Lėktuvo Tu-154 katastrofos liudininkas papasakojo savo versiją

Tiriant lėktuvo Tu-154 katastrofos aplinkybes paaiškėjo, kad pakrančių apsaugos tarnyboje dirbantis žmogus galėjo matyti, kaip įvyko nelaimė, skelbia „Kommersant“.

Pareigūnai vis dar tiria katastrofos aplinkybes.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Pareigūnai vis dar tiria katastrofos aplinkybes.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 27, 2016, 11:12 AM, atnaujinta Feb 9, 2018, 8:39 PM

Pasak jo, katastrofa galėjo įvykti dėl pilotų kaltės. Esą jis pamatė, kad orlaivis kilo per stačiai. Dėl to lėktuvas prarado greitį ir ėmė leistis į jūrą. Tuomet lėktuvo uodega kliudė vandenį, orlaivis subyrėjo ir nuskendo.

Tiesa, šią versiją patvirtina tik vienintelio liudininko pasakojimai. Daugiau įrodymų jai kol kas nėra.

Pirmadienį Rusijos Federalinis tyrimų biuras pranešė, kad atsirado lėktuvo katastrofos liudininkų. Dabar jų pasakojimai yra tikrinami.

Minėtas pakrančių apsaugos tarnybos darbuotojas tikino, kad sekmadienio rytą netikėtai tapo katastrofos liudininku. Jis pasakojo, kad pakilęs iš Adlerio oro uosto lėktuvas staiga pradėjo leistis, tarsi bandydamas nutūpti ant vandens.

Tačiau įvykio liudininkui pasirodė keista lėktuvo padėtis tuo metu. Tu-154 priekinė dalis buvo pernelyg iškelta į viršų. Netrukus orlaivio uodega kliudė vandenį ir nuo smūgio nulūžo. Po kelių sekundžių visas lėktuvas atsidūrė po vandeniu.

Ekspertai teigia, kad jei tragedija įvyko būtent taip, priežasčių gali būti bent kelios, tačiau jos visos susijusios su pilotų veiksmais.

Jie taip pat patvirtino, kad Tu-154 pakilo iš oro uosto, tačiau netrukus prarado greitį bei aukštį. Pasak ekspertų, taip galėjo įvykti dėl pilotų klaidos – jie galėjo bandyti pernelyg greitai pakelti orlaivį. Būtent dėl to lėktuvas galėjo kilti per stačiu kampu.

Sočyje įvykusios katastrofos priežastimi galėjo tapti ir lėktuvo techninės problemos. Galimai orlaivis buvo perkrautas. Mat kalbėdamas su skrydžio palydovu pilotas lėktuvą pavadino sunkiu.

Problemų galėjo kilti ir su sparnų vožtuvais, stabilizavimo įrenginiais. Galbūt staiga sumažėjo variklių trauka.

Paaiškės po dviejų savaičių 

Tikslios į Juodąją jūrą nukritusio rusų lėktuvo Tu-154 katastrofos priežastys bus nustatytos per maždaug dvi savaites, antradienį naujienų agentūrai „Interfax“ sakė su tyrimu susijęs šaltinis.

„Tu-154 sudužimo Juodojoje jūroje priežastims nustatyti prireiks dviejų savaičių. Iškėlus į paviršių vieną savirašį, šiuo atveju – naudingesnį specialistams, situacija gali paaiškėti ir kiek anksčiau“, – sakė pašnekovas.

Pasak jo, antradienį iškelta juodoji dėžė, fiksavusi skrydžio ir orlaivio sistemų parametrus, atsakys į daugelį klausimų. „Iššifravę visus tuos duomenis, ekspertai galės nustatyti aviakatastrofos priežastis“, – sakė šaltinis.

Jo teigimu, antroje juodojoje dėžėje fiksuojami orlaivio ekipažo pokalbiai.

„Kaip rodo patirtis, šie įrašai nelabai padeda tiriant avarijos priežastis. Dažniausiai tai būna emocingi žodžiai, sakomi esant kritiškoms situacijoms. Jie svarbūs vertinant ekipažo veiksmų teisingumą“, – sakė šaltinis.

Komentuodamas žiniasklaidoje pasirodžius pranešimus apie galimai neadekvačius Tu-154 pilotų veiksmus, kai esą buvo smarkiai pakeltas lėktuvo priekis, šaltinis paaiškino, kad kalbama apie ekipažo bandymą nutupdyti orlaivį ant vandens.

„Pilotai greičiausiai suprato, kad dėl kažkokių priežasčių lėktuvas negali pakilti, ir priėmė sprendimą leistis ant vandens, todėl ėmė kelti lėktuvo priekį, kad sklandžiai nutūptų ant vandens paviršiaus. Tačiau jie neturėjo jokių šansų, nes lėktuvas tam buvo per sunkus“, – nurodė jis.

Per paieškos operaciją Juodojoje jūroje buvo nustatyta visų trijų sudužusio Rusijos gynybos ministerijos lėktuvo Tu-154 juodųjų dėžių buvimo vieta, antradienį naujienų agentūrai „Interfax“ sakė šaltinis operatyviniame štabe netoli tragedijos vietos.

„(Skrydžio) parametrų savirašis jau iškeltas į paviršių ir išsiųstas į vieną iš Gynybos ministerijos oro pajėgų tyrimų institutų, kur bus iššifruotas. Rasti visi pagrindiniai lėktuvo elementai, taip pat nustatyta dar dviejų lėktuve buvusių savirašių buvimo vieta“, – sakė šaltinis.

Jis nurodė, kad artimiausiu metu bus pradėta rastų juodųjų dėžių iškėlimo į paviršių operaciją. Savirašiai Gynybos ministerijos laivu bus operatyviai atplukdyti į krantą ir pristatyti į Maskvą tolesniems tyrimams. Anot šaltinio, du savirašiai buvo lėktuvo gale, o vienas – priekyje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.