyptAir“ lėktuvo dingimo, kol nerastos nuolaužos.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Egipto civilinės aviacijos ministras S.Fathy teigė, kad nereikėtų darytų skubotų išvadų dėl „EgyptAir“ lėktuvo dingimo, kol nerastos nuolaužos.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Egipto civilinės aviacijos ministras S.Fathy teigė, kad nereikėtų darytų skubotų išvadų dėl „EgyptAir“ lėktuvo dingimo, kol nerastos nuolaužos.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Egipto civilinės aviacijos ministras S.Fathy teigė, kad nereikėtų darytų skubotų išvadų dėl „EgyptAir“ lėktuvo dingimo, kol nerastos nuolaužos.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Egipto civilinės aviacijos ministras S.Fathy teigė, kad nereikėtų darytų skubotų išvadų dėl „EgyptAir“ lėktuvo dingimo, kol nerastos nuolaužos.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Egipto civilinės aviacijos ministras S.Fathy teigė, kad nereikėtų darytų skubotų išvadų dėl „EgyptAir“ lėktuvo dingimo, kol nerastos nuolaužos.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Egipto civilinės aviacijos ministras S.Fathy teigė, kad nereikėtų darytų skubotų išvadų dėl „EgyptAir“ lėktuvo dingimo, kol nerastos nuolaužos.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Egipto civilinės aviacijos ministras S.Fathy teigė, kad nereikėtų darytų skubotų išvadų dėl „EgyptAir“ lėktuvo dingimo, kol nerastos nuolaužos.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Egipto civilinės aviacijos ministras S.Fathy teigė, kad nereikėtų darytų skubotų išvadų dėl „EgyptAir“ lėktuvo dingimo, kol nerastos nuolaužos.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Aleksandrijos laivybos įmonės „Maersk“ kapitonas Tarekas Wahba tariamai rado lėktuvo nuolaužas: gelbėjimosi liemenę ir kėdę.<br>„Facebook“ Tareko Wahba nuotr.
Aleksandrijos laivybos įmonės „Maersk“ kapitonas Tarekas Wahba tariamai rado lėktuvo nuolaužas: gelbėjimosi liemenę ir kėdę.<br>„Facebook“ Tareko Wahba nuotr.
Aleksandrijos laivybos įmonės „Maersk“ kapitonas Tarekas Wahba tariamai rado lėktuvo nuolaužas: gelbėjimosi liemenę ir kėdę.<br>„Facebook“ Tareko Wahba nuotr.
Aleksandrijos laivybos įmonės „Maersk“ kapitonas Tarekas Wahba tariamai rado lėktuvo nuolaužas: gelbėjimosi liemenę ir kėdę.<br>„Facebook“ Tareko Wahba nuotr.
Daugiau nuotraukų (45)

CNN, BBC, AFP, AP, BNS ir lrytas.lt inf.

2016-05-19 06:15, atnaujinta 2017-05-25 03:09

Kol Egipto, Prancūzijos ir Graikijos gelbėtojai Viduržemio jūroje ieško „Airbus A320“ nuolaužų, o keleivių artimieji nekantriai laukia žinių, nelaimės tyrėjai gvildena ne vieną sudėtingą klausimą. Kas nutiko? Ir kodėl, kaip aiškėja, prieš pat kritimą lėktuvas atliko netikėtus posūkius ir staiga neteko aukščio. O ekspertai neatmeta nė vienos nelaimės versijos, tarp jų – ir teroro akto.

Egipto premjeras Sherifas Ismailas taip pat teigia, kad kol kas negali būti atmesta jokia lėktuvo sudužimo versija – taip pat ir teroras.

Lėktuvu skrido 56 keleiviai, tarp jų – trys maži vaikai, ir 10 įgulos narių. Egipto aviacijos atstovai patvirtino, kad orlaivis „Airbus A320“su 66 žmonėmis sudužo.

Kas jau žinoma:

* „EgyptAir“ lėktuvas iš Paryžiaus Charles'io de Gaulle'io oro uosto pakilo vėlyvą trečiadienio vakarą, 23 val. 09 min. vietos laiku. Kairo oro uoste turėjo leistis 3 val. 05 min. vietos laiku (4 val. 05 min. Lietuvos laiku)

* Laineriu „Airbus A320“ skrido 66 žmonės – 56 keleiviai ir 10 įgulos narių.

