Skandalas kilo, kai paaiškėjo, kad 87 mln. „Facebook“ vartotojų duomenys komerciniais tikslais buvo panaudoti tyrimų bendrovės „Cambridge Analytica“, kuri 2016 m. buvo pasamdyta Donaldo Trumpo rinkimų komandos.
Antradienį liudijęs Senate, pripažinęs kaltę ir atsakomybę už tai, kas įvyko, trečiadienį M.Zuckerbergas Atstovų Rūmuose sulaukė griežtesnių klausimų.
„Man atrodo, kad tarp mūsų – pasitikėjimo trūkumas. Kodėl mes turėtume jumis pasitikėti?“ – klausė demokratas Mike’as Doyle’as.
Vienintelis būdas sumažinti pasitikėjimo trūkumą, anot M.Doyle’o, yra sukurti priežiūros agentūrą, kuri nustatytų duomenų privatumui apsaugoti skirtas taisykles ir kontroliuotų, kad kompanijos jų laikytųsi.
M.Zuckerbergas teigė, kad vartotojai patys pasirenka, ar dalintis asmenine informacija, o privatumo pasirinkimo nuostatos suteikia pakankamą kontrolės lygį.
„Kaskart, kai žmogus nusprendžia kuo nors pasidalinti „Facebook“, jis pats dalijasi nuotraukomis ir rašo žinutes. Kontrolė prasideda čia“, – tvirtino M.Zuckerbergas.
Komunikacijos profesorius Dannagalas Youngas teigia, kad socialinio tinklo vadovo apklausa gali reikšti, jog ateityje socialiniai tinklai bus labiau prižiūrimi.
„M.Zuckerbergo apklausa parodė, kad kompanija per pastarąjį dešimtmetį subrendo ir supranta, jog pati yra atsakinga už „Facebook“ skelbiamą turinį“, – kalbėjo D.Youngas.
Profesorė Jennifer Grygiel teigė, kad po apklausos tapo aišku, jog JAV reikia įkurti socialinius tinklus reguliuojančią tarnybą.
Nors ateityje socialiniai tinklai bus reguliuojami griežčiau, iš Kongreso M.Zuckerbergas išėjo laimingas.
„Facebook“ akcijos po ilgo nuosmukio periodo per dvi apklausos dienas pakilo beveik 6 proc.
Socialinio tinklo vadovas kiek apgynė bendrovės įvaizdį, be to, daug kas atkreipė dėmesį į tai, kad daug Kongreso narių nelabai suprato pačios socialinio tinklo koncepcijos.
Pavyzdžiui, vienas teiravosi, iš ko „Facebook“ užsidirba, jeigu tai nemokamas puslapis.
Išgirdęs atsakymą, kad iš reklamų, jis pareiškė: „Aha! Puiku!“