Paskelbė dingusio povandeninio laivo keleivių sąrašą: nuo turtingo elito – iki pasaulio rekordininkų

Šiaurės Atlanto vandenyne dingusio povandeninio laivo „Titanas“ iš viso buvo ieškoma keturias dienas, kai šis nusileido vandenų gelmes apžiūrėti legendinio „Titaniko“ nuolaužų.

Lrytas.lt koliažas.
Lrytas.lt koliažas.
Titaniko nuolaužos.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Titaniko nuolaužos.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Povandeninis laivas<br>AP/Scanpix nuotr.
Povandeninis laivas<br>AP/Scanpix nuotr.
Povandeninio laivo<br>„OceanGate“ nuotr. 
Povandeninio laivo<br>„OceanGate“ nuotr. 
Povandeninis laivas<br>AFP/Scanpix nutr.
Povandeninis laivas<br>AFP/Scanpix nutr.
Stocktonas Rushas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Stocktonas Rushas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Paulas-Henri Nargeoletas.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Paulas-Henri Nargeoletas.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Hamishas Hardingas. <br>AP/Scanpix nuotr.
Hamishas Hardingas. <br>AP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Jun 22, 2023, 2:39 PM, atnaujinta Jun 22, 2023, 11:23 PM

Pranešama, kad penkių žmonių įgula buvo įvairialypė. Joje ir vienos turtingiausių Pakistano šeimos nariai, ir „Titaniko“ bei povandeninio laivo ekspertai.

Nors valdžios institucijos oficialiai nepaskelbė penkių dingusių asmenų vardų ir pavardžių, dienraštis „The New York Times“ atskleidė, kas šie žmonės, panorėję leistis į netikėta linkme pasisukusį „nuotykį“ Atlanto vandenyno dugne.

Du iš penkių „Titane“ esančių asmenų yra pakistaniečių kilmės verslininkas Shahzada Dawoodas bei jo sūnus Suleimanas Dawoodas, trečiasis – britų verslininkas ir tyrinėtojas Hamishas Hardingas.

Laive taip pat yra buvęs Prancūzijos karinio jūrų laivyno naras, laikomas „Titaniko“ ekspertu, Paulas Henry Nargeolet ir nardymo darbus vykdančios įmonės „OceanGate“, kuriai priklauso „Titanas“, vadovas Stocktonas Rushas.

Stocktonas Rushas

S.Rushas 1984 m. baigė Prinstono universitetą ir įgijo aerokosminės inžinerijos diplomą. Nors jo išsilavinimas susijęs su aviacijos ir technologijų sritimi, 2009 m. jis Vašingtono valstijoje įkūrė privačią bendrovę „OceanGate“. 

Praėjusių metų lapkritį duodamas interviu „CBS News“, S.Rushas sakė, kad užaugęs norėjo tapti astronautu, o gavęs diplomą – naikintuvo pilotu. Remiantis paskelbta vyro biografija, 1981 m., būdamas 19 metų, jis tapo jauniausiu reaktyvinių lėktuvų pilotu.

„Man nušvito, kad aš nenoriu – tai nebuvo susiję su skrydžiu į kosmosą, – tuomet pasakojo S.Rushas. – Tai buvo apie tyrinėjimą. Tai buvo susiję su naujų gyvybės formų paieška. Norėjau būti tarsi kapitonas Kirkas. Nenorėjau būti keleiviu gale. Ir supratau, kad vandenynas yra visata.“

S.Rushas yra ne tik povandeninį laivą valdančios bendrovės įkūrėjas ir vadovas, bet ir transporto priemonės pilotas.

Ilgametis vandenynų mokslininkas ir kapitono draugas Gregas Stounas pasakojo, kad S.Rushas yra „tikras pionierius“ povandeninių laivų inovacijų srityje.

„Jis buvo mėgėjas rizikuoti. Jis buvo protingas. Jis turėjo viziją, norėjo stumti dalykus į priekį“, – sakė G.Stounas.

Hamishas Hardingas

Pasak H.Hardingo bendrovės „Action Aviation“ generalinio direktoriaus, britų verslininkas ir tyrinėtojas yra vienas iš povandeninio laivo keleivių.

Šeštadienį jis socialiuose tinkluose pats pasiskelbė apie savo išvykimą. Savo „Facebook“ puslapyje verslininkas rašė, kad didžiuojasi galėdamas pagaliau paskelbti, jog prisijungė prie „OceanGate“ misijos „povandeniniame laive, plaukiančiame link „Titaniko“.

„Instagram“ H.Hardingo rašė, kad grupė penktadienį išplaukė iš Sent Džonso, Niufaundlendo ir planuoja pradėti nardymo operacijas sekmadienį apie 4 val. ryto.

58 metų verslininkui priklauso keli pasaulio Gineso rekordai, įskaitant, praėjusių metų kelionę, kurios metu H.Hardingas leidosi į Ramiojo vandenyno gelmę, kuri, kaip manoma, yra giliausia vieta pasaulyje.

Anksčiau jis Jeffo Bezoso raketų bendrovės „Blue Origin“ lėktuvu skrido į kosmosą. H.Hardingas taip pat yra pasiekęs pasaulio rekordą, kai lėktuvu greičiausiai apskrido Žemę per du jos polius.

Be visa to, jis dalyvavo bandymuose atkurti gepardų populiaciją Indijoje.

Paulas Henry Nargeoletas

Šeštadienį H.Hardingas paskelbė, kad kartu su juo povandeniniame laive yra ir prancūzų naras Paulas-Henri Nargeoletas. Vėliau jo šeima patvirtino tai.

Prancūzų laivybos ekspertas P.H.Nargeoletas yra sukaupęs didelę patirtį tyrinėjant „Titaniką“. Vyras daugiau kaip 35 kartus nėrė link „Titaniko“ nuolaužų.

P.H.Nargeoletas yra JAV bendrovės „RMS Titanic, Inc.“, kuriai priklauso išskirtinės teisės gelbėjant „Titaniko“ nuolaužas ir eskponuojant jo artefaktus parodose, direktorius.

Bendrovė 1987–2010 m. vykdė aštuonias mokslinių tyrimų ir nuolaužų ištraukimo ekspedicijas. P.H.Nargeoletas prižiūrėjo maždaug 5 tūkst. artefaktų iškėlimą iš vandenyno dugno.

Shahzada ir Suleimanas Dawoodas

Tarp dingusiųjų – 48 metų britų ir Pakistano verslininkas Sh.Dawoodas, ir jo 19 metų sūnus Sulemanas. Apie jų buvimą povandeniniame laive pranešė korporacija „Engro“, kurios pirmininko pavaduotojas yra Sh. Dawoodas.

Sh. Dawoodas taip pat vadovauja SETI institutui, kuris ieško nežemiškojo intelekto. Organizacija savo interneto svetainėje nurodė, kad jis gyvena Didžiojoje Britanijoje ir yra dviejų vaikų tėvas.

Be to, Sh.Dawoodas yra karaliaus Karolio III įsteigtos labdaros organizacijos „Prince's Trust“ valdybos narys.

Vienos turtingiausių Pakistano šeimų atžala Suleimanas dirba tekstilės ir trąšų gamybos srityje.

Šeima prašė užtikrinti jų privatumą ir melstis už saugų Dawoodų sugrįžimą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.