* Iš radarų orlaivis dingo 2 val. 30 min. vietos laiku (3 val. 30 min Lietuvos laiku) likus 16 km iki Egipto oro erdvės.

* Ryšys su lėktuvu nutrūko šiam skrendant 11 km aukštyje, iki Egipto krantų likus 280 km.

Graikijos, Egipto, Prancūzijos ir Jungtinės Karalystės karinės pajėgos dalyvauja operacijoje netoli Graikijos Karpato salos. 

Egipto prezidentas Abdel Fattahas al Sisi pareikalavo „suintensyvinti paieškas“, kai buvo atšaukti pranešimai, jog rasta lainerio nuolaužų. 

21 val. 20 min. Praėjus valandoms po to, kai iš radarų pradingo ir sudužo „EgyptAir“ skrydžio MS804 lėktuvas, pavyko rasti dviejų keleivių kūnus, rašo naujienų agentūra „Mirror“. Internetinis dienraštis remiasi „Al Arabiya“ televizijos duomenimis.

21 val. 15 min. Apie saugumą reportažus rengiantis BBC korespondentas Frankas Gardneris išskiria tris versijas, kodėl galėjo įvykti skrydžio MS804 katastrofa: mechaninis gedimas-klaida, neramumai pilotų kabinoje, sprogimas viduje. 

20 val. 40 min. „EgyptAir“ bendrovė pareiškė užuojautą dėl katastrofos. Ji patvirtino, kad gavo informacijos iš Egipto užsienio reikalų ministerijos, kuri patvirtino, kad prie Graikijai priklausančios Karpato salos rastos nuolaužos yra dingusio lėktuvo. 

19 val. 48 min. Baltieji rūmai pasiūlė pagalbą Europos ir Artimųjų Rytų partneriams stiprinant skrydžių saugumą. JAV prezidento atstovas Joshas Earnestas konstatavo, kad kol kas per anksti tvirtinti, kas sukėlė aviakatastrofą. „Mes pastebime ekstremistų pastangas ir norą surengti atakas tarptautinėje aviacijos sistemoje. Mes visada apie tai galvojame“, – aptakiai kalbėjo amerikietis. J.Earnestas pareiškė užuojautą aukų artimiesiems.

19 val. 41 min.

Graikijos oro transporto eismo kontrolės vadovas Serafeimas Petrou interviu BBC apibendrino duomenis, kuriuos dispečeriai surinko apie skrydį: „Pagal patirtį galiu pasakyti, kad staigus lėktuvo dingimas iš radarų reiškia, jog lėktuvas arba sprogo ore, arba nukrito į jūrą. Viskas nutiko labai staigiai, nebuvo jokių įspėjamųjų ženklų“. 

19 val. 10 min. Didžioji Britanija nusprendė pasiųsti karo laivą ir lėktuvą padėti ieškoti dingusio  lėktuvo. Britų gynybos ministras Michaelas Fallonas sakė nurodęs Karališkojo laivyno paramos laivui „RFA Lyme Bay“,esančiam Viduržemio jūroje, ir lėktuvui „C-130 Hercules“ Karališkųjų oro pajėgų bazėje Akrotyre Kipre prisidėti prie Egipto vadovaujamų pastangų rasti dingusį lėktuvą.

„Esame pasirengę teikti ir daugiau paramos“, jei prireiktų, pridūrė jis. Tarp 66 tuo lėktuvu iš Paryžiaus į Kairą skridusių žmonių, buvo vienas britas – 40 metų geologas Richardas Osmanas.

18 val. 17 min. Dienraščio „The New York Times“ žurnalistė Rukmini Callimachi, rašanti apie teroristinę grupuotę „Islamo valstybė“ (IV), atkreipė dėmesį, kad džihadistai dėl teroro išpuolių atsakomybę dažniausiai prisiima per pirmąsias valandas po atakos. 

Peržiūrėjusi visus tinklus, kuriuose IV skelbia apie savo išpuolius, žurnalistė teigė kol kas neradusi jokių žinių apie numuštą lėktuvą, nors apie kitus šią parą Libijoje ar Irake įvykdytus išpuolius jau pranešta. 

