Pasauliui gedint aviakatastrofos aukų ekspertai aiškinasi, kodėl nukrito naujas lėktuvas

Iš Džakartos pakilęs lėktuvas su 189 žmonėmis kiek paskridęs nuo kranto nėrė į jūrą. Gelbėtojai neslėpė: beveik nėra vilčių, kad kas nors, skridęs pigių skrydžių oro linijų „Lion Air“ lėktuvu, liko gyvas.

Nuo pat pirmųjų žinių apie orlaivio sudužimą jūroje gelbėtojai artimiesiems buvo atviri – beveik nėra vilčių, kad kas nors liko gyvas. Netrukus jūra išplovė į krantą pirmus jų asmeninius daiktus.<br> lrytas.lt koliažas.
Nuo pat pirmųjų žinių apie orlaivio sudužimą jūroje gelbėtojai artimiesiems buvo atviri – beveik nėra vilčių, kad kas nors liko gyvas. Netrukus jūra išplovė į krantą pirmus jų asmeninius daiktus.<br> lrytas.lt koliažas.
Nuo pat pirmųjų žinių apie orlaivio sudužimą jūroje gelbėtojai artimiesiems buvo atviri – beveik nėra vilčių, kad kas nors liko gyvas. Netrukus jūra išplovė į krantą pirmus jų asmeninius daiktus.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Nuo pat pirmųjų žinių apie orlaivio sudužimą jūroje gelbėtojai artimiesiems buvo atviri – beveik nėra vilčių, kad kas nors liko gyvas. Netrukus jūra išplovė į krantą pirmus jų asmeninius daiktus.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Nuo pat pirmųjų žinių apie orlaivio sudužimą jūroje gelbėtojai artimiesiems buvo atviri – beveik nėra vilčių, kad kas nors liko gyvas. Netrukus jūra išplovė į krantą pirmus jų asmeninius daiktus.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Nuo pat pirmųjų žinių apie orlaivio sudužimą jūroje gelbėtojai artimiesiems buvo atviri – beveik nėra vilčių, kad kas nors liko gyvas. Netrukus jūra išplovė į krantą pirmus jų asmeninius daiktus.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Nuo pat pirmųjų žinių apie orlaivio sudužimą jūroje gelbėtojai artimiesiems buvo atviri – beveik nėra vilčių, kad kas nors liko gyvas. Netrukus jūra išplovė į krantą pirmus jų asmeninius daiktus.
Nuo pat pirmųjų žinių apie orlaivio sudužimą jūroje gelbėtojai artimiesiems buvo atviri – beveik nėra vilčių, kad kas nors liko gyvas. Netrukus jūra išplovė į krantą pirmus jų asmeninius daiktus.
Nuo pat pirmųjų žinių apie orlaivio sudužimą jūroje gelbėtojai artimiesiems buvo atviri – beveik nėra vilčių, kad kas nors liko gyvas. Netrukus jūra išplovė į krantą pirmus jų asmeninius daiktus.<br> Zuma Press/Scanpix nuotr.
Nuo pat pirmųjų žinių apie orlaivio sudužimą jūroje gelbėtojai artimiesiems buvo atviri – beveik nėra vilčių, kad kas nors liko gyvas. Netrukus jūra išplovė į krantą pirmus jų asmeninius daiktus.<br> Zuma Press/Scanpix nuotr.
Nuo pat pirmųjų žinių apie orlaivio sudužimą jūroje gelbėtojai artimiesiems buvo atviri – beveik nėra vilčių, kad kas nors liko gyvas. Netrukus jūra išplovė į krantą pirmus jų asmeninius daiktus.<br> AFP/Scanpix nuotr.
Nuo pat pirmųjų žinių apie orlaivio sudužimą jūroje gelbėtojai artimiesiems buvo atviri – beveik nėra vilčių, kad kas nors liko gyvas. Netrukus jūra išplovė į krantą pirmus jų asmeninius daiktus.<br> AFP/Scanpix nuotr.
Nuo pat pirmųjų žinių apie orlaivio sudužimą jūroje gelbėtojai artimiesiems buvo atviri – beveik nėra vilčių, kad kas nors liko gyvas. Netrukus jūra išplovė į krantą pirmus jų asmeninius daiktus.<br> SIPA/Scanpix nuotr.
Nuo pat pirmųjų žinių apie orlaivio sudužimą jūroje gelbėtojai artimiesiems buvo atviri – beveik nėra vilčių, kad kas nors liko gyvas. Netrukus jūra išplovė į krantą pirmus jų asmeninius daiktus.<br> SIPA/Scanpix nuotr.
Nuo pat pirmųjų žinių apie orlaivio sudužimą jūroje gelbėtojai artimiesiems buvo atviri – beveik nėra vilčių, kad kas nors liko gyvas. Netrukus jūra išplovė į krantą pirmus jų asmeninius daiktus.<br> SIPA/Scanpix nuotr.
Nuo pat pirmųjų žinių apie orlaivio sudužimą jūroje gelbėtojai artimiesiems buvo atviri – beveik nėra vilčių, kad kas nors liko gyvas. Netrukus jūra išplovė į krantą pirmus jų asmeninius daiktus.<br> SIPA/Scanpix nuotr.
Nuo pat pirmųjų žinių apie orlaivio sudužimą jūroje gelbėtojai artimiesiems buvo atviri – beveik nėra vilčių, kad kas nors liko gyvas. Netrukus jūra išplovė į krantą pirmus jų asmeninius daiktus.<br> SIPA/Scanpix nuotr.
Nuo pat pirmųjų žinių apie orlaivio sudužimą jūroje gelbėtojai artimiesiems buvo atviri – beveik nėra vilčių, kad kas nors liko gyvas. Netrukus jūra išplovė į krantą pirmus jų asmeninius daiktus.<br> SIPA/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (9)

