Nepale sudužusio lėktuvo pilotų pokalbiai atskleidė, kas vyko prieš katastrofą

Tarptautiniame Katmandu oro uoste gelbėtojai pirmadienį iš liepsnojančio lėktuvo bandė išgelbėti keleivius. Tačiau po nelaime pasibaigusio nusileidimo žuvo mažiausiai 49 jame buvę žmonės. 

Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>AP nuotr.
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>AP nuotr.
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Ugniagesiai gesino Katmandu oro uoste degantį orlaivį, bet nepavyko išgelbėti visų keleivių.<br>Reuters/Scanpix nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Katmandu oro uosto ir Bangladešo oro linijų pareigūnai dėl lėktuvo katastrofos kaltina vieni kitus. <br> AP nuotr. 
Daugiau nuotraukų (24)

AP, BBC ir „Lietuvos ryto“ inf.

Mar 13, 2018, 9:41 AM, atnaujinta Mar 13, 2018, 10:18 AM

Bangladešo oro linijų „US-Bangal“ orlaivis „Bombardier Dash 8“ leisdamasis nuvažiavo nuo leidimosi tako ir sudužo.

Liudininkų teigimu, artėdamas lėktuvas svirduliavo. Lėktuvo uodegai smarkiai atsitrenkus į žemę, užsiliepsnojo galinė jo dalis.

Iš ugnies liežuvių apsupto orlaivio, kuriuo skrido 67 keleiviai ir 4 įgulos nariai, Nepalo gelbėtojams pavyko ištraukti ir gyvų, tačiau kai kurie jų pakeliui į ligoninę ar joje mirė.

Dienraštis „Kathmandu Post“ vakar pranešė, kad medikai rūpinasi 16 sužeistų keleivių. Kai kurie jų – kritinės būklės. Kitų žmonių likimas nebuvo žinomas.

33 lėktuvo keleiviai buvo nepaliečiai, 32 iš Bangladešo, vienas buvo kinas, dar vienas – iš Maldyvų.

Įrašuose – nerimas ir panika

Tai atskleidžia ir pokalbių su oro eismo kontrolieriais įrašai, paviešinti interneto puslapyje liveatc.net. Pilotas pirmiausia paprašė leidimo leistis iš šiaurinės pusės ir gavo leidimą. 

Praėjus mažiau nei minutei pilotas pranešė, kad yra pasiruošęs nusileisti iš pietų, o kontrolierius leido orlaiviui artėti iš tos pusės. 

Kitame pokalbyje aiškėja, kad tarp piloto ir kontrolės pareigūnų įvyko nesusipratimas. 

„Atrodo, kad jie tikrai susipainioję“, – nepalietiškai savo vienas vyras. 

„Tikrai, jie atrodo dezorientuoti“, – pritaria kitas. 

Iškart prieš nusileidimą pilotas vėl paklausė: „Ar galime nusileisti?“

Po kelių sekundžių vėl prisijungęs kontrolierius prabyla panikos kupinu balsu, kuris tokiuose pokalbiuose yra retai girdimas: „Kartoju, apsisukite!“

O po to pareigūnai nurodo į nusileidimo taką atvykti ugniagesių mašinoms. 

Kaltina vieni kitus

Katmandu pareigūnai ir oro linijos kaltę dėl nelaimės verčia vieni kitiems. 

Oro uosto vadovas pirmadienį pareiškė, kad pilotas nesivadovavo oro kontrolės bokšto instrukcijomis ir prie vienintelio nusileidimo tako priartėjo iš blogos pusės. 

„Lėktuvas leidosi netinkamai ir nepataikė į nusileidimo taką. Bokštas kelis kartus klausė, ar pilotui viskas gerai, ir atsakymas visada buvo „taip“, – tikino Katmandu oro uosto vadovas Rajas Kumaras Chetri. 

O oro linijų „US-Bangla“ vadovas Imranas Asifas pareiškė įtariantis, kad Katmandu kontrolieriai suklaidino pilotus leistis ant netinkamo nusileidimo tako ir pilotų kaltės nemato. 

Pasak jo, vienas iš nelaimę išgyvenusių pilotų buvo buvęs karinių oro pajėgų pareigūnas. Kapitonas Abidas Sultanas „Bombardier Dash 8“ modelio lėktuvu esą skraidę daugiau nei 1,7 tūkst. valandų ir taip pat yra oro linijų pilotų instruktorius.  

Trukdo kalnas ir gili praraja

Katmandu oro uostas yra laikomas vienu iš pavojingiausių pasaulyje. 

„Priešais nusileidimo taką yra kalnas. Kiekvienas besileidžiantis lėktuvas turi laikytis saugaus atstumo nuo jo viršūnės, o vos praskridęs kalną turi staigiai leistis, – pasakojo buvęs Bangladešo oro pajėgų komandoras Iqbalas Hossainas. – Kairėje tako pusėje yra lyguma, bet dešinėje – gilus tarpeklis. Jeigu orlaivis nuslystų nuo tako, jis nukristų į prarają.“

Pirmadienio nelaimė buvo daugiausiai aukų pareikalavusi nuo 1992-ųjų, kai Pakistano tarptautinių oro linijų lėktuvo katastrofoje čia žuvo 167 žmonės. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.