Be to, kaip pastebi R.Callimachi, praėjus panašiam laikui nuo oro linijų „Kogalymavia“ lėktuvo aviakatastrofos virš Sinajaus pusiasalio spalio pabaigoje IV jau buvo pranešusi, kad prisiima atsakomybę už orlaivio susprogdinimą.

18 val. 07 min. JAV laivynas paskelbė, kad padėti surasti dingusį „EgyptAir“ lėktuvą išsiuntė „P-3 Orion“ orlaivį.

17 val. 48 min.

Aleksandrijos laivybos įmonės „Maersk“ kapitonas Tarekas Wahba tariamai rado gelbėjimosi liemenę ir kėdę iš dingusio lėktuvo. Šiomis žiniomis ir nuolaužų nuotraukomis T.Wahba pasidalino savo socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje.

17 val. 32 min. Paviešintas vaizdo įrašas, kuriame matyti jūroje aptiktos galimos lėktuvo nuolaužos. 

16 val. 54 min. Britų pilotas Alanas Carteris teigė, kad beveik tuo pačiu metu skrido pro tą pačią oro erdvę, kaip dingęs „EgyptAir“ lėktuvas. Pasak piloto, oro sąlygos buvo puikios, o visos oro kontrolės komunikacijos sistemos veikė normaliai.

Jungtinės Karalystės užsienio reikalų ministras Philipas Hammondas patvirtino, kad dingusiu lėktuvu skrido vienas britas. Ministras teigė, kad Jungtinė Karalystė padės lėktuvo paieškose.

16 val. 00 min. Graikijos valdžios institucijos naujienų agentūrai „Reuters“ pranešė, kad maždaug 80 kilometrų nuo Karpato salos aptikti du dideli plastikiniai objektai. Kaip teigiama, jie yra oranžinės spalvos. Spėjama, kad tai galėtų būti lėktuvo nuolaužos. 

„Į pietryčius nuo Kretos Kairo skrydžių informacijos zonoje esama radinių“, – sakė agentūrai AFP Graikijos generalinio štabo atstovas Vasilis Beleciotis, dar pridūręs, kad Egipto lėktuvas pastebėjo plūduriuojančius objektus, kuriuos ištirti bus nusiųsti laivai. 

15 val. 53 val. Egipto civilinės aviacijos ministras Sharifas Fathy pranešė, kad lėktuvo dingimo priežastimi greičiau gali būti teroristinė ataka nei techninis gėdimas. „Jei pažvelgtume į situaciją atidžiau, didesnė tikimybė, jog tai susiję su terorizmu, o ne techniniu lėktuvo gėdimu“, – sakė Sh.Fathy. 

15 val. 40 min.  Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė savo ir visų Lietuvos žmonių vardu pareiškė užuojautą Egipto Arabų Respublikos Prezidentui Abdeliui Fattah Al Sisi ir Prancūzijos Respublikos Prezidentui François Hollande‘ui dėl dešimtis gyvybių nusinešusios lėktuvo katastrofos.

Šalies vadovės teigimu, tai didelis sukrėtimas Egipto ir Prancūzijos žmonėms. Šiuo sunkiu metu Prezidentė palinkėjo stiprybės aukų šeimoms ir artimiesiems bei susitelkimo tiriant šios tragiškos katastrofos priežastis.

15 val. 28 min. Egipto civilinės aviacijos ministras Sharifas Fathy patvirtino, kad dingusio lėktuvo ieškoma netoli Graikijai priklausančios Karpato salos. 

15 val. 15 min. Egipto civilinės aviacijos ministras Sharifas Fathy ketvirtadienį popiet surengtoje spaudos konferencijoje sakė, kad orlaivio nuolaužos dar nėra rastos. Jis tikino negalintis atmesti nė vienos lėktuvo dingimo priežasties. Esą tai galėjo būti tiek techninis gėdimas, tiek ir terorizmas.  

15 val. 10 min. Egipto generalinis prokuroras paprašė imtis skubaus valstybinio tyrimo, siekiant išsiaiškinti, kodėl sudužo „EgyptAir“ orlaivis. Reaguodamas į lėktuvo dingimą Prancūzijos parlamentas patvirtino dviem mėnesiams pratęsiantis nepaprastosios padėties laiką šalyje. 