AP, BBC, CNN „Lietuvos rytas“

2018-10-31 07:08

Reiso JT-610 laineris, turėjęs skristi iš Indonezijos sostinės į Pankalpinango miestą Bankos saloje, dingo iš radarų ekranų praėjus 13 minučių po pakilimo.

Jis nukrito Javos jūroje, prie Javos salos vakarinių krantų. Orlaiviu skrido 178 suaugę keleiviai, vienas vaikas ir du kūdikiai, taip pat du pilotai ir šeši skrydžio palydovai.

Prieš pat dingimą iš radarų pilotas prašė skubiai grįžti į atgal į oro uostą, iš kurio pakilo, tačiau to padaryti nesuspėjo ir paniro į jūrą – gylis toje vietoje yra 30–40 metrų.

Iš detalių, kurias per paiešką rado gelbėtojai, nuo pradžių buvo aišku, kad artimiesiems suteikti tuščių vilčių neverta. Jūra išplovė sumaitotus mobiliuosius telefonus, knygų, krepšių ir orlaivio korpuso nuolaužų, vaikišką batuką.

„Apieškojome vandens paviršių ir neradome nė vieno išsigelbėjusiojo“, – agentūrai DPA sakė Indonezijos nacionalinės paieškos ir gelbėjimo agentūros vadovas Muhammadas Syaugi. Jis pridūrė, kad gelbėtojai iš vandens ištraukė kelias kūnų dalis.

Narai antradienį bandė pasiekti lėktuvo fiuzeliažą, kuris jau spėjo nugrimzti į jūros dugną. Bet ten gyvųjų rasti nebebuvo tikimasi.

Antradienį paieškos teritorija buvo praplėsta iki 400 kvadratinių jūrmylių.

Pigių skrydžių oro linijų „Lion Air“ vadovas Edwardas Siraitas sakė, kad techninį gedimą laineris buvo patyręs ir per ankstesnį skrydį, bet prieš pakilimą pirmadienį gedimas esą buvo pašalintas.

