Indijos kariai kasasi rankomis, kad pasiektų 41 tunelyje įstrigusį statybininką

Indijos kariuomenės inžinieriai pirmadienį rengėsi kastis rankomis, kad pasiektų įgriuvus tuneliui jau 16 dienų po žeme įstrigusį 41 darbininką – gelbėjimo operacijos metu nuolat iškildavo kliūčių.

Gelbėjimo operacija Indijoje.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Gelbėjimo operacija Indijoje.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 27, 2023, 9:41 AM

Atokioje kalnuotoje Himalajų Utarachando valstijoje vėstant orams, kariai ketino pritaikyti vadinamąjį „žiurkės landos rausimo“ metodą – likusius devynis metrus akmenis ir nuolaužas šalinti rankomis.

Praėjusią savaitę inžinieriams mėginant per 57 metrų storio uolienų ir betono sluoksnį nutiesti metalinį vamzdį, į metalines sijas ir po žemėmis palaidotas statybų mašinas atsitrenkęs lūžo milžiniškos gręžimo mašinos grąžtas.

„Tunelyje esančias nulūžusias grąžto dalis pavyko pašalinti“, – naujienų agentūrai AFP pirmadienį pasakojo vyresnysis vietos valdžios tarnautojas Abhishekas Ruhela. Tuo tikslu buvo naudojamas iki itin aukštos temperatūros įkaitintas specialiosios paskirties plazminis pjovimo aparatas.

„Šiuo metu rengiamasi gręžti rankomis“, – pridūrė jis. „Indijos karinių pajėgų inžinierių batalionas ir kiti gelbėtojai rengiasi kasti žiurkių landos rausimo būdu.“

Šaltyje dirbantys inžinieriai kelią valys rankiniais grąžtais – siaurame vamzdyje, kurio pločio vos pakanka šliaužti šliaužte, tai padaryti tikrai sunku.

„Sudėtinga“

Be to, jau yra išgręžtas ir daugiau nei ketvirtis vertikalios angos vyrams pasiekti, kurios bendras ilgis turėtų sudaryti 89 metus. Vietovėje, kurioje jau įvyko įgriuva, tokia kryptis yra pakankamai rizikinga.

Gręžiamoji virš tunelio esančios mišku apaugusios kalvos viršūnę pasiekė specialiai sukonstruotais bėgiais.

„Vertikaliojo gręžimo darbai vyksta greitai“, komandoms iki sekmadienio vakaro pavyko pragręžti 19 metrų, pranešė aukšto rango nacionalinės kelių ministerijos pareigūnas Mahmoodas Ahmedas.

Dirbama „pilnu tempu, bet atsargiai“, pridūrė jis.

Kasimo, sprogdinimo ir gręžimo darbai pradėti ir kitoje tunelio pusėje – skaičiuojama, kad šio gerokai ilgesnio trečiojo kelio ilgis turėtų siekti maždaug 480 metrų.

41 statybininkas įgriuvusiame Silkiaros kelio tunelyje įstrigo dar lapkričio 12 d.

Pastangoms juos išvaduoti kliudė krentančios nuolaužos ir nuolat gendanti gręžimo įranga.

Viltys, kad darbininkus pavyks pasiekti dar trečiadienį žlugo, o valdžia perspėjo apie „sudėtingas Himalajų žemės sąlygas“.

Sielvarto kamuojamiems po žemę esančių vyrų artimiesiems tai buvo begalinis išbandymas.

Tačiau Utarachando vyriausiasis ministras Pushkaras Singhas Dhami pirmadienį patikino, kad visi vyrai bus išvaduoti.

„Nepergyvenkite, visi darbininkai bus saugiai išlaisvinti“, – socialiniame tinkle X (buvęs tviteris) rašė jis.

Pirmą kartą gyvus darbininkus pamatė antradienį – jie žiūrėjo į endoskopo kamerą, kurią gelbėtojai įterpė per siaurą vamzdelį, kuriuo į tunelį patenka oras, maistas, vanduo ir elektra.

Nors vyrai yra po žeme, vietos jiems nestinga – tunelio ertmės aukštis yra 8,5 m, ilgis – maždaug du kilometrai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„24/7“: ar turite už ką balsuoti, ponia Seimo pirmininke?