14 val. 50 min. Jungtinės Karalystės Orlaivių avarijų tyrimo centras pasiūlė pagalbą tiriant lėktuvo dingimą. Organizacijos vadovas Keithas Conradis išreiškė užuojautą dėl dingusio lėktuvo ir tikino, kad jo vadovaujama organizacija pasiruošusi prisidėti prie tyrimo. 

14 val. 40 min. Aviacijos analitikas Paulas Charlesas tikino, kad lėktuve galimai įvyko incidentas. Esą tai galėtų paaiškinti staigius posūkius ir greičio praradimą. „Tai reiškia, kad pilotas galėjo būti įtrauktas į incidentą, įvykusį orlaivyje“, – sakė P.Charlesas. 

13 val. 55 min. Graikijos gynybos ministras naujienų agentūrai „Reuters“ pranešė, kad prieš nukrisdamas lėktuvas atliko kelis staigius posūkius ir staigiai neteko aukščio. Prieš pranykdamas iš radarų ekranų jis krito 22 tūkst. pėdų (6,7 km) ir staigiai pasuko, pranešė Graikijos gynybos ministras. 

„Lėktuvas atliko 90 laipsnių posūkį į kairę, po to apsisuko 360 laipsnių kampu į dešinę, krisdamas iš 37 tūkst. į 15 tūkst. pėdų (iš 11,2 km į 4,6 km aukštį), o signalas buvo prarastas apie 10 tūkst. pėdų (3 km) aukštyje“, – ministras Panos Kammenos sakė per spaudos konferenciją. 

13 val. 44 min. Mįslingas oro bendrovės “EgyptAir“ dingimas gali būti aiškinamas įvairiai, bet ekspertai sako, kad labiausiai tikėtina priežastis yra teroro ataka. 

Tiek Prancūzija, tiek Egiptas pastaraisiais mėnesiais buvo svarbūs islamo ekstremistų taikiniai. 

Labiausiai tikėtina teroristinė ataka, taip pat dar ir dėl to, kad iš lėktuvo, kaip teigiama, nebuvo pasiųstas joks nelaimės signalas. 

Ekspertai taip pat pažymėjo, kad mažai tikėtina, jog lėktuvas buvo numuštas nuo žemės paleista raketa. Todėl svarstoma, ar į lėktuvą negalėjo būti įnešta bomba. 

„Bomba, padėta lėktuve Ruasi ar Kaire, visuomet įmanoma, nes sunku padaryti oro uostą 100 proc. hermetišką, net oro uostą su tokiu griežtu stebėjimu, kaip Ruasi“, – sakė aeronautikos ekspertas Gerard'as Feldzeris 

„Pirmiausia reikia rasti nuolaužas, kurios suteiks mums tam tikrų užuominų apie nelaimę (...), kad pažiūrėtume, ar yra kokių nors sprogmenų pėdsakų“, – pridūrė jis. 

13 val. 35 min. 

Pasak pareigūnų, maža tikimybė, kad „EgyptAir“ laineris ketvirtadienį dingo dėl mechaninio gedimo.  „Didelė techninė avarija – pavyzdžiui, variklio sprogimas – atrodo menkai tikėtina“, – sakė aeronautikos ekspertas Gerard'as Feldzeris, pabrėždamas, kad tas lėktuvas „Airbus A320“ buvo „gana naujas“, eksploatuojamas nuo 2003 metų. 

Be to, A320 yra žinomi kaip labai saugūs lėktuvai – jie yra populiariausi vidutinio nuotolio reisų laineriai pasaulyje. Pasak G.Feldzerio, pasaulyje kas pusę minutės į orą pakyla po vieną tokio tipo lainerį. 

„Tai modernus lėktuvas; incidentas įvyko skrydžio viduryje itin stabiliomis sąlygomis. Dėl lėktuvo techninės priežiūros kokybės ir lėktuvo kokybės šiuo atveju nekyla klausimų“, – radijui „Europe 1“ sakė buvęs Prancūzijos aviacijos tyrimų ir analizių biuro direktorius Jeanas Paulis Troadecas.

Be to, „EgyptAir“ yra bendrovė, turinti leidimą veikti Europoje – taigi, ji „neįtraukta į jokius juoduosius sąrašus“, – pridūrė jis. 

13 val. 31 min. Graikijos oro eismo kontrolės pareigūnai teigia, kad „nėra jokių šansų“, kad lėktuvas vis dar ore.

