Našlė „Boeing“ padavė į teismą: tikisi prisiteisti milijonus

Našlė iš Prancūzijos padavė į teismą orlaivius gaminančią JAV kompaniją „Boeing“ už patirtą 247 mln. eurų žalą dėl „Ethiopian Airlines“ katastrofos, kurios metu pražuvo 157 žmonės, įskaitant jos vyrą.

„Ethiopian Airlines“ katastrofa pražudė 157 žmones ir sukėlė abejonių „Boeing Air Max“ tipo orlaivių saugumu.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
„Ethiopian Airlines“ katastrofa pražudė 157 žmones ir sukėlė abejonių „Boeing Air Max“ tipo orlaivių saugumu.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
„Ethiopian Airlines“ katastrofa pražudė 157 žmones ir sukėlė abejonių „Boeing Air Max“ tipo orlaivių saugumu.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„Ethiopian Airlines“ katastrofa pražudė 157 žmones ir sukėlė abejonių „Boeing Air Max“ tipo orlaivių saugumu.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„Ethiopian Airlines“ katastrofa pražudė 157 žmones ir sukėlė abejonių „Boeing Air Max“ tipo orlaivių saugumu.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
„Ethiopian Airlines“ katastrofa pražudė 157 žmones ir sukėlė abejonių „Boeing Air Max“ tipo orlaivių saugumu.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
„Ethiopian Airlines“ katastrofa pražudė 157 žmones ir sukėlė abejonių „Boeing Air Max“ tipo orlaivių saugumu.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„Ethiopian Airlines“ katastrofa pražudė 157 žmones ir sukėlė abejonių „Boeing Air Max“ tipo orlaivių saugumu.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„Ethiopian Airlines“ katastrofa pražudė 157 žmones ir sukėlė abejonių „Boeing Air Max“ tipo orlaivių saugumu.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
„Ethiopian Airlines“ katastrofa pražudė 157 žmones ir sukėlė abejonių „Boeing Air Max“ tipo orlaivių saugumu.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
„Ethiopian Airlines“ katastrofa pražudė 157 žmones ir sukėlė abejonių „Boeing Air Max“ tipo orlaivių saugumu.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
„Ethiopian Airlines“ katastrofa pražudė 157 žmones ir sukėlė abejonių „Boeing Air Max“ tipo orlaivių saugumu.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

May 26, 2019, 11:49 AM

Prancūzė Nadege Dubois-Seex, kurios vyras Jonathanas žuvo per „Boeing 737 Max“ katastrofą, pateikė ieškinį Čikagos teismui – šiame mieste įsikūrusi pagrindinė orlaivių gamintojo būstinė.

„Tai tragedija, kurios buvo galima išvengti, nes identiška situacija susiklostė penkiais mėnesiais anksčiau. Kaip jie galėjo likti akli ir kurti regėdami tokią nelaimę?“ – klausė N.Dubois-Seex, turėdama galvoje Indonezijos oro linijų „Lion Air“ orlaivio „Boeing 737 Max“ nelaimę, per kurią žuvo 189 žmonės.

Moteris prarado Kenijos ir Švedijos pilietybę turėjusį vyrą, trys mažamečiai vaikai liko be tėvo.

Kompanija „Boeing“ šeštadienį pripažino, kad dabar taiso trūkumus skrydžio simuliatoriuje, kurį naudoja besitreniruojantys pilotai, bet neatskleidė, kada ir kaip trūkumai buvo pastebėti.

„Boeing“ atstovai aiškina, kad iki šiol skrydžio treniruoklyje naudota programa negalėjo imituoti tam tikrų aplinkos sąlygų skrydžio metu, panašių į tas, kurioms susidarius šių metų kovo ir praėjusių metų spalio mėnesį įvyko abiejų „Boeing 737 Max“ orlaivių katastrofos.

N.Dubois-Seex advokatas Nomaanas Husainas teigė, kad visi įrodymai leidžia daryti išvadą, jog „Boeing“ elgėsi neatsakingai ir sąmoningai nutarė nepaisyti savo keleivių saugumo.

Prancūzės šeima siekia prisiteisti sumą, kuri lygi vienos dienos „Boeing“ pajamoms.

„Mes padalijome jų 2018-ųjų pajamas iš 365 dienų ir gavome sumą, kurią norime prisiteisti, – aiškino N.Husainas. – Ar vienos dienos pajamos yra pakankama bauda, kad bendrovė daugiau niekada pro pirštus nežiūrėtų į keliautojų saugumą? O gal vis dėlto reikia prašyti vienos savaitės? Mėnesio? Metų? Tai jau nuspręs prisiekusieji.“

„Ethiopian Airlines“ lėktuvo „Boeing 737 Max“ katastrofa, per kurią žuvo 157 žmonės, galėjo įvykti dėl susidūrimo su paukščiu ar kitu pašaliniu daiktu.

Susidūrimas su nežinomu daiktu pakenkė atakos kampui ir aktyvavo manevravimo korekcijos sistemą (MCAS), kuri automatiškai kreipė lėktuvo nosį žemyn. Dėl šios priežasties pilotai negalėjo atgauti iš Adis Abebos į Nairobį skridusio lėktuvo kontrolės ir jis sudužo.

Reaguodamos į katastrofas daugelis šalių nuleido ant žemės šio modelio orlaivius, ir dabar atliekami tyrimai. Praėjusią savaitę „Boeing“ paskelbė, kad baigė atnaujinti „Boeing 737 Max“ lėktuvų programinę įrangą.

Naudojant atnaujintas sistemas jau atlikti 207 skrydžiai, o bendras jų laikas – 360 valandų. Kad šio modelio lėktuvai vėl galėtų skraidyti, leidimą turi išduoti JAV federalinė aviacijos administracija.

Parengta pagal CNN, AFP inf.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.