Pasidažiusiems korėjiečiams labiau sekasi?

Kadaise pasidažęs vyras Pietų Korėjoje buvo keistenybė. Šiandien tai – įprasta ir netgi būtina norint, kad gyvenime sektųsi. Ne veltui šalis vadinama besidažančių vyrų kraštu. Remdamasis naujienų agentūra AP apie tai rašo „Lietuvos ryto“ priedas „Rytai-Vakarai“.

Viena Pietų Korėjos pramogų pasaulio žvaigždžių Jang Keun-sukas ragina ir kitus vyrus dažytis.<br>AP
Viena Pietų Korėjos pramogų pasaulio žvaigždžių Jang Keun-sukas ragina ir kitus vyrus dažytis.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Sep 23, 2012, 6:06 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 3:21 PM

Seule gyvenantis 27 metų Cho Gil-namas kiekvieną svarbesnę darbo dieną pradeda veido priežiūros procedūromis.

„Aš suprantu, kodėl merginos nemėgsta rodytis viešumoje nepasidažiusios.

Tai – didžiulis skirtumas”, – sako draudimo sukčiavimo tyrėju dirbantis vaikinas.

Cho Gil-namas odą valo, drėkina, tada pudruoja, ryškina antakius ir dažosi lūpas.

Jis visuomet turi kosmetinę, kad dieną užbėgęs į viešąjį tualetą galėtų pataisyti atsiradusius makiažo trūkumus.

Taip Pietų Korėjoje elgiasi ne jis vienas. Itin uolus rūpinimasis išvaizda vyrams čia tiesiog privalomas. Lygi oda ir paryškinti bruožai laikomi jų profesinės ir asmeninės sėkmės sąlyga.

Kad Pietų Korėjos vyrai – jų yra 19 milijonų – savo veidu rūpinasi bene labiausiai pasaulyje, rodo ir skaičiai. Pernai odos priežiūrai jie išleido 495,5 mln. JAV dolerių (1,33 mlrd. litų).

Tai sudarė 21 procentą visame pasaulyje parduodamos vyriškos kosmetikos.

Pietų Korėjos didžiausia kosmetikos gamybos įmonė „Amorepacific” prognozuoja, kad šiemet vyriškos kosmetikos savo tėvynėje parduos už 885 mln. JAV dolerių (2,37 mlrd. litų).

Dažosi ir nesigėdija

Seule nesunku įsitikinti, kad vyrai išties labai rūpinasi savo išvaizda.

Štai viena mergina kavinėje šnekučiuodamasi su vaikinu nepamiršta kartkartėmis išsitraukti lūpų dažų iš rankinės ir paryškinti savo draugui lūpų. Šis tam visai neprieštarauja.

Vienų prabangių apartamentų apsaugininkas į fojė taip pat žvelgia pro makiažo širmą.

„Švarus, dailus veidas byloja, kad esi pasitikintis, ir sukuria gerai gyvenimą tvarkančio žmogaus įvaizdį”, – sako 24 metų studentas Cho Won-hyukas.

Jis nesigėdija prie liudininkų į gelsvai rusvą pudrą pavilgytu šepetėliu tapšnoti kaktos, nosies, smakro ir skruostų, kol jo oda atrodo nepriekaištingai. Atlikęs šiuos veiksmus vaikinas imasi darbo su juodu pieštuku, kuriuo ryškina antakius, kad jie atrodytų storesni, lygesni.

Išpopuliarino komiksų herojai

Kodėl Pietų Korėjos vyrai, savo šalyje atliekantys dvejų metų privalomąją karinę tarnybą, dažosi kaip moterys? Juk anksčiau šioje visuomenėje, kurioje dominuoja stiprioji lytis, vyravo tvirtų ir atšiaurių vyrų įvaizdis.

Jis ėmė keistis paskutiniame XX a. dešimtmetyje, kai vyriausybė panaikino draudimą įvežti japonų prekes. Šios šalies kultūra pasiūlė naujų grožio supratimo idėjų. Pavyzdžiui, populiarūs komiksai, kuriuose vaizduojami gražūs, moteriški vaikinai.

Griebtis lūpų dažų vyrus paskatino ir 2002 metais pasaulio futbolo čempionate žaidęs Pietų Korėjos rinktinės narys Ahnas Jung-hwanas, tapęs garsiu šalies „gėlių vyru”.

Taip čia vadinamos madingos sporto žvaigždės ir kiti garsūs vyrai, kurie ypač gerai atrodo, turi lygią odą ir dažnai reklamuoja jų lyties atstovams skirtą kosmetiką.

Daugybė pietų korėjiečių tada užsigeidė ir tebegeidžia atrodyti taip, kaip jie.

Moterims tai patinka

Reklamų, kuriose vaizduojami riebiai išdažyti vyrai, Pietų Korėjos sostinės gatvėse apstu.

Vyrams kasdien brukamas įsitikinimas, jog pasidažius jiems geriau seksis daryti karjerą ar susirasti merginą.

„Socialinės sėkmės rodiklis”, „Išvaizda yra tavo jėga” – tokiais šūkiais programuojami kosmetikos pirkėjai.

Beje, vyrų pomėgiu dailinti savo bruožus nesiskundžia ir moterys. Jos skatina vyrus naudotis kosmetika ir džiaugiasi, kai jie tai daro.

Nauda – ne tiktai pasisekimas visuomenėje, bet ir galimybė pradėti pokalbį ar netgi užmegzti pažintį.

„Man atrodo, kad su tais vaikinais, kurie naudoja kosmetiką, turiu daugiau apie ką pasišnekėti. Turime daugiau bendra”, – įsitikinusi 35 metų biuro darbuotoja Kim Ae-kyung.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.