Po šiurpios tragedijos klausimų liko daugiau nei atsakymų: tyrėjai aiškinsis esmines priežastis

Prabėgo antroji diena po trečiadienį įvykusios tragedijos, kuomet Irane sudužo Ukrainos oro linijų lėktuvas „Boeing 737“. Tačiau klausimų po visą pasaulį sukrėtusios nelaimės vis dar yra daugiau nei atsakymų.

Prabėgo antroji diena po trečiadienį įvykusios tragedijos, kuomet Irane sudužo Ukrainos oro linijų lėktuvas „Boeing 737“. Tačiau klausimų po visą pasaulį sukrėtusios nelaimės vis dar yra daugiau nei atsakymų.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Prabėgo antroji diena po trečiadienį įvykusios tragedijos, kuomet Irane sudužo Ukrainos oro linijų lėktuvas „Boeing 737“. Tačiau klausimų po visą pasaulį sukrėtusios nelaimės vis dar yra daugiau nei atsakymų.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Prabėgo antroji diena po trečiadienį įvykusios tragedijos, kuomet Irane sudužo Ukrainos oro linijų lėktuvas „Boeing 737“. Tačiau klausimų po visą pasaulį sukrėtusios nelaimės vis dar yra daugiau nei atsakymų.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Prabėgo antroji diena po trečiadienį įvykusios tragedijos, kuomet Irane sudužo Ukrainos oro linijų lėktuvas „Boeing 737“. Tačiau klausimų po visą pasaulį sukrėtusios nelaimės vis dar yra daugiau nei atsakymų.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Prabėgo antroji diena po trečiadienį įvykusios tragedijos, kuomet Irane sudužo Ukrainos oro linijų lėktuvas „Boeing 737“. Tačiau klausimų po visą pasaulį sukrėtusios nelaimės vis dar yra daugiau nei atsakymų.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Prabėgo antroji diena po trečiadienį įvykusios tragedijos, kuomet Irane sudužo Ukrainos oro linijų lėktuvas „Boeing 737“. Tačiau klausimų po visą pasaulį sukrėtusios nelaimės vis dar yra daugiau nei atsakymų.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Prabėgo antroji diena po trečiadienį įvykusios tragedijos, kuomet Irane sudužo Ukrainos oro linijų lėktuvas „Boeing 737“. Tačiau klausimų po visą pasaulį sukrėtusios nelaimės vis dar yra daugiau nei atsakymų.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Prabėgo antroji diena po trečiadienį įvykusios tragedijos, kuomet Irane sudužo Ukrainos oro linijų lėktuvas „Boeing 737“. Tačiau klausimų po visą pasaulį sukrėtusios nelaimės vis dar yra daugiau nei atsakymų.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Prabėgo antroji diena po trečiadienį įvykusios tragedijos, kuomet Irane sudužo Ukrainos oro linijų lėktuvas „Boeing 737“. Tačiau klausimų po visą pasaulį sukrėtusios nelaimės vis dar yra daugiau nei atsakymų.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Prabėgo antroji diena po trečiadienį įvykusios tragedijos, kuomet Irane sudužo Ukrainos oro linijų lėktuvas „Boeing 737“. Tačiau klausimų po visą pasaulį sukrėtusios nelaimės vis dar yra daugiau nei atsakymų.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Prabėgo antroji diena po trečiadienį įvykusios tragedijos, kuomet Irane sudužo Ukrainos oro linijų lėktuvas „Boeing 737“. Tačiau klausimų po visą pasaulį sukrėtusios nelaimės vis dar yra daugiau nei atsakymų.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Prabėgo antroji diena po trečiadienį įvykusios tragedijos, kuomet Irane sudužo Ukrainos oro linijų lėktuvas „Boeing 737“. Tačiau klausimų po visą pasaulį sukrėtusios nelaimės vis dar yra daugiau nei atsakymų.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Prabėgo antroji diena po trečiadienį įvykusios tragedijos, kuomet Irane sudužo Ukrainos oro linijų lėktuvas „Boeing 737“. Tačiau klausimų po visą pasaulį sukrėtusios nelaimės vis dar yra daugiau nei atsakymų.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Prabėgo antroji diena po trečiadienį įvykusios tragedijos, kuomet Irane sudužo Ukrainos oro linijų lėktuvas „Boeing 737“. Tačiau klausimų po visą pasaulį sukrėtusios nelaimės vis dar yra daugiau nei atsakymų.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Prabėgo antroji diena po trečiadienį įvykusios tragedijos, kuomet Irane sudužo Ukrainos oro linijų lėktuvas „Boeing 737“. Tačiau klausimų po visą pasaulį sukrėtusios nelaimės vis dar yra daugiau nei atsakymų.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Prabėgo antroji diena po trečiadienį įvykusios tragedijos, kuomet Irane sudužo Ukrainos oro linijų lėktuvas „Boeing 737“. Tačiau klausimų po visą pasaulį sukrėtusios nelaimės vis dar yra daugiau nei atsakymų.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Jan 9, 2020, 9:19 PM, atnaujinta Jan 10, 2020, 8:38 AM

