Reklama sukėlė pyktį: kaltina pašiepus seksualinės vergijos aukas

Garsus Japonijos drabužių pardavėjas „Uniqlo“ buvo priverstas pašalinti savo reklamą iš Pietų Korėjos televizijų eterio. Įmonė sulaukė rimtų kaltinimų seksualinės vergijos aukų pašiepimu.

Japonijos drabužių prekės ženklas kaltinamas patyčiomis iš vergijos aukų.<br>123rf nuotr.
Japonijos drabužių prekės ženklas kaltinamas patyčiomis iš vergijos aukų.<br>123rf nuotr.
Japonijos drabužių prekės ženklas kaltinamas patyčiomis iš vergijos aukų.<br>AFP/„Scanpix“ nuotr.
Japonijos drabužių prekės ženklas kaltinamas patyčiomis iš vergijos aukų.<br>AFP/„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Oct 23, 2019, 7:04 AM

„Uniqlo“ pranešė, kad nutraukia 15 sekundžių reklamą, kai kritikai pastebėjo, jog vaizdo įraše matomi korėjietiški subtitrai, kurie paneigia moterų liudijimus ir jų situaciją karo metais.

Kai kurioms korėjiečių moterims teko dirbti Japonijos kariniuose viešnamiuose visoje Azijoje vykstant Pirmajam ir Antrajam pasauliniams karams.

Šis drabužių kompanijos sprendimas priimtas po kelis mėnesius trukusios diplomatinės įtampos tarp Tokijo ir Seulo.

Nesutarimai prasidėjo Pietų Korėjos aukščiausiajam teismui praėjusiais metais nurodžius Japonijos kompanijoms kompensuoti korėjiečiams už priverstinį darbą Japonijos gamyklose, kai Korėjos pusiasalis buvo okupuotas.

Bet Japonija teigia, kad visos pretenzijos dėl kompensacijų buvo išspręstos pasirašyta taikos sutartimi.

Dviejų šalių nesutarimai paveikė ir turizmo sektorių, taip pat pasirengimą 2020-ųjų Tokijo olimpinėms žaidynėms.

Dviprasmiškos reklamos originalioje versijoje 13-metė dizainerė Kheris Rogers paklausė 97 metų modelio Iris Apfel, kaip ji rengėsi būdama jos metų. I.Apfel atsakė: „Aš negaliu atsiminti, tai buvo labai seniai.“

Bet reklamos versijoje su korėjietiškais subtitrais I.Apfel atsakymas jau buvo kitoks: „O Dieve, kaip aš galiu atsiminti tai, kas vyko daugiau nei prieš 80 metų.“

Korėjiečiai interpretavo tuos žodžius kaip bandymą pašiepti seksualinės vergijos ir priverstinio darbo aukas, kurių prisiminimai iš tų laikų yra nuolat kritikuojami dešiniojo sparno Japonijos politikų ir akademikų.

Japonijos drabužių kompanijos atstovai teigia, kad nenorėjo susieti reklamos su praeityje buvusiais nemaloniais įvykiais, ir pašalino ją iš visų televizijos kanalų ir interneto platformų.

Parengta pagal „The Guardian“ inf.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.