Nacionalinio transporto saugumo komiteto atstovo Soerjanto Tjahjono teigimu, laineris buvo vos poros mėnesių senumo ir buvo skraidęs vos 800 valandų. Oro bendrovės teigimu, pilotas ir antrasis pilotas turėjo didesnę kaip 11 tūkst. valandų skraidymo patirtį.

Šalies Meteorologijos agentūros teigimu, lėktuvo kilimo metu oro sąlygos buvo geros.

Į Džakartos oro uoste įrengtą krizių centrą vakar rinkosi keleivių artimieji tikėdamiesi sužinoti ką nors, kas suteiktų bent mažiausią vilties spindulį.

Indoneziečio Murtado Kurniawano žmona skrido lėktuvu – pora buvo ką tik susituokusi, o moteris skrido į Pankalpinangą darbo reikalais.

„Negaliu be jos gyventi, myliu ją. Išlydėdamas sakiau, kad būtų atsargi, visuomet jaudindavausi, kai ji išskrisdavo“, – verkė vyras.

Kai kurie indoneziečiai neprarado vilties, nors prognozės buvo blogiausios.

„Oro linijos mums tik kartojo, kad lauktume naujienų. Tačiau nuotraukos ir žinios per televiziją bei socialinius tinklus nieko gera nežada. Vis tiek tikiuosi, kad dar išvysiu savo dukterėčią. Meldžiuosi dėl jos“, – teigė oro uoste vakar žinių laukusi Dede.

Buvęs JAV federalinės aviacijos administracijos saugumo inspektorius Davidas Soucie'as tvirtina, kad lėktuvas nepaskelbė pavojaus signalo ir dėl to reikia susirūpinti.

„Skrydžių centrui jie paprasčiausiai pasakė „mes grįžtame“, tačiau po to lėktuvas pradėjo skubiai prarasti greitį ir nėrė žemyn. Jeigu viskas būtų buvę gerai, lėktuvas būtų išlaikęs aukštį ir sėkmingai grįžęs atgal, – pasakojo D.Soucie'as.

„Nutiko kažkas, dėl to pilotai visiškai prarado lėktuvo kontrolę“, – teigė D.Soucie'as.

Ekspertas pabrėžia, kad oras negalėjo būti nelaimės priežastis, nes lėktuvas radarų duomenimis net nemėgino apsisukti, o tai reiškia, kad įvyko kažkas labai greito.

Juodosios dėžės dar nėra rastos, tačiau D.Soucie'as įspėja, kad jos nėra patikimas šaltinis ir gali būti apskritai nerastos, kaip kad po „Malaysia Airlines“ lėktuvo MH370 avarijos, kada lėktuvas taip pat nėrė į vandenyną ir daugiau nebuvo matytas.

Daugelis aviacijos specialistų taip pat tvirtina, kad jiems nėra aišku, kodėl naujas lėktuvas galėjo staiga sugesti.

Ekspertai mano, kad prie nelaimės galėjo prisidėti prasta Indonezijos civilinės aviacijos saugumo padėtis. Nors lėktuvas buvo naujas bei praėjo paskutinį patikrinimą, žmogiškoji klaida ar prasta priežiūra ir jos dokumentacija galėjo lemti tragišką baigtį.

Indonezijoje šiuo metu yra naudojami 12 „Boeing 737 MAX 8“ tipo lėktuvai. Vienas, kurį turi „Garuda Airlines“, jau buvo patikrintas. Šiandien tikimasi pradėti ir likusių lainerių, kurie priklauso „Lion Air“ patikrą.

Informacija ar „Garuda Airlines“ lėktuvas praėjo patikrą yra neskelbiama.

Indonezija, turinti tūkstančius salų, labai priklausoma nuo oro transporto, bet jos civilinės aviacijos saugumo padėtis vertinama prastai. Per kelerius pastaruosius metus šalyje įvyko ne viena žmonių gyvybes nusinešusi katastrofa.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.