Trečiadienį daugiausia kalbėta apie tai, kad orlaivis patyrė nelaimę ore – įvyko mechaninis gedimas.

Tačiau šiandien per spaudą nuvilnijo Vakarų žvalgybininkų įtarimai, kad „Ukraine International Airlines“ lėktuvą, kuriuo skrido 176 žmonės, numušė iraniečių netyčia paleista raketa.

Tokių įtarimų pažėrė ir JAV prezidentas Donaldas Trumpas.

Kodėl sudužo lėktuvas?

Šiuo metu pateikiamos įvairios versijos, kodėl sudužo lėktuvas. Ukrainos vyriausybė pranešė, kad visi atsakymai bus pateikti tik tuomet, kuomet bus atliktas pilnas ir nuodugnus tyrimas, reikalavo neskubėti skelbti spekuliacijomis paremtų išvadų.

Irano civilinės aviacijos tarnyba išleido preliminarų raportą, kuriame teigiama, kad lėktuvas užsidegė prieš jam nukrentant. Lėktuvas keitė kelionės kryptį ir norėjo sugrįžti į Teherano oro uostą.

„Lėktuvas, iš pradžių skridęs į vakarus, palikdamas oro uosto zoną, iškilus problemai pasuko į dešinę ir avarijos metu skrido atgal į oro uostą“, – vėlai trečiadienį paskelbė Irano civilinės aviacijos organizacija.

„Lėktuvas dingo iš radaro ekranų pasiekęs 8 000 pėdų (2 400 m) aukštį. Pilotas neišsiuntė jokio radijo pranešimo apie neįprastas aplinkybes“, – pridūrė tarnyba.

„Pasak liudininkų, lėktuve buvo pastebėtas didėjusio intensyvumo gaisras“, – pridūrė organizacija, skelbdama pirmuosius katastrofos tyrimo rezultatus.

Ukrainos atstovai teigia, kad su Irano tyrėjais svarsto kelis nelaimės scenarijus. Vienas iš jų, kad į lėktuvą pataikė raketa. Neatmetama ir techninio gedimo, susidūrimo ir teroristinės atakos versija.

Tačiau Vakarų žiniasklaidoje vakarą sudrebino žinia, kad JAV žvalgybininkai įtaria, jog orlaivį, kuriame daugiausia skrido iraniečiai, numušė pats Iranas.

Šią tezę, anot ekspertų, patvirtina tai, kad buvo užfiksuoti priešraketinės gynybos sistemos signalai. Be to, palydovai užfiksavo du paleidžiamų raketų blyksnius bei dar vieną – greičiausiai sprogimo blyksnį.

Pirmoji šią naujieną pranešė JAV televicija NBC. Apie raketos smūgį prabilta po to, kai šalies prezidentas Donaldas Trumpas pareiškė nemanąs, kad 176 žmones pražudžiusią katastrofą nulėmė mechaninė klaida.

Savaitraštis „Newsweek“ ir televizijos CBS bei CNN citavo neįvardytus pareigūnus, sakiusius, jog jie yra vis labiau įsitikinę, kad lainerį atsitiktinai numušė Irano oro erdvės gynybos sistema.

