Švedų žvalgybinius lėktuvus terorizuoja rusų naikintuvai

Švedijos žiniasklaida skelbia, kad pastaruoju metu Rusijos naikintuvai vis dažniau persekioja Švedijos žvalgybinius orlaivius, skraidančius su aiškiais atpažinimo ženklais ir pagal visas galiojančias tarptautines skrydžių taisykles. Terorizuodami švedus, rusai kelia didžiulį pavojų skrydžių saugumui.

Prie Švedijos žvalgybinio orlaivio pavojingai priartėjęs rusų Su-27.<br>fra.se nuotr.
Prie Švedijos žvalgybinio orlaivio pavojingai priartėjęs rusų Su-27.<br>fra.se nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2014-10-03 17:08, atnaujinta 2018-01-28 16:31

Kaip, remdamasis Švedijos žiniasklaida, informuoja Latvijos kariuomenės portalas sargs.lv, Švedijos karinės oro pajėgos elektroninę žvalgybą atlieka keliais modernizuotais lėktuvais „Gulfstream IVSP“ ir vadinamais S102B „Korpen“.

Amerikiečių gamybos „Gulfstream“ yra skirtas verslo kelionėms, tačiau pritaikomas ir platesniems tikslams. Švedų variantas S102B „Korpen“ yra aprūpintas įvairiais davikliais ir dažniausiai atlieka įvairias užduotis virš Baltijos jūros.

Pasak Švedijos karinių oro pajėgų, šie orlaiviai dažniausiai skraido virš neutralių vandenų su įjungtais atsakikliais, pažymėti atpažinimo ženklais, orlaivių įgulos nuolat informuoja apie savo koordinates, o jei reikia, glaudžiai bendradarbiauja su įvairių šalių civilinių skrydžių valdymo specialistais.

Nepaisant to, šie Švedijos orlaiviai pastaruoju metu vis dažniau sulaukia iš Kaliningrado srities atskrendančių svečių - Rusijos naikintuvų. Tarptautinėje oro erdvėje tokie susitikimai yra įprastas dalykas. Tačiau Švedijos oficialūs asmenys teigia, kad Rusijos naikintuvų Su-27 pilotai, pastebėję „Gulfstream IVSP“, elgiasi vis agresyviau ir agresyviau.

Vienas pavojingiausių incidentų įvyko liepos 16 d. virš Baltijos jūros tarp Gotlando salos ir Latvijos. Tądien šešiomis „oras-oras“ tipo raketomis ginkluotas Su-27 prie vieno iš dviejų Švedijos žvalgybinių orlaivių priartėjo vos per 10,7 metro.

Incidentai su rusais vyksta dažnai

Nors fizinio susidūrimo tą kartą ir neįvyko, Švedijos kariškiai teigia, kad taip tik dar vieną kartą rusai pademonstravo savo agresyvumą - tarptautinės procedūros numato, kad ore perimant kitą lėktuvą, reikia nuo jo laikytis ne arčiau, nei 50-150 metrų.

Tai buvo ne pirmas ir ne paskutinis kartas, kuomet Rusijos karinių oro pajėgų naikintuvų Su-27 pilotai elgiasi taip pavojingai. Pavyzdžiui, balandžio 23 d. Jungtinių Amerikos Valstijų orlaiviui RC-135U atliekant skrydį įprastu maršrutu tarptautinėje oro erdvėje virš Ochotsko jūros netoli Japonijos, rusų orlaivis prie jo priartėjo per 30,48 metro.

Švedijos žiniasklaida, pagarsinus incidentus su žvalgybiniu S102B „Korpen“, prisiminė ir daugiau neseniai įvykusių incidentų su rusų kariniais orlaiviais.

Štai „Svenska Dagbladet“ primena, kad sprukdamas nuo Rusijos naikintuvų Švedijos oro erdvę liepos 18 d. buvo priverstas pažeisti JAV žvalgybinis orlaivis RC-135. Rugsėjo 17 d. du Rusijos karo orlaiviai Su-24 pažeidė Švedijos oro erdvę į pietus nuo Elando salos. Švedijos diplomatai dėl to Rusijai pareiškė protestą. Rugsėjo 21 d. švedams nerimo sukėlė du strateginiai bombonešiai Tu-22, kuriuos lydėjo du karo orlaiviai Su-27.

Apie S102B „Korpen“ ir Su-27

Švedijos karinės oro pajėgos naudoja du žvalgybinius orlaivius S102B „Korpen“, perdarytus iš civilinio „Gulfstream IVSP“. Lėktuve yra sumontuota tris tonas sverianti radio signalų perėmimo įranga.

Daugiau kaip 900 km/val. greičiu skrendantys lėktuvais tarnauja kaip mobilūs radioelektroninės žvalgybos centrai, informaciją galintys gauti iš gana didelės teritorijos.

S102B „Korpen“ gali užfiksuoti ir perimti radijo signalus, kuriuos siunčia radarai, navigacijos įranga ir ginklų sistemos.

Rusijos naikintuvai Su-27 (pagal NATO klasifikaciją – Flanker) yra sovietų laikais sukurtas daugiafunkcinis labai manevringas karo orlaivis, galintis atlikti užduotis bet kokiomis oro ir paros meto sąlygomis. Jis skirtas oro erdvės užvaldymui ir kontrolei.

Šis orlaivis gaminamas nuo 1977 metų ir tai mūsų dienomis tai yra vienas iš pagrindinių Rusijos armijos karinių lėktuvų.

Švedai tvirtina, kad jų orlaiviai visada skrenda įjungę atsakiklius, bendrauja su civiliniais skrydžių valdymo operatoriais. Tuo tarpu, kaip pripažįsta tarptautinė bendruomenė, Rusijos karo lėktuvų pilotai elgiasi priešingai. Jie skrenda neatsakinėdami į šaukinius, be skrydžių planų, nebendrauja su civilinėmis skrydžių valdymo tarnybomis ir taip kelia pavojų civiliniams skrydžiams regione.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.