„Die Welt“ nusamdė Rusijos televizijos eteryje prieš karą protestavusią M. Ovsianikovą

Vokietijos laikraštis „Die Welt“ pirmadienį pranešė įdarbinęs rusų žurnalistę Mariną Ovsianikovą, surengusią protesto akciją prieš Maskvos karinius veiksmus Ukrainoje Rusijos valstybinės televizijos vakaro žinių laidos tiesioginiame eteryje.

M.Ovsianikova sulaukė Ukrainos rezidento V.Zelenskio padėkos.<br>Nuotr. iš „Facebook“
M.Ovsianikova sulaukė Ukrainos rezidento V.Zelenskio padėkos.<br>Nuotr. iš „Facebook“
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 11, 2022, 2:22 PM

43 metų M. Ovsianikova „dabar yra laisvai samdoma „Die Welt“ korespondentė, be kita ko, rengianti reportažus iš Ukrainos ir Rusijos“, nurodė laikraštis išplatintame pranešime.

Pasak pranešimo, ji rašys laikraščiui ir nuolat prisidės prie jo televizijos naujienų kanalo laidų.

Kovo 14 dieną M. Ovsianikova, Rusijos valstybinės televizijos „Pervyj kanal“ redaktorė, įsiveržė į studiją per žiūrimiausią vakaro žinių laidą „Vremia“, laikydama plakatą su anglišku užrašu „No War“ („Karui – ne“).

Tai buvo labai neįprastas įvykis Rusijoje, kur valstybinė žiniasklaida yra griežtai kontroliuojama.

Po protesto M. Ovsianikova buvo sulaikyta ir 14 valandų tardoma. Vėliau moteris buvo paleista, jai skirta 30 tūkst. rublių (260 eurų) bauda. Tačiau jos atžvilgiu gali būti toliau vykdomas baudžiamasis persekiojimas ir jai gali būti skirta laisvės atėmimo bausmė pagal naujus drakoniškus įstatymus.

Šį incidentą plačiai nušvietė tarptautinė ir Rusijos žiniasklaida.

Kaip viename tinklaraščio įraše pažymi Atlanto taryba (Atlantic Council), kai kurie „Twitter“ vartotojai kėlė versiją, kad M. Ovsianikovos pasirodymas tiesioginiame eteryje buvo surežisuotas, nes „Putino Rusijoje viskas iš anksto suplanuota“, kad būtų „panaikintos sankcijos“ arba „pridengtos paprastų rusų nuodėmės“.

Tuo metu „The Guardian“ ir „Meduza“ paskelbė straipsnius, kuriuose aiškinama, kaip M. Ovsianikovai galėjo pavykti sutrikdyti tiesioginę transliaciją.

Vėliau M. Ovsianikova pranešė, kad išeina iš darbo valstybinėje televizijoje. Tačiau ji atmetė Prancūzijos prezidento Emmanuelio Macrono pasiūlymą suteikti jai prieglobstį, pareiškusi, jog nori likti Rusijoje.

„Die Welt“ vyriausiasis redaktorius Ulfas Poschardtas gyrė M. Ovsianikovą už „lemiamu momentu parodytą drąsą“ ir sakė, kad ji „gynė svarbiausius žurnalistikos principus, nepaisydama valstybės represijų grėsmės“.

M. Ovsianikova savo ruožtu sakė, kad „Die Welt“ „gina tai, už ką dabar taip įnirtingai kovoja drąsūs žmonės Ukrainoje – laisvę“.

„Manau, kad mano, kaip žurnalistės, užduotis yra ginti šią laisvę“, – sakė ji.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: iš M. Drobiazko ir P. Vanago atimti valstybės apdovanojimai