Marko Zuckerbergo atsiprašymas neskambėjo įtikinamai

„Tai buvo mano klaida, atsiprašau“, – šiomis dienomis Markas Zuckerbergas atsiprašinėja ir atsako į šimtus klausimų. Antradienį 5 valandas liudijęs JAV Kongresui, vakar jis pasirodė Atstovų Rūmuose.

Į Kongreso posėdį M.Zuckerbergas (centre) atėjo vilkėdamas sau neįprastą apdarą – kostiumą.<br>AP nuotr.
Į Kongreso posėdį M.Zuckerbergas (centre) atėjo vilkėdamas sau neįprastą apdarą – kostiumą.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

AP, BBC, „The New York Times“ ir „Lietuvos rytas“ inf.

2018-04-12 16:30

Milijardierius „Facebook“ įkūrėjas susidūrė su didžiausiomis bėdomis nuo pat kompanijos įkūrimo. Antradienį įvyko pirmasis jo bandymas nuslopinti kilusią audrą dėl privatumo ir duomenų saugumo spragų, kurios lėmė, kad kone 87 mln. socialinio tinklo vartotojų duomenų buvo perduota trečiosioms šalims.

„Aš įkūriau „Facebook“, aš jam vadovauju ir esu atsakingas už tai, kas jame vyksta“, – senatoriams sakė M.Zuckerbergas.

Socialinio tinklo įkūrėjas pripažino, kad „Facebook“ nepakankamai apsaugojo ne tik vartotojus, bet ir pačią savo platformą: „Tai pasakytina apie melagingas naujienas, užsienio kišimąsi į rinkimus ir neapykantos kurstymą, taip pat ir vartotojų duomenų privatumą.“

„Jūs jau tiek daug kartų atsiprašinėjote. Kuo šis kartas skiriasi nuo kitų?“ – M.Zuckerbergo klausė senatorius Johnas Thune’as iš Pietų Dakotos. Bet atsakymas buvo nekonkretus.

„Padarėme daugybę klaidų vadovaudami kompanijai, – Kongresui pripažino M.Zuckerbergas. – Reikia įdėti daugiau darbo siekiant garantuoti, kad socialinio tinklo sukuriami įrankiai būtų panaudoti geriems tikslams.“

„Tai – ginklų lenktynės. Rusai toliau tobulės, tai reikia daryti ir mums“, – sakė M.Zuckerbergas ir Kongreso nariams aiškino, kad Kremlius turi žmonių, kurių darbas – bandyti panaudoti „Facebook“ manipuliacijoms.

Per posėdį „Facebook“ įkūrėjas pripažino, kad bendradarbiauja su specialiuoju prokuroru Robertu Muelleriu, kuris tiria įtariamą Rusijos kišimąsi į JAV prezidento rinkimus.

Paklaustas apie interneto reguliavimo galimybę M.Zuckerbergas teigė esąs atviras tokiai idėjai, bet tuo pat metu perspėjo, kad per daug sudėtingos taisyklės gali padaryti neigiamą įtaką kylančioms socialinių tinklų įmonėms.

„Internetas tampa vis svarbesniu reiškiniu žmonių gyvenime. Reikia diskutuoti apie tai, koks reguliavimas būtų teisingas.

Reikia būti labai atsargiems, kad nauja reguliavimo politika dar labiau neįtvirtintų ir taip laiminčių socialinių tinklų kompanijų statuso“, – svarstė M.Zuckerbergas.

Galiausiai „Facebook“ vadovas paliko galimybę, kad ateityje bus galima išvysti ir mokamą socialinio tinklo versiją.

„Tačiau visada turėsime „Facebook“ versiją, kuri bus nemokama“, – patikino M.Zuckerbergas.

„Facebook“ ėmėsi didelės kampanijos, kad susigrąžintų savo įvaizdį, o M.Zuckerbergo posėdžiai ant Kapitolijaus kalvos – šio plano dalis.

Dabar pakito ir įmonės moto: iš „Judėk greitai ir viską keisk“ jis tapo „Judėk greitai su stabilia infrastruktūra“.

Dėl ko M.Zuckerbergui teko atsiprašinėti?

Socialinį tinklą „Facebook“ pastarosiomis savaitėmis purto dar neregėtas skandalas. Iki 87 mln. šio socialinio tinklo naudotojų duomenimis buvo pasidalyta su Jungtinės Karalystės duomenų analizės ir konsultavimo įmone „Cambridge Analytica“.

Įmonė „Cambridge Analytica“ dirbo kartu su JAV prezidento Donaldo Trumpo rinkimų kampanija ir Jungtinės Karalystės išstojimo iš Europos Sąjungos rėmėjais.

Britų bendrovė socialinio tinklo „Facebook“ naudotojų duomenis panaudojo, kad sukurtų kompiuterinę programą, kurios tikslas buvo nuspėti balsuotojų veiksmus ir daryti jiems įtaką.

„Cambridge Analytica“ socialiniame tinkle sukūrė asmenybės testą „thisismydigitallife“, kurį atliko šimtai tūkstančių „Facebook“ vartotojų. Taip analitinė bendrovė gavo ne tik testą atlikusių žmonių, bet ir jų draugų duomenis. Šie duomenys buvo panaudoti tiriant potencialių D.Trumpo rinkėjų savybes, psichologiją ir pagal tai formuojant prezidento rinkimų kampaniją.

„Facebook“ leidžia duomenis rinkti moksliniais tikslais – būtent taip buvo aiškinama ir vartotojams, kai jie sutiko atlikti asmenybės testą socialiniame tinkle. Tačiau šiuo atveju surinkti duomenys nebuvo naudojami tik tyrimams – jie parduoti, panaudoti rinkimų kampanijai, tai yra trečiųjų šalių reklamai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.