Šaltiniai sakė, kad šią prielaidą pagrindžia palydovų, radarų ir elektroninio stebėjimo duomenys.

Lėktuvas nukrito prabėgus vos kelioms valandoms po to, kai Iranas surengė raketų smūgius prieš JAV karines bazes Irako teritorijoje.

Ar „Boeing“ lėktuvas galėjo turėti techninių problemų?

„Boeing 737-800“ modelis yra senesnioji lėktuvo „737 Max“ versija. Pastarieji orlaiviai nebenaudojami po to, kai praėjusių metų kovą per dvi šio lainerio tragedijas žuvo 346 žmonės.

„Boeing 737-800“, dar žinoma kaip „737 Next Generation“ turėjo savų techninių problemų.

Tačiau nėra pateikta jokių duomenų, kurie leistų teigti, kad Irane įvykusi tragedija įvyko dėl klaidų lėktuvų gamybos proceso metu.

Per spaudos konferenciją trečiadienį „Ukraine International Airlines“ (UIA) atstovai tikino, kad sudužęs lėktuvas „Boeing 737-800 „ buvo vienas moderniausių ir geriausių orlaivių šių avialinijų flotilėje.

Jo įprastinė patikra buvo atlikta likus kelioms dienoms iki nelaimės – sausio 6-ąją. Pasak UIA atstovų, skrydį vykdė patyrę pilotai.

Oro linijų atstovai pasakojo, jog prieš skrydį atlikus lėktuvo patikrą Teherano Imamo Khomeini oro uoste nebuvo pastebėta jokių ženklų, kad kas nors ne taip.

Šį orlaivi UIA buvo įsigijusios tiesiogiai iš kompanijos „Boeing“, jis pagamintas 2016 metais.

Oro linijoms iš viso priklauso 42 lėktuvai, daugiausia „Boeing“. UIA saugumo standartai visiškai atitinka tarptautinius reikalavimus.

Kas nutiks su „juodosiomis dėžėmis“?

Lėktuvo „juodosios dėžės“ – skrydžio duomenys ir pilotų kabinos garso įrašai, gali pateikti svarbių įrodymų ir paaiškinti kas įvyko prieš lėktuvo katastrofą.

Irano civilinės aviacijos tarnybos vadovas Ali Abedzadehas vakar sakė, kad neperduos „juodųjų dėžių“ nei „Boeing“ atstovams, nei JAV, kad šie atliktų tolimesnį tyrimą.

Tačiau šiandien JAV Nacionalinė transporto saugumo valdyba (NTSB) ketvirtadienį paskelbė, kad prisijungs prie Irane nukritusio Ukrainos lėktuvo katastrofos tyrimo.

Tviterio paskyroje agentūra skelbia žinutę, kuria teigia, jog „sulaukė oficialios žinios“ iš Irano dėl trečiadienį sudužusio „Boeing 737“.

Lėktuvas pakilo iš oro uosto Teherane, praėjus neilgam laikui nuo Irano raketų atakos prieš karines bazes Irake. Vos pakilęs lėktuvas netrukus nukrito.

„NTSB paskyrė atstovą ir suteikė jam įgaliojimus tirti katastrofą“, – teigė agentūros, tiriančios transporto nelaimes, atstovai.

„NTSB ir toliau stebi situaciją, susijusią su katastrofa, ir sprendžia dėl įsitraukimo“ į tyrimą, kuriam vadovaus Iranas, lygio, – teigiama pareiškime. – Kaip ir kiekvieno tyrimo, į kurį įsitraukia NTSB, atveju, taip ir dabar agentūra nespėlios dėl katastrofos priežasties“.

Ukraina taip pat bus svarbi veikėja tyrimo metu, kadangi dužo jos kontroliuojamas lėktuvas.

 

Kanada ir Švedija jau buvo pakviestos prisijungti prie tyrimo ir darbuotis kartu su Irano ir Ukrainos ekspertais.

Parengta pagal CNN inf.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.