Pavyzdžiui, penktadienį iš Vilniaus į Kutaisį (Gruziją) skridęs „Wizzair“ lėktuvas darė didelį lanką ir skrido virš Moldovos, Juodosios jūros. Tokiu pačiu maršrutu jis grįžo į Lietuvą.
Dėl to penktadienį po pietų šios pigių skrydžių kompanijos bendrovės lėktuvas Vilniuje nusileido valanda vėliau nei buvo numatyta tvarkaraštyje.
Skristi virš Krymo atsisako ir iš Kijevo kylantys lėktuvai. Rusijos oro bendrovės į šį pusiasalį taip pat pradėjo skraidyti per aplinkui – vengiama skristi virš Ukrainos.
Europos skrydžių žemėlapis po Krymo okupacijos pakito dėl saugumo.
Europos aviacijos saugos agentūra (EASA) paragino avialinijų bendroves vengti oro erdvės virš Krymo ir įspėjo dėl didelės rizikos.
EASA pranešime sakoma, kad Rusijos pareikštas ketinimas perimti oro eismo kontrolę Krymo oro erdvėje, kuri šiuo metu priklauso Ukrainai, kelia „didelę riziką tarptautinių civilinių skrydžių saugumui“.
Dabar oro erdvę virš Krymo kontroliuoja ir Rusija, ir Ukraina. Dirbant dviem operatoriams padidėjo lėktuvų susidūrimo tikimybė. Rusijos avialinijos greičiausiai sąmoningai aplenkia Ukrainos oro erdvę.
Kiek tęsis tokia padėtis prognozuoti sunku.
Pranešama, kad Ukrainos ir Rusijos pasienio vengia ne maža dalis Vakarų Europos skrydžių bendrovių. Kai kurios jų netgi sutinka grąžinti pinigus, jei keleivis atsisako skristi į Ukrainą dėl saugumo sumetimų.
Sumažėjus bilietų paklausai „Wizzair“ padalinys Ukrainoje nutarė vasarą rečiau skraidyti iš Kijevo į Vilnių.
Pasikeitę lėktuvų skrydžių maršrutai pateikiami nuotraukose.