Mokslininkai yra apskaičiavę, kad tikimybė papulti į incidentą skrydžio sraigtasparniu metu yra itin maža. Per 100 tūkst. skrydžio valandų problemos kyla vos 1,8 atvejo metu.
Taigi, tikimybė išgyventi vieną valandą sraigtasparnyje yra lygi 0,999982. Tiesa, matematiškai skaičiuojant ilgamečio skraidymo saugumo rezultatus ši tikimybė žymiai sumažėja.
Jeigu žmogus 20 metų skraido po 20 valandų per savaitę, tai tikimybė jam likti gyvam sumažėja iki 69 proc., vadinasi yra 31 proc. tikimybė patirti incidentą, tačiau nebūtinai viskas baigiasi mirtimi.
Šios aviacijos srities saugumas pastaraisiais metais smarkiai padidėjo.
„The Telegraph“ duomenimis, nuo 2013 metų incidentų su sraigtasparniais skaičius beveik dvigubai sumažėjo. 2013 metais jų buvo užfiksuota 103, iš jų 25 buvo mirtini. 2017 metais panašių incidentų buvo jau tik 43, kurių 11 buvo mirtini.
Retas atvejis, kada tragedija nutinka dėl techninio gedimo. Dažniausiai tragedijos įvyksta dėl pilotų klaidos arba blogų oro sąlygų.
Taip buvo ir sekmadienio įvykusios katastrofos metu. Skelbiama, kad Los Andželą buvo apėmęs rūkas ir debesys, tad matomumas buvo praktiškai nulinis.
K.Bryantas savo sraigtasparnį „Sikorsky S-76“ naudojo jau seniai ir tvirtino, kad taip daro dėl sveikatos sumetimų, nes ilgą laiką važiuoti mašina negalėtų.
Šio tipo sraigtasparniai yra naudojami nuo 1977 metų ir yra gerai žinomi dėl geros saugumo situacijos.
K.Bryanto sraigtasparnis buvo pagamintas 1991-asiais, kai žaidėjas dar buvo mokykloje. Jis priklausė vienai privačių sraigtasparnių kompanijai. Neskelbiama, ar K.Bryantas sraigtasparnį nuomojosi, ar jau buvo išsipirkęs.
Ilgus metus šio tipo sraigtasparniai buvo naudojami skirtingoms reikmėms. Jais naudojosi ir paramedikai, ir verslininkai. Kartą šio tipo sraigtasparniu yra skridusiu ir Jungtinės Karalystės monarchė Elizabeth II.
Pastarąjį kartą „Sikorsky S-76“ sudužo 2017 metais Turkijoje. Skelbiama, kad dėl šio incidento buvo kalta piloto klaida ir prastas matomumas.
Parengta pagal „The Telegraph“, „Business Insider“ inf.