Aviacijos ekspertai įspėja: sraigtasparniai kelia grėsmę niujorkiečiams

Aviacijos ekspertai jau seniai kalbėjo, kad tarp Niujorko dangoraižių zuja pernelyg daug sraigtasparnių. Pirmadienį įvykusi šio tipo orlaivio avarija įrodė, kad taisykles verta sugriežtinti.

Niujorkiečiai sunerimo, kai sraigtasparnis rėžėsi į 56 aukštų dangoraižio stogą.<br>AFP/„Scanpix“ nuotr.
Niujorkiečiai sunerimo, kai sraigtasparnis rėžėsi į 56 aukštų dangoraižio stogą.<br>AFP/„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 12, 2019, 3:19 PM, atnaujinta Jul 2, 2019, 9:22 AM

Virš Niujorko skruzdėlyno ratus sukantys sraigtasparniai – įprastas didmiesčio vaizdas.

Jie kyla ir leidžiasi trijose viešose aikštelėse Manhatane: skraidina valstybės pareigūnus, verslininkus ir daugybę turistų, kurie nori į betono džiungles pasidairyti iš viršaus.

Bet pirmadienį įvykusi nelaimė Manhatano centre – antra per mažesnį nei mėnesio laikotarpį ir ji baigėsi tragiškai.

Sraigtasparniu skrido tik pilotas. Mėgindamas nusileisti avariniu būdu lėktuvas su trenksmu rėžėsi į Septintojo aveniu 54 aukštų dangoraižio stogą. Sraigtasparnį pilotavęs vyras žuvo iškart.

Pastato 29-ame aukšte dirbantis Nathanas Huttonas sakė, kad pajuto, kaip „sudrebėjo visas pastatas“: „Manėme, kad tai buvo žemės drebėjimas ar kažkas panašaus. Paskui, po dviejų minučių, suveikė signalizacijos ir pasirodę apsaugos darbuotojai paliepė visiems griebti savo krepšius ir tuoj pat palikti pastatą.“

Sraigtasparnių avarijos Niujorke nėra dažnos, tačiau yra pasitaikę, kad šie orlaiviai pastoja kelią keleiviniams laineriams, atsitrenkia į pastatus ar niurkteli į upę.

Vienas toks tragiškas įvykis buvo pernai, kai pilotas skraidino 5 turistus sraigtasparniu be durų – kad būtų patogiau daryti nuotraukas. Virš Rytų upės sugedo sraigtasparnio variklis ir orlaivis ėmė leistis.

Nors buvo pripūsti nelaimės atvejui skirti plūdurai, sraigtasparnis apsivertė ir nuskendo greičiau, negu žmonės spėjo išsivaduoti iš saugos diržų. Išsigelbėjo tiktai pilotas.

Dar prieš kelerius metus Niujorko valdžia bandė tartis su skrydžių operatoriais. Pats miestas oro erdvės nekontroliuoja – čia galioja federalinio lygio reguliavimas.

Iki 2016 m. kasmet iš trijų aikštelių buvo įvykdoma apie 60 tūkst. skrydžių. Nuo 2016 metų sutarta skrydžių skaičių sumažinti per pusę. Niujorko valdžia bijojo visiškai uždrausti sraigtasparnius, nes skrydžių operatoriai būtų persikėlę į Naująjį Džersį ir iš ten būtų vykdę tiek skrydžių, kiek būtų sugalvoję.

Todėl virš Niujorko ir toliau skraido šie orlaiviai, dažniausiai skraidinantys turistus. Tiesa, jie negali skristi virš vandens, draudžiama vykdyti skrydžius sekmadieniais.

15 minučių turistinio skrydžio kaina siekia 224 dolerius (198 eurus) žmogui. Šeštadienį galima skristi į Hamptono kurortą už 795 dolerius (702 eurus). Be to, kai kurie žmonės sraigtasparniais skraidinami į didžiuosius miesto oro uostus.

Po šios nelaimės imta svarstyti, ar nereikėtų dar griežčiau reguliuoti sraigtasparnių eismo – mat nelaimė galėjo būti ir dar didesnė – orlaivis galėjo nukristi ant judrios Manhatano gatvės.

„Tam tikru metu miestas turės apsispręsti – ar ekonominė nauda verta tokios rizikos“, – teigė buvęs miesto parkų priežiūros komisaras Adrianas Benepe.

Be to, jau seniai dėl triukšmo ir taršos skundžiasi gyventojai, įsikūrę netoli sraigtasparnių kilimo aikštelių.

Niujorko valstijos gubernatorius Andrew Cuomo po tragedijos pareiškė užuojautą žuvusiojo artimiesiems, tačiau teigė, kad „sraigtasparniai yra svarbi Niujorko transporto sistemos dalis“.

Pagal „The New York Times“ informaciją.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.