„Laikau faktu, kad lėktuvas sudužo, – teigė aviacijos kontrolės atstovas  Serafeimas Petrou. – Labiausiai tikėtina, kad ir kaip būtų gaila, kad lėktuvas yra jūros dugne.“

13 val. 21 min. Prancūzijos prezidentas Francois Hollande'as per spaudos konferenciją išreiškė solidarumą keleivių šeimoms ir teigė, kad nelaimės priežastys dar turi būti išaiškintos. Kol kas jokia konkreti informacija apie orlaivio dingimo priežastis nėra žinoma.

„Mes išsiaiškinsime tiesą“, – žadėjo Prancūzijos vadovas.

13 val. 13 min. Graikijos oro eismo kontrolieriai teigė kalbėję su pilotu, kai orlaivis kirto Graikijos oro erdvę. Skrydžio kapitonas apie jokius gedimus nepranešė.

12 val. 40 min. Per paskutines 24 valandas prieš dingdamas iš radarų, orlaivis „Airbus A320“ įvykdė ir kitas tris keliones: iš Kairo į Tunisą ir atgal, o vėliau iš Kairo į Paryžių.

Šią savaitę orlaivis taip pat skrido į Eritėjos sostinę Asmarą, taip pat Briuselį, Beirutą, Stambulą, Abu Dabį, Kuveitą, Atėnus, Aleksandriją ir Kasablanką.

12 val. 4 min. Graikijos gynybos ministerija pranešė tirianti vieno prekybinio laivo kapitono versiją: jis pranešė, kad danguje, netoli Karpato salos, matė liepsnas.

12 val. Egipto civilinės aviacijos departamentas pranešė agentūrai „Reuters“, kad lėktuvas greičiausiai sudužo Viduržemio jūroje.

„Patvirtinama teorija, kad lėktuvas sudužo – jis nenusileido jokiame artimiausiame oro uoste, – teigė Egipto aviacijos pareigūnas. – Visos nelaimės versijos vis dar negali būti atmestos. Daugiau informacijos paaiškės, kai bus rasto lėktuvo nuolaužų ir juodosios dėžės.“ 

11 val. 47 min. Kompanija „Airbus“ teigia, kad lėktuvas buvo atgabentas skrydžių bendrovei „EgyptAir“ 2003 metais. lėktuvas iš viso buvo skraidęs 48 tūkst. valandų.

11 val. 31 min. Prancūzija ketina išsiųsti laivus ir lėktuvus, padėsiančius ieškoti dingusio Egipto aviacijos kompanijos „Egypt Air“ lėktuvo.

„Reikia padaryti viską, kad lėktuvas būtų rastas, todėl palaikome ryšį su Egipto pareigūnais... mes mobilizavome ir esame pasirengę išsiųsti savo karines priemones, lėktuvus ir valtis, ieškosiančias dingusio lėktuvo“, – sakė šalies užsienio reikalų ministras Jeanas Marcas Ayrault'as.

11 val. 22 min. Oro bendrovės „EgyptAir“ lėktuve, kuris dingo ketvirtadienį paryčiais pakeliui iš Paryžiaus į Kairą, buvo trys Egipto saugumo pareigūnai, nurodė Prancūzijos susisiekimo ministras Alainas Vidaliesas.

Ministras sakė žurnalistams po neeilinio vyriausybės posėdžio, kad tame lėktuve buvo septyni įgulos nariai ir trys egiptiečiai saugumo pareigūnai, pridūręs, kad „tai yra įprasta praktika“. 

Pasak A.Vidalieso, tas laineris negabeno jokių krovinių. 

10 val. 59 min. Šiuo metu didžiausios paieškų tarnybų ir kariškių pajėgos sutelktos prie Karpato salos, kuri priklauso Graikijai ir yra laikoma tikėtiniausia orlaivio sudužimo vieta.

Šaltinis Graikijos aviacijoje naujienų agentūrai AFP teigė, kad lėktuvas sudužo prie šios salos. Kol kas šią versiją skelbia tik minėta naujienų agentūra.

„Apie 0 val. 29 min. Grinvičo (3 val. 29 min. Lietuvos) laiku, kai lėktuvas buvo Egipto oro erdvėje, jis dingo iš Graikijos radarų ekranų. (...) Jis sudužo už maždaug 130 jūrmylių (240 km) nuo Karpato salos“, – šaltinis sakė naujienų agentūrai AFP. 

10 val. 46 min. Egipto premjero Sherifo Ismailo teigimu, „jokia nelaimės versija negali būti atmesta“. Taip ministras pirmininkas atsakė į klausimą, kokia tikimybė, kad lėktuvas sudužo dėl teroro išpuolio.

Sh.Ismailas taip pat teigė, kad lėktuvas siuntė signalą, tačiau jis nebuvo nelaimės pranešimas. Premjeras taip pat pranešė, kad visame Egipto „saugumo aparate yra įvesta aukšta parengtis“.

10 val. 35 min. Graikijos oro eismo kontrolieriai, kurie kalbėjo su skrydžio MS804 pilotu teigė, kad pilotas neminėjo jokių problemų

Graikijos civilinės aviacijos departamento vadovas Kostas Litzerakis tvirtino, kad lėktuvas paliko Graikijos oro erdvę 03 val. 27 min. vietos (ir Lietuvos) laiku ir įskrido į Egipto oro erdvę. Po dviejų minučių jis dingo iš graikų radarų.

Kaip praneša „EgyptAir“, ryšys su laineriu nutrūko 2 val. 30 min. Kairo laiku (3 val. 30 min. Lietuvos laiku).

10 val. 32 min. Per pastarąją valandą oro linijos „EgyptAir“ socialiniuose tinkluose buvo paskelbusios, kad iš lėktuvo karinėms Egipto pajėgoms buvo pasiųstas pagalbos signalas. Tačiau, kaip praneša BBC, Egipto kariškiai tvirtina, kad tokio signalo nesulaukė.

Egipto armija paneigė užfiksavusi kokių nors „nelaimės žinučių“ iš oro bendrovės “EgyptAir“ lėktuvo, kuris ketvirtadienį paryčiais dingo skrisdamas virš Viduržemio jūros, sakoma kariuomenės atstovo “Facebook“ pranešime. 

10 val. 23 min. Oro linijos „EgyptAir“ teigė, kad lėktuvo kapitonas buvo patyręs – per savo karjerą jis buvo nuskridęs 6275 valandas, 2101 iš jų orlaiviu „Airbus A320“. Antrojo piloto patirtis – 2766 skrydžio valandų.

10 val. 22 min. Oro linijos patvirtino, kad lėktuve skrido trys vaikai – du iš jų buvo kūdikiai.

10 val. 02 min. Egipto karinis laivynas ir pakrantės apsaugos tarnybos vykdo dingusio lėktuvo paiešką. Egiptui talkina ir Graikijos pajėgos.

9 val. 55 min. „EgyptAir“ pranešė, kad iš lėktuvo buvo gautas pagalbos signalas 4 val. 26 min. Kairo laiku – maždaug dvi valandos po to, kai buvo pranešta apie lėktuvo dingimą iš radaro.

Tačiau yra galimybė, kad šis signalas, kuris buvo apibūdintas kaip pagalbos, iš tiesų galėjo būti automatiškai išsiųstas lėktuvo buvimo vietą nurodantis signalas.

9 val. 53 min. Pirminiais duomenimis, lėktuvas iš radarų dingo skrisdamas 11 kilometrų aukštyje virš Viduržemio jūros, prieš pat kertant Egipto oro zoną. Iki jos buvo likę 16 kilometrų.

Oro linijų atstovai pranešė, kad orlaivis „Airbus A320“ buvo naujas ir techninių problemų neturėjo, o jį valdė labai patyrę pilotai. Lėktuvo kapitonas ore yra praleidęs 6 tūkst. valandų, o antrasis pilotas – 4 tūkst. valandų. Iš 10 įgulos narių trys buvo apsaugos darbuotojai.

Taip pat pranešta, kad tarp keleivių buvo du kūdikiai ir vienas vaikas.

9 val. 50 min. Lėktuve daugiausia buvo Egipto piliečių – 30, taip pat 15 prancūzų, du Irako piliečiai ir po vieną iš Jungtinės Karalystės, Belgijos, Kuveito, Saudo Arabijos, Kanados, Sudano, Alžyro, Portugalijos, Čado.

„EgyptAir“ pranešė, kad keleivių artimieji apsistojo netoli Kairo oro uosto. Su jais dirba medikai, vertėjai.

Specialistai teigia, kad didžiausia tikimybė, jog tokiame aukštyje skrendant nelaimė galėjo atsitikti dėl prastų oro sąlygų arba teroristinio išpuolio.

„EgyptAir“ informavo, kad lėktuvas reisu MS804 iš Prancūzijos sostinės, Charles'io de Gaulle'io oro uosto, pakilo vėlyvą trečiadienio vakarą, 23 val. 09 min. vietos laiku (0 val. 09 min. Lietuvos laiku). Lėktuvas iš radarų dingo 2 val. 30 min.

Laineris Egipto sostinėje turėjo nusileisti 3 val. 5 min. vietos (4 val. 5 min. Lietuvos) laiku.

Egipto kariniai lėktuvai ieško orlaivio. Paieškose dalyvauja ir Graikijos pareigūnai.

Tinklalapis „Flightradar24“ nurodė, kad MS804 reiso lėktuvas yra „Airbus A320-232“, kurį oro bendrovė įsigijo 2003 metais.

Surengs neeilinį posėdį

Prancūzijos prezidentas François Hollande'as pranešė maždaug po pusvalandžio surengsiąs neeilinį posėdį katastrofai aptarti.

Jis jau kalbėjo su Egipto prezidentu Abdelu Fattah el-Sisi dėl bendradarbiavimo ieškant dingusio lėktuvo.

Prancūzijos ministras pirmininkas Manuelis Vallsas teigė, kad jokia lėktuvo dingimo teorija negali būti atmesta.

Būgštavimai dėl saugumo

Šis incidentas atnaujino būgštavimus dėl saugumo praėjus beveik septyniems mėnesiams po to, kai virš Sinajaus pusiasalio buvo susprogdintas Rusijos keleivinis lėktuvas.

Per šią spalio 31 dieną įvykusią katastrofą žuvo visi 224 orlaivyje buvę žmonės. Maskva pareiškė, kad lėktuve buvo susprogdinta bomba, o atsakomybę už išpuolį prisiėmė džihadistų judėjimo „Islamo valstybė“ atšaka Egipte.

Kovą kitas „EgyptAir“ laineris, skridęs iš Aleksandrijos į Kairą, buvo užgrobtas ir priverstas nusileisti Kipre, kur „nestabilios psichikos“ užpuolikas pareikalavo suorganizuoti pasimatymą su jo buvusia žmona.

Jis pasidavė po šešias valandas trukusios apsiausties oro uoste, kuri pasibaigė taikiai.

1999 metais į Atlanto vandenyną netoli Masačusetso salos Nantaketo nukrito 217 žmonių skraidinęs „EgyptAir“ lėktuvas. Niekam iš jų nepavyko išsigelbėti. Galutinėje JAV tyrėjų ataskaitoje buvo rašoma, kad orlaivio antrasis pilotas išjungė autopilotą ir nukreipė „Boeing 767“ žemyn.

Tačiau Egipto pareigūnai atmetė savižudybės versiją, tvirtindami, kad katastrofa įvyko dėl kažkokio mechaninio gedimo.

Mįslingas dingimas

Egipto laineris ketvirtadienį dingo praėjus daugiau negu dvejiems metams po vieno iš mįslingiausių incidentų per aviacijos istoriją.

Oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH370 lėktuvas dingo 2014 metų kovo 8-ąją, skrisdamas iš Kvala Lumpūro į Pekiną. Jame buvo 239 keleiviai ir įgulos nariai, daugiausia Kinijos ir Malaizijos piliečiai.

Pareigūnų nuomone, tas „Boeing 777“ nukrypo nuo kurso ir sudužo atokiame pietiniame Indijos vandenyno regione.

Brangiai kainavusios katastrofos vietos paieškų operacijos kol kas nedavė jokių rezultatų, bet penkios nuolaužos, kurios neabejotinai arba tikėtinai yra to lainerio dalys, buvo rastos už tūkstančių kilometrų nuo paieškų zonos, veikiausiai ten atneštos vandenyno srovių.

Buvo iškelta įvairių to lėktuvo dingimo teorijų – pavyzdžiui, dėl tikėtino mechaninio gedimo, užgrobimo arba teroristinio sąmokslo, taip pat dėl neprognozuojamų piloto